Eskişehir Teknik Üniversitesi Eskişehir Teknik Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • English
Program Hakkında Eğitim Amaçları Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan Yeterlilikleri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları İlişkisi
  • Mimarlık ve Tasarım Fakültesi
  • Mimarlık Bölümü
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Arkeolojik Alanlarda Koruma ve Sunum
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • Öğrenme Çıktıları
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Öğrenme Çıktısının Program Çıktılarına Katkısı

Ders Bilgileri

Ders Kodu - Ders Adı MİM3519 - Arkeolojik Alanlarda Koruma ve Sunum
Ders Türü Mesleki Seçmeli Dersler
Ders Dili Türkçe
Teori + Uygulama 3+0
AKTS 4.0
Öğretim Elemanları DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ FERAN ÖZGE GÜVEN ULUSOY
Dersin Veriliş Biçimi Yüz yüze
Dersin Önkoşulları Bu dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Yok
Zorunlu ya da Önerilen Kaynaklar Ahunbay, Zeynep (2011). Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon. Yem Yayın: İstanbul.(ed.) Ashurst, John (2007) Conservation of Ruins. Butterworth-Heinemann: UK.Boito, Camillo. (2018). Korumak mı Restore Etmek mi?. Janus Yayıncılık: İstanbulBrandi, Cesare. (2021). Restorasyon Kuramı. Janus Yayıncılık: İstanbulErder, Cevat. (2018). Tarihi Çevre Algısı. Yem Yayın: İstanbulEyüpgiller, Kemal Kutgün; Zakar, Lori (2015). Mimari Restorasyon Koruma Teknik ve Yöntemleri.Feilden, Bernard M.; Jokiletho Jukka (1998) Management Guidelines for World Cultural Heritage Sites, ICCROM: Roma.Riegl, Alois (2015). Modern Anıt Kültü. Daimon Yayınları: İstanbul.Madran, Emre; Özgönül, Nimet (2011). Kültürel ve Doğal Değerlerin Korunması. Mimarlar Odası Yayınları: Ankara.Madran, Emre; Tağmat, Tuğçe Selin (2007) Kültürel ve Doğal Miras: Uluslararası Kurumlar ve Belgeler. TMMOB Mimarlar Odası Yayınları: Ankara.(Ed.) Özaslan, Nuray; Özkut, Deniz (2010). Mimari Korumada Güncel Konular. Anadolu Üniversitesi Yayınları: Eskişehir.(Ed.) Pulhan, Gül (2006) Dünya Mirasında Türkiye. TC Kültür ve Turizm Bakanlığı: Ankara.Tilden, Freeman (1977) Interpreting Our Heritage. The University of North Carolina Press: USA.(Ed.) Torre, Marta de la (1995) The Conservation of Archaeological Sites in the Mediterranean Region, The Getty Conservation Institute: Los Angeles. Viollet le Duc, Emanuele (2019). Restorasyon Üzerine. Janus Yayıncılık: İstanbul. Ahunbay, Zeynep (2011). Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon. Yem Yayın: İstanbul.(ed.) Ashurst, John (2007) Conservation of Ruins. Butterworth-Heinemann: UK.Bandarin F. ve Oers, R.V. (2012) The Historic Urban Landscape: Managing Heritage in an Urban Century Oxford: Wiley-BlackwellBoito, Camillo. (2018). Korumak mı Restore Etmek mi?. Janus Yayıncılık: İstanbulBrandi, Cesare. (2021). Restorasyon Kuramı. Janus Yayıncılık: İstanbulCouncil of Europe “European Charter of the Architectural Heritage” (1975)Erder, Cevat. (2018). Tarihi Çevre Algısı. Yem Yayın: İstanbulErder, Cevat. (1999). Tarihi Çevre Kaygısı. ODTÜ Mimarlık Fakültesi Yayınları: AnkaraFeilden, Bernard M.; Jokiletho Jukka (1998) Management Guidelines for World Cultural Heritage Sites, ICCROM: Roma.ICOMOS “International Charter fort the Conservation and Restoration of Monuments and Sites” (The Venice Charter 1964)ICOMOS “Charter for the Conservation of Historic Towns and urban Areas” (The Washington Charter 1987)Riegl, Alois (2015). Modern Anıt Kültü. Daimon Yayınları: İstanbul.Madran, Emre; Özgönül, Nimet (2011). Kültürel ve Doğal Değerlerin Korunması. Mimarlar Odası Yayınları: Ankara.Madran, Emre; Tağmat, Tuğçe Selin (2007) Kültürel ve Doğal Miras: Uluslararası Kurumlar ve Belgeler. TMMOB Mimarlar Odası Yayınları: Ankara.Madran, Emre (2002) Tanzimattan Cumhuriyete Kültür Varlıklarının Korunmasında Tutum ve Düzenlemeler(Ed.) Özaslan, Nuray; Özkut, Deniz (2010). Mimari Korumada Güncel Konular. Anadolu Üniversitesi Yayınları: Eskişehir.(Ed.) Pulhan, Gül (2006) Dünya Mirasında Türkiye. TC Kültür ve Turizm Bakanlığı: Ankara.Tilden, Freeman (1977) Interpreting Our Heritage. The University of North Carolina Press: USA.Ruskin, J. (1849) The Seven Lamps of Architecture, New York: DoverUNESCO “Convention Concerning the Protection of the World Cultural and Natural Heritage” (1972), ParisUNESCO Records of the General Conference Nineteenth Session “Resolutions” (1976), NairobiUNESCO (2011) Tarihi Kentsel Peyzaja İlişkin Tavsiye Kararı, Paris: UNESCOViollet le Duc, Emanuele (2019). Restorasyon Üzerine. Janus Yayıncılık: İstanbul.
Okuma Listesi
Değerlendirme 1 Ara Sınav, 1 Final
Staj & Uygulama Yok
Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Ders İçeriği

Haftalar Konular
1. hafta Kültürel Varlıkların Korunması; Temel Kavramlar
2. hafta TR: Kültürel Miras, Arkeolojik Miras ve Tanımlar
3. hafta TR: Arkeolojik Miras Kavramının Ortaya Çıkışı ve Gelişimi, Ulusal ve Uluslararası Tüzüklerde Arkeolojik Miras
4. hafta TR: Arkeolojik Kazı ve Araştırmaların Ortaya Çıkışı
5. hafta Arkeolojik Kazı ve Araştırmaların Yürütülmesi: Aktörler, Mekânlar
6. hafta Arkeolojik Kazı ve Araştırmalarda Mimarlık Disiplini
7. hafta Arkeolojik Mirasın Belgelenmesi
8. hafta Arkeolojik Alanların Korunması ve Sunumu
9. hafta Arkeolojik Alanların Korunması ve Sunumunda Mimari Yaklaşımlar ve Müdahaleler
10. hafta Arkeolojik Alanların Korunması ve Sunumunda Mimari Yaklaşımlar ve Müdahaleler: Anastilosis, Koruma Çatıları, Çağdaş Ekler, Ziyaretçi Merkezi Tasarımları
11. hafta Arkeolojik Alanların Korunması ve Sunumunda Mimari Yaklaşımlar ve Müdahaleler: Anastilosis, Koruma Çatıları, Çağdaş Ekler, Ziyaretçi Merkezi Tasarımları
12. hafta Arkeolojik Alanların Korunması ve Sunumunda Mimari Yaklaşımlar ve Müdahaleler: Anastilosis, Koruma Çatıları, Çağdaş Ekler, Ziyaretçi Merkezi Tasarımları  
13. hafta Öğrenci Sunumları
14. hafta Öğrenci Sunumları

Öğretim Yöntem ve Teknikleri

  • Öğretim Yöntemleri
  • Anlatım
  • Tartışma
  • Soru-Yanıt
  • Gözlem
  • Alan Gezisi
  • Takım/Grup Çalışması
  • Gösterme
  • Uygulama - Alıştırma
  • Örnek Olay İncelemesi
  • Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
  • Öğretim Yeterlilikleri
  • Özdeğerlerine saygılı
  • Akılcı
  • Yaratıcı
  • Etik Kurallara Uyma
  • Takım halinde çalışabilme
  • Eleştirel düşünebilme
  • Kurumsal bilgiyi uygulamaya dönüştürme
  • Bilgiyi yönetme
  • Disiplinlerarası projelerde çalışma

Ölçme ve Değerlendirme

Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Sayısı Yüzde (%)
Toplam (%) 0
  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları ı
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar r
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri