| Ders Kodu - Ders Adı |
KBRN307 - Kimyasal Tehditler |
| Ders Türü |
Seçmeli Dersler |
| Ders Dili |
Türkçe |
| Teori + Uygulama |
2+0 |
| AKTS |
3.0 |
| Öğretim Elemanları |
PROFESÖR DOKTOR YASEMİN ÇİMEN MUTLU |
| Dersin Veriliş Biçimi |
Yüz yüze |
| Dersin Önkoşulları |
- |
| Önerilen Dersler |
- |
| Zorunlu ya da Önerilen Kaynaklar |
1.EKŞİ A. KBRN TERÖRİZMİNDE RİSK DEĞERLENDİRMESİ VE YÖNETİMİ. (Turkish). Journal of International Social Research. 2016;9(42):1489-1498. Accessed September 29, 2021. https://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=edo&AN=116240443&lang=tr&site=eds-live2. Ütük U. KBRN Tehdit ve Tehlikelerden Kaynaklı Zararlar Nedeniyle İdarenin Tehlike (Risk) İlkesine Dayalı Sorumluluğu. Resilience. 2018; 2(1): 39-56.3. DEMİRALP N, DEMİRALP K, ÜTÜK A, ÜTÜK ÖF. Kimyasal, Biyolojik, Radyasyon ve Nükleer (KBRN) Olaylarda Psikososyal Bakım. 2020. doi:10.35341/afet.710905. |
| Okuma Listesi |
1. H. İ. Cebeci ve D. Odabaş, 2019. “Kimyasal, biyolojik, radyolojik ve nükleer afetleri yönetmek için bir karar destek sistemi modeli önerisi”, Sakarya Üniversitesi İşletme Enstitüsü Dergisi, 1 (1), pp. 41-50.2. http-1: //ailevecalisma.gov.tr/media/3231/kimyasal_guvenlik.pdf, Son Erişim: 14.08.20213. A. Tavman, 2016. “Kimyasallar ve Tehlikeleri”, http://auzefkitap.istanbul.edu.tr/kitap/kok/kimyasalveteh.pdf4. M. Karabulut, 2016. “Üniversitelerin Kimya Laboratorlarında Çalışanların İSG Risklerinin Tespiti ve Kimyasal Maruziyetinin Çözüm Önerileri”. |
| Değerlendirme |
Bir ara sınav, bir kısa sınav, bir proje/sunum ve bir final sınavı.Öğrencilerin dersle ilgili temel kavramları tanımlaması, sınıflandırması ve yorumlaması ve ders kapsamında ilgilerini çeken güncel bir konuda araştırma ve sunum yapması hedeflenmektedir. |
| Staj & Uygulama |
Öğrencilerin ders kapsamında ilgilerini çeken güncel bir konuda araştırma ve sunum yapması hedeflenmektedir. |
| Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|