1 |
Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini kullanabilme becerisi. |
|
|
|
|
2 |
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi. |
|
|
|
|
3 |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
|
|
|
|
4 |
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
|
|
|
5 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
|
|
|
6 |
Disiplinlerarası takımlarda çalışma becerisi. |
|
|
|
|
7 |
Türkçe ve İngilizce ile etkin iletişim kurma becerisi. |
|
|
|
|
8 |
Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. |
|
|
|
|
9 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci. |
|
|
|
|
10 |
Çağın sorunları hakkında bilgili; mesleki ve etik sorumluluk bilinci. |
|
|
|
|
11 |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|
|
|
|