Eskişehir Teknik Üniversitesi Eskişehir Teknik Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Hakkında Eğitim Amaçları Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan Yeterlilikleri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları İlişkisi
  • Mimarlık ve Tasarım Fakültesi
  • Mimarlık Bölümü
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Mimari Koruma I
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • Öğrenme Çıktıları
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Öğrenme Çıktısının Program Çıktılarına Katkısı

Ders Bilgileri

Ders Kodu - Ders Adı EMİM303 - Mimari Koruma I
Ders Türü Zorunlu Dersler
Ders Dili Türkçe
Teori + Uygulama 2+0
AKTS 3.0
Öğretim Elemanları DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ FERAN ÖZGE GÜVEN ULUSOY, ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ DOKTOR AYŞE DENİZ YEŞİLTEPE
Dersin Veriliş Biçimi Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Önkoşulları Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Yok.
Okuma Listesi -
Değerlendirme Değerlendirme 2 ara sınav ve 1 final sınavından oluşmaktadır.  Sınavlar klasik biçimde yapılacaktır. Ödevler, koruma kuramlrı çerçevesinde örneklerin daha iyi kavranmasına yönelik olacaktır. 
Staj & Uygulama Yok
Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Ders İçeriği

Haftalar Konular
1. hafta Dersin tanımının yapılması, içeriğinin ve niteliğinin anlatılması: 1-Koruma terminolojisine giriş; 2-Koruma disiplininde "bağlam"ın yeri ve önemi.
2. hafta Koruma kavramı ve koruma sürecinin tanımlanması: 1-Korunması gerekli fiziksel ve kültürel değerlerin örneklerle tartışılmaya başlanması; 2-Dokunulabilir ve dokunulamaz kültür varlıklarının kavranması. 3-Koruma-Kullanma dengesi Koruma disiplini kapsamında, dönem çalışma konularının öğrenciler tarafından belirlenerek 5dk.lık bir sunum olarak konunun amacının, içeriğinin ve yönteminin hazırlanması
3. hafta Koruma süreci kapsamında, kuramsal çerçevenin tanımlanması: 1-Koruma sürecindeki riskler; 2- Koruma Projesinin hazırlanması 3- Koruma Projesinin aşamaları a-Mimari belgeleme aşaması ve koruma önceliklerinin belirlenmesi; b-Restitüsyon önerileri; c-Projelendirme Koruma disiplini kapsamında, dönem çalışma konularının öğrenciler tarafından belirlenerek 5dk.lık bir sunum olarak konunun amacının, içeriğinin ve yönteminin sunulması ve sınıf ortamında tartışılması
4. hafta Koruma süreci kapsamında, kuramsal çerçevenin tanımlanması: 1-Koruma sürecindeki riskler; 2-Koruma kararları ve projelendirme a-Kullanım ve onarım çözümlerinin Koruma Projesi içinde ele alınması
5. hafta Koruma gerekçeleri ve Türkiye’deki yasal çerçevenin örnekler üzerinden tanımlanması: 1-Ulusal dökümanlar; 2-Uluslararası dökümanlar
6. hafta Koruma disiplinin kuramsal ve yasal çerçevesinin ulusal ve uluslar arası örnekler bağlamında tartışılması;
7. hafta Koruma disiplinin kuramsal ve yasal çerçevesinin ulusal ve uluslar arası örnekler bağlamında tartışılması;
8. hafta Dönem çalışmaları kapsamında hazırlanan 10 dak.lık görsel sunumların sınıf ortamında tartışılması Sunumların metinlerinin hazırlanması
9. hafta Dönem çalışmaları kapsamında hazırlanan 10 dak.lık görsel sunumların sınıf ortamında tartışılması Sunumların metinlerinin hazırlanması
10. hafta Dönem çalışmaları kapsamında hazırlanan 10 dak.lık görsel sunumların sınıf ortamında tartışılması Sunumların metinlerinin hazırlanması
11. hafta Dönem çalışmaları kapsamında hazırlanan 10 dak.lık görsel sunumların sınıf ortamında tartışılması Sunumların metinlerinin hazırlanması
12. hafta Koruma sürecinde projelendirme aşamasının kapsamının, ulusal ve uluslar arası uygulanmış/uygulanmamış güncel proje örnekleri bağlamında tanımlanması,
13. hafta Koruma uygulaması kapsamında, onarım geçirmiş, tamamlanmış ya da ek yapılmış kültür varlıkları üzerinden, koruma disiplini bağlamında kuramsal, yasal çerçeveyle uygulama pratiklerinin karşılaştırılması
14. hafta değerlendirme

Öğretim Yöntem ve Teknikleri

  • Öğretim Yöntemleri
  • Anlatım
  • Tartışma
  • Soru-Yanıt
  • Takım/Grup Çalışması
  • Gösterme
  • Uygulama - Alıştırma
  • Örnek Olay İncelemesi
  • Beyin Fırtınası
  • Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
  • Öğretim Yeterlilikleri
  • Üretken
  • Özdeğerlerine saygılı
  • Akılcı
  • Sorgulayan
  • Etik Kurallara Uyma
  • Toplumsal duyarlılık
  • Türkçeyi etkili kullanma
  • Çevre Duyarlılığı
  • Takım halinde çalışabilme
  • Eleştirel düşünebilme
  • Soyut analiz ve sentez yapma
  • Problem çözme
  • Organize etme ve planlama

Ölçme ve Değerlendirme

Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Sayısı Yüzde (%)
1.Ara Sınav 1 35
Ödev 1 15
Dönem Sonu Sınavı 1 50
Toplam (%) 100
  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları ı
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar r
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri