| Ders Kodu - Ders Adı |
TRA203 - Köprüler ve Tüneller |
| Ders Türü |
Zorunlu Dersler |
| Ders Dili |
Türkçe |
| Teori + Uygulama |
3+0 |
| AKTS |
4.0 |
| Öğretim Elemanları |
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MUSTAFA GÖRKEM ATAR |
| Dersin Veriliş Biçimi |
Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. |
| Dersin Önkoşulları |
Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır. |
| Önerilen Dersler |
Bu dersi alan/alacak öğrencinin alması önerilen bir ders yoktur. |
| Zorunlu ya da Önerilen Kaynaklar |
İlker Yılmaz Türker, 'Çelik Köprülerin Tasarımı Sunumu'. Prof. Zekeriya Polat, 2018, 'Depreme Dayanıklı Köprü Mühendisliğinde Kavramsal Tasarım'. Hüseyin Celasun, 1974, ‘Betonarme Köprüler’. Prof. Dr. Ergin Arıoğlu, 2018, ‘Tünel Dersi Sunumları’, Yıldız Teknik Üniversitesi. Yrd. Doç. Dr. Banu Yağcı, ‘İnşaat Mühendisliğine Giriş Ders Notları-(Bölüm-3) Köprüler’, Bahçeşehir Üniversitesi. Doç. Dr. Erhan Burak Pancar, ‘Tüneller Dersi Notları’, Ondokuz Mayıs Üniversitesi. Megep, 2013, ‘Raylı Sistemler Teknolojisi-Köprüler’, T.C. Milli Eğitim Bakanlığı. TCDD, 2013, ‘Hat Bakım El Kitabı’, Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları. Öğr. Gör. Pınar Şen, ‘Köprüler ve Tüneller Ders Notları’, Amasya Üniversitesi. |
| Okuma Listesi |
İlker Yılmaz Türker, 'Çelik Köprülerin Tasarımı Sunumu'. Prof. Zekeriya Polat, 2018, 'Depreme Dayanıklı Köprü Mühendisliğinde Kavramsal Tasarım'. Hüseyin Celasun, 1974, ‘Betonarme Köprüler’. Prof. Dr. Ergin Arıoğlu, 2018, ‘Tünel Dersi Sunumları’, Yıldız Teknik Üniversitesi. Yrd. Doç. Dr. Banu Yağcı, ‘İnşaat Mühendisliğine Giriş Ders Notları-(Bölüm-3) Köprüler’, Bahçeşehir Üniversitesi. Doç. Dr. Erhan Burak Pancar, ‘Tüneller Dersi Notları’, Ondokuz Mayıs Üniversitesi. Megep, 2013, ‘Raylı Sistemler Teknolojisi-Köprüler’, T.C. Milli Eğitim Bakanlığı. TCDD, 2013, ‘Hat Bakım El Kitabı’, Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları. Öğr. Gör. Pınar Şen, ‘Köprüler ve Tüneller Ders Notları’, Amasya Üniversitesi. |
| Değerlendirme |
1 Ara Sınav, 1 Final Sınavı |
| Staj & Uygulama |
Yoktur. |
| Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
Nitelikli Eğitim , Sanayi, Yenilikçilik ve Altyapı |