Alan Yeterlilikleri | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | 3 | 2 | 1 | 0 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | 3 | 1 | 3 | 3 | 1 | 2 |
Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 | 3 | 0 | 0 | 0 | 2 | 2 | 1 | 3 | 1 | 1 |
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | 3 | 3 | 1 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 0 | 3 | 1 | 3 | 3 | 2 | 2 |
Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | 3 | 3 | 1 | 1 | 3 | 3 | 3 | 2 | 0 | 3 | 1 | 3 | 3 | 2 | 3 |
Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | 3 | 2 | 2 | 1 | 3 | 2 | 3 | 1 | 0 | 1 | 3 | 1 | 2 | 3 | 1 |
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 | 0 | 3 | 0 | 3 | 3 | 1 | 1 |
Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 3 | 3 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 0 | 3 | 0 | 3 | 2 | 1 | 1 |
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 3 | 2 | 1 | 1 | 3 | 3 | 3 | 1 | 0 | 3 | 0 | 3 | 2 | 1 | 1 |
Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve aktarır. | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 0 | 1 | 0 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur. | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 0 | 2 | 0 | 2 | 3 | 1 | 1 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. | 1 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 0 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | 3 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 0 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 0 | 1 | 1 | 2 | 3 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri takip ederek, problemlerini çözecek şekilde araştırmalarında etkin olarak kullanır. | 1 | 1 | 1 | 0 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 0 | 1 | 1 | 0 | 2 |
Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarında bilimsel araştırma yapar. | 3 | 2 | 2 | 0 | 2 | 2 | 3 | 1 | 3 | 2 | 0 | 2 | 2 | 0 | 1 |
Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. | 1 | 2 | 2 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 1 | 1 | 0 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | 1 | 2 | 2 | 0 | 1 | 0 | 2 | 1 | 1 | 1 | 0 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 0 | 1 | 1 | 2 | 2 |