Eskişehir Teknik Üniversitesi Eskişehir Teknik Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Hakkında Eğitim Amaçları Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan Yeterlilikleri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları İlişkisi
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Mimarlık Anabilim Dalı
  • Mimarlık Anabilim Dalı-Tezli YL
  • Mimari Koruma BD Tezli Yüksek Lisans
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Kültürel Mirasın Yönetimi
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • Öğrenme Çıktıları
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Öğrenme Çıktısının Program Çıktılarına Katkısı

Ders Bilgileri

Ders Kodu - Ders Adı KOR520 - Kültürel Mirasın Yönetimi
Ders Türü Seçmeli Dersler
Ders Dili Türkçe
Teori + Uygulama 3+0
AKTS 7.5
Öğretim Elemanları PROFESÖR HİCRAN HANIM HALAÇ
Dersin Veriliş Biçimi Yüz yüze
Dersin Önkoşulları Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler
Okuma Listesi
Değerlendirme 2 ara sınav, 1 final ve ödev olarak bir alan uygulaması
Staj & Uygulama Yok
Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Ders İçeriği

Haftalar Konular
1. hafta Dersin amacı ve nasıl işleneceği,kültürel miras yönetimi ve gerekçeleriyle birlikte uygulama pratiğindeki son gelişmelerin ilk ders kapsamında tanımlanacaktır. Koruma Projesinde Amaç Kültürel Mirasın Tanımı Koruma Sürecinin tanımı
2. hafta Dersin amacı ve nasıl işleneceği,kültürel miras yönetimi ve gerekçeleriyle birlikte uygulama pratiğindeki son gelişmelerin ilk ders kapsamında tanımlanacaktır. Koruma Projesinde Amaç Kültürel Mirasın Tanımı Koruma Sürecinin tanımı Analitik rölöve tanımı Mimari belgeleme sürecinin tanımı
3. hafta Kültür varlığında, yapıların ve devamlılığının önemi tanımlanacak. Kültürel Mirası Koruma yöntemleri tanımlanacak.
4. hafta Kültür varlığında, yapıların ve devamlılığının önemi tanımlanacak. Kültürel Mirası Koruma yöntemleri tanımlanacak.
5. hafta Kültürel Mirasa yönelik korumalarda, ileri teknolojilerin olanakları ve aksaklıkları tartışılacak. İleri teknolojilerle yapılan çalışmalardan örnekler verilecek.
6. hafta Kültürel Miras kapsamında, doğru bir çalışmasının nasıl olması gerektiği açıklanacak. Koruma yöntemleri üzerinden sürecin ve yapılacak müdahalelerin tanımıyla birlikte örneklerle açıklanacak.
7. hafta Kültürel Miras kapsamında, doğru bir çalışmasının nasıl olması gerektiği açıklanacak. Koruma yöntemleri üzerinden sürecin ve yapılacak müdahalelerin tanımıyla birlikte örneklerle açıklanacak.
8. hafta Tartışılan kuramsal çerçevenin alanda bir örnek üzerinde uygulanarak sınanması sağlanacaktır.
9. hafta Tartışılan kuramsal çerçevenin alanda bir örnek üzerinde uygulanarak sınanması sağlanacaktır.
10. hafta Kültürel miras kapsamında toplanan verinin sınıf ortamında işlenmesi sağlanacaktır.
11. hafta Kültürel miras kapsamında toplanan verinin sınıf ortamında işlenmesi sağlanacaktır.
12. hafta Kültürel Miras çalışması kapsamında uygulanan bütünleşik mimari müdahale methodlarının sağladığı yararlar tartışılacak, aksaklıkların giderilmesi için neler yapılması gerektiği tartışılacaktır.
13. hafta Kültürel Miras çalışması kapsamında uygulanan bütünleşik mimari müdahale methodlarının sağladığı yararlar tartışılacak, aksaklıkların giderilmesi için neler yapılması gerektiği tartışılacaktır.
14. hafta Genel değerlendirme: kültürel mirasın, kuramsal çerçeve ile birlikte değerlendirilerek tamamlanacaktır.

Öğretim Yöntem ve Teknikleri

  • Öğretim Yöntemleri
  • Anlatım
  • Tartışma
  • Soru-Yanıt
  • Gözlem
  • Alan Gezisi
  • Gösterme
  • Uygulama - Alıştırma
  • Örnek Olay İncelemesi
  • Sorun/Problem Çözme
  • Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
  • Öğretim Yeterlilikleri
  • Üretken
  • Özdeğerlerine saygılı
  • Akılcı
  • Sorgulayan
  • Girişimci
  • Yaratıcı
  • Etik Kurallara Uyma
  • Toplumsal duyarlılık
  • Türkçeyi etkili kullanma
  • Çevre Duyarlılığı
  • Farklı durumlara ve sosyal rollere uyum
  • Takım halinde çalışabilme
  • Zamanı etkili kullanma
  • Soyut analiz ve sentez yapma
  • Problem çözme
  • Kurumsal bilgiyi uygulamaya dönüştürme
  • Kaliteye önem verme
  • Bilgiyi yönetme
  • Bağımsız çalışma
  • Organize etme ve planlama
  • Karar verme becerisi
  • Disiplinlerarası projelerde çalışma

Ölçme ve Değerlendirme

Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Sayısı Yüzde (%)
Toplam (%) 0
  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları ı
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar r
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri