Eskişehir Teknik Üniversitesi Eskişehir Teknik Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Hakkında Eğitim Amaçları Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan Yeterlilikleri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları İlişkisi
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Yer Bilimleri Anabilim Dalı
  • Kentleşmede Risk Yönetimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı (Uzaktan Öğretim)
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Kaynak Envanter Analizinde Coğrafi Bilgi Sistemleri Kullanım
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • Öğrenme Çıktıları
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Öğrenme Çıktısının Program Çıktılarına Katkısı

Ders Bilgileri

Ders Kodu - Ders Adı KRY511 - Kaynak Envanter Analizinde Coğrafi Bilgi Sistemleri Kullanım
Ders Türü Seçmeli Dersler
Ders Dili Türkçe
Teori + Uygulama 3+0
AKTS 7.5
Öğretim Elemanları PROFESÖR ALPER ÇABUK
Dersin Veriliş Biçimi Uygulama ve teorik
Dersin Önkoşulları Ön koşul yoktur.
Önerilen Dersler Coğrafi Bilgi Sistemlerinde Analiz ve Yorumlama Teknikleri
Okuma Listesi Beatley, T. (2010). Biophilic Cities: Integrating Nature into Urban Design and Planning, Island Press. Bertoncini, A. P., N. Machon, et al. (2012). \\\"Local gardening practices shape urban lawn floristic communities.\\\" Landscape and Urban Planning105: 53-61.Dramstad, W. E. (2009). \\\"Spatial metrics - useful indicators for society or mainly fun tools for landscape ecologists?\\\" Norsk geografisk tidsskrift-Norwegian Journal of Geography63(4): 246-254.Dramstad, W. E., J. D. Olson, et al. (1996). Landscape-Ecology Principles in Landscape Architecture and Land-Use Planning. Washington, Island Press.Ehrlich, P. R., A. H. Ehrlich, et al. (1977). Availability, Entropy, and the Laws of Thermodynamics. Ecoscience. San Fransisco, Freeman and Company. ( Reprinted in Daly and Townsend (eds) 1993: Valuing the Earth. Economics, Ecology, Ethics. The MIT Press Cambridge Massachusets) 5 pg.Gregor, T., D. Bönsel, et al. (2012). \\\"Drivers of floristic change in large cities – A case study of Frankfurt/Main (Germany).\\\" Landscape and Urban Planning104(2): 230-237.Howley, P., C.O. Donoghue, et al. (2012). \\\"Exploring public preferences for traditional farming landscapes.\\\" Landscape and urban planning104: 66-74.Høyer, K. G. (2000). Sustainable Mobility - the Concept and its Implications. Ph.d-thesis. Department of Environmental Research , Western Norway Research Institute. Sogndal. VF-report 1/2000: Chapter 2: World in Environmental Transition p 23-40. Chapter 4: Recycling: Issues and Possibilities, p 79-97. Chapter 7: Sustainable development p 138 -167. Næss, P. and K. G. Høyer (2009). \\\"The Emperor’s Green Clothes: Growth, decoupling and capitalism\\\" Capitalism Nature Socialism20(3): 74-95.Næss, P. (1994). \\\"Normative planning theory and sustainable development.\\\" Scandinavian Housing and Planning Research11(3): 145-167. Lyle, J. (1994). Regenerative design for sustainable development. New York, John Wiley & Sons.(Chapter 1,2,3).Marsh, W. (2005): Landscape planning. Environmental applications. New York, Wiley.
Değerlendirme Ödev ve teorik sınav
Staj & Uygulama ---
Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Ders İçeriği

Haftalar Konular
1. hafta Temel kavramlar
2. hafta Ekolojik düşünme
3. hafta Ekolojik tasarım ve planlama
4. hafta Kaynak envanteri
5. hafta Kaynak envanter ve analizi örnekleri
6. hafta Kaynak envanteri
7. hafta Kaynak analizi
8. hafta Kaynak Ennater ve Analizinde Bilgisayar Teknolojilerinden Yararlanılması
9. hafta Kaynak Envanter ve Analizinde Jeodezi Tekniklerinden Yararlanılması
10. hafta Kaynak Envanter ve Analizinde Coğrafi Bilgi Sistemleri Kullanımı
11. hafta Use of Remote Sensing in Resource Inventory and Analyses
12. hafta Uygulama Çalışması
13. hafta Uygulama Çalışması
14. hafta Final sınavı

Öğretim Yöntem ve Teknikleri

  • Öğretim Yöntemleri
  • Anlatım
  • Tartışma
  • Takım/Grup Çalışması
  • Uygulama - Alıştırma
  • Örnek Olay İncelemesi
  • Beyin Fırtınası
  • Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
  • Proje Tasarımı/Yönetimi
  • Rol Oynama/Dramatize Etme
  • Öğretim Yeterlilikleri
  • Üretken
  • Akılcı
  • Sorgulayan
  • Girişimci
  • Yaratıcı
  • Etik Kurallara Uyma
  • Toplumsal duyarlılık
  • Çevre Duyarlılığı
  • Takım halinde çalışabilme
  • Eleştirel düşünebilme
  • Problem çözme
  • Bilgiyi yönetme
  • Organize etme ve planlama
  • Proje Tasarlama ve Yönetme

Ölçme ve Değerlendirme

Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Sayısı Yüzde (%)
Toplam (%) 0
  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları ı
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar r
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri