Eskişehir Teknik Üniversitesi Eskişehir Teknik Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Hakkında Eğitim Amaçları Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan Yeterlilikleri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları İlişkisi
  • Mimarlık ve Tasarım Fakültesi
  • Mimarlık Bölümü
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Tarihi Çevrede Bina Tasarımı
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • Öğrenme Çıktıları
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Öğrenme Çıktısının Program Çıktılarına Katkısı

Ders Bilgileri

Ders Kodu - Ders Adı EMİM341 - Tarihi Çevrede Bina Tasarımı
Ders Türü Mesleki Seçmeli Dersler
Ders Dili Türkçe
Teori + Uygulama 2+1
AKTS 4.0
Öğretim Elemanları PROFESÖR HİCRAN HANIM HALAÇ
Dersin Veriliş Biçimi Yüz yüze
Dersin Önkoşulları Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Yok
Okuma Listesi
Değerlendirme ara sınav, final sınavı
Staj & Uygulama Yok
Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Ders İçeriği

Haftalar Konular
1. hafta Dersin amacı ve işleniş yöntemi. Tek yapı ve tarihi çevre korumanın uluslararası ilkelerinin anlatılması ve tartışılması.
2. hafta Tek yapı ve tarihi çevrede uygulanan müdahalelerin anlatılması ve tartışılması..
3. hafta Tarihi yapıya “yeni işlev”; tarihi yapıya “yeni ek”; tarihi çevreye “yeni yapı” (genel bilgiler) kavramlarının anlatılması ve tartışılması.
4. hafta Tarihi yapıya “yeni işlev” örnekleri I'in anlatılması ve tartışılması.
5. hafta Tarihi yapıya “yeni işlev” örnekleri II'nin anlatılması ve tartışılması.
6. hafta Tarihi yapıya “yeni ek” örnekleri I'in anlatılması ve tartışılması.
7. hafta Tarihi yapıya “yeni ek” örnekleri II'nin anlatılması ve tartışılması.
8. hafta Tarihi çevrede “yeni yapı” örnekleri I'in anlatılması ve tartışılması.
9. hafta Tarihi çevrede “yeni yapı” örnekleri II'nin anlatılması ve tartışılması.
10. hafta Tek yapı ve tarihi çevrede uygulanan farklı müdahale örnekleri I'in anlatılması ve tartışılması.
11. hafta Tek yapı ve tarihi çevrede uygulanan farklı müdahale örnekleri II'nin anlatılması ve tartışılması.
12. hafta Ödev sunuşları + tartışma I
13. hafta Ödev sunuşları + tartışma II
14. hafta Değerlendirme ve tartışma

Öğretim Yöntem ve Teknikleri

  • Öğretim Yöntemleri
  • Anlatım
  • Tartışma
  • Soru-Yanıt
  • Gözlem
  • Alan Gezisi
  • Takım/Grup Çalışması
  • Uygulama - Alıştırma
  • Örnek Olay İncelemesi
  • Sorun/Problem Çözme
  • Beyin Fırtınası
  • Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
  • Proje Tasarımı/Yönetimi
  • Öğretim Yeterlilikleri
  • Üretken
  • Özdeğerlerine saygılı
  • Akılcı
  • Sorgulayan
  • Yaratıcı
  • Etik Kurallara Uyma
  • Toplumsal duyarlılık
  • Türkçeyi etkili kullanma
  • Çevre Duyarlılığı
  • Takım halinde çalışabilme
  • Zamanı etkili kullanma
  • Eleştirel düşünebilme
  • Soyut analiz ve sentez yapma
  • Kurumsal bilgiyi uygulamaya dönüştürme
  • Kaliteye önem verme
  • Bilgiyi yönetme
  • Bağımsız çalışma
  • Organize etme ve planlama
  • Karar verme becerisi
  • Proje Tasarlama ve Yönetme

Ölçme ve Değerlendirme

Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Sayısı Yüzde (%)
1.Ara Sınav 1 20
Ödev 1 30
Dönem Sonu Sınavı 1 50
Toplam (%) 100
  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları ı
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar r
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri