| 1 | 
                        Matematik, fen bilimleri,  istatistik ve çevre mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi | 
                                                     | 
                                                     | 
                                                    X | 
                                                     | 
                                            
                                                        
                        | 2 | 
                        Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 
                                                    X | 
                                                     | 
                                                     | 
                                                     | 
                                            
                                                        
                        | 3 | 
                        Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 
                                                    X | 
                                                     | 
                                                     | 
                                                     | 
                                            
                                                        
                        | 4 | 
                        Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 
                                                     | 
                                                    X | 
                                                     | 
                                                     | 
                                            
                                                        
                        | 5 | 
                        Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 
                                                    X | 
                                                     | 
                                                     | 
                                                     | 
                                            
                                                        
                        | 6 | 
                        Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | 
                                                     | 
                                                    X | 
                                                     | 
                                                     | 
                                            
                                                        
                        | 7 | 
                        Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; mesleki gelişmeleri izleyecek düzeyde genel ve mesleki İngilizce kullanabilme becerisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 
                                                     | 
                                                    X | 
                                                     | 
                                                     | 
                                            
                                                        
                        | 8 | 
                        Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişme ve bu amaçla kaynak araştırması yapma, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanma beceris, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 
                                                     | 
                                                     | 
                                                    X | 
                                                     | 
                                            
                                                        
                        | 9 | 
                        Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | 
                                                     | 
                                                    X | 
                                                     | 
                                                     | 
                                            
                                                        
                        | 10 | 
                        Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | 
                                                     | 
                                                     | 
                                                     | 
                                                    X | 
                                            
                                                        
                        | 11 | 
                        Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 
                                                     | 
                                                     | 
                                                     | 
                                                    X |