Eskişehir Teknik Üniversitesi Eskişehir Teknik Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Hakkında Eğitim Amaçları Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan Yeterlilikleri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları İlişkisi
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • İleri Teknolojiler Anabilim Dalı
  • İleri Teknolojiler Anabilim Dalı-Tezsiz YL
  • Kültür Varlıklarının Belgelenmesi BD Tezsiz.YL.
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Koruma Tarihi ve Kuramları
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • Öğrenme Çıktıları
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Öğrenme Çıktısının Program Çıktılarına Katkısı

Ders Bilgileri

Ders Kodu - Ders Adı KOR525 - Koruma Tarihi ve Kuramları
Ders Türü Zorunlu Dersler
Ders Dili Türkçe
Teori + Uygulama 3+0
AKTS 7.5
Öğretim Elemanları
Dersin Veriliş Biçimi Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Önkoşulları Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Yok.
Okuma Listesi Madran, E., (2004), Osmanlı İmparatorluğu’nun Klasik Çağlarında Onarım Alanının Örgütlenmesi: 16.-18. Yüzyıllar, ODTÜ Mimarlık Fakültesi Yayınları, AnkaraMadran, E., 1997. Cumhuriyet’in İlk Otuz Yılında Koruma Alanın Örgütlenmesi”, ODTÜ, Mimarlık Fak. Yayını, (17:1-2), Ankara. Fitch, J.M., 1990, Historic Preservation, University Press of Virginia.Cohen, N.,(2001) Urban planning conservation and preservation, New York : McGraw-HillOrbasli, A.,(2008) Architectural Conservation: Principles and Practice Blackwell Publishing, Oxford.Orbaşlı, A. (2000) Tourists in Historic Towns: Urban Conservation and Heritage Management, London and New York, Spon Press.• UNESCO, 1972, Preserving and Restoring Monuments and Historic Buildings, Paris.Ruskin, J., (1956) The Seven Lamps of Architecture, Londra.Viollet-le-Duc, E. E.,(1990), The Architectural Theory of Viollet-le-Duc, Ed. M.F. Hearn, Cambridge USA, The MIT Press.
Değerlendirme 1 Ara Sınav, 1 Final sınavı
Staj & Uygulama Yok.
Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Ders İçeriği

Haftalar Konular
1. hafta Dersin Tanıtımı
2. hafta Koruma Kavramları
3. hafta Koruma Düşüncesinin Tarihsel Gelişimi
4. hafta 19. yüzyılda Ortaya Çıkan Restorasyon Yaklaşımları
5. hafta 20. Yüzyılda ortaya çıkan Restorasyon Yaklaşımları
6. hafta Koruma'da Uluslararası Anlaşmalar
7. hafta Türkiye'de Koruma'nın Gelişimi
8. hafta Öğrenci Sunumları
9. hafta Öğrenci Sunumları
10. hafta Öğrenci Sunumları
11. hafta Öğrenci Sunumları
12. hafta Değerlendirme ve tartışma

Öğretim Yöntem ve Teknikleri

  • Öğretim Yöntemleri
  • Anlatım
  • Tartışma
  • Soru-Yanıt
  • Beyin Fırtınası
  • Öğretim Yeterlilikleri
  • Akılcı
  • Sorgulayan
  • Türkçeyi etkili kullanma
  • Eleştirel düşünebilme

Ölçme ve Değerlendirme

Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Sayısı Yüzde (%)
Toplam (%) 0
  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları ı
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar r
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri