Eskişehir Teknik Üniversitesi Eskişehir Teknik Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Hakkında Eğitim Amaçları Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan Yeterlilikleri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları İlişkisi
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Mimarlık Anabilim Dalı
  • Mimarlık Anabilim Dalı-Tezli YL
  • Mimari Koruma BD Tezli Yüksek Lisans
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Osmanlı Mimarisi Yapım Teknikleri ve Koruma Sorunları
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • Öğrenme Çıktıları
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Öğrenme Çıktısının Program Çıktılarına Katkısı

Ders Bilgileri

Ders Kodu - Ders Adı KOR539 - Osmanlı Mimarisi Yapım Teknikleri ve Koruma Sorunları
Ders Türü Seçmeli Dersler
Ders Dili Türkçe
Teori + Uygulama 3+0
AKTS 4.5
Öğretim Elemanları DOÇENT DOKTOR BETÜL GELENGÜL EKİMCİ
Dersin Veriliş Biçimi Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Önkoşulları Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Yok.
Okuma Listesi AKTÜRE, S., (1978), 19. Yüzyıl Sonunda Anadolu Kenti Mekânsal Yapı Çözümlemesi, Ankara. ÇADIRCI, M., (1991), Tanzimat Döneminde Anadolu Kentlerinin Sosyal ve Ekonomik Yapıları, Ankara. Küçükerman Ö.,2007. Turkish house : in search of spatial identity, İstanbul : Türkiye Turing ve Otomobil Kurumu.Kuban, D., (2001), Kaybolan kent hayelleri ahşap saraylar, İstanbul:YEM Kuban, D., (1975), Sanat tarihimizin sorunları : Anadolu-Türk sanatı, mimarisi, kenti üzerine denemeler, İstanbul : Çağdaş Yayınları. FAROQHI, S., (1993), Osmanlı’da Kentler, Kentliler, İstanbul. Akurgal, E. (Ed.), 1973, Ancient civilizations and ruins of Turkey : from prehistoric times until the end of the Roman Empire, İstanbul : Haşet Kitabevi. MacDonald, W. L. (1982), The Architecture of the Roman Empire, V.1, New Haven.Mango, C. (1978), Byzantine Architecture, Milan : Electa Editrice.DINSMOOR, W. R., (1950), The Architecture of Ancient Greece, Batsford. WARS-PERKINS, J. B., (1994), Studies in Roman and Early Christian Architecture, London. Theis, Lioba, 2005. Flankenraume im mittelbyzantinischen Kirchenbau : zur Befundsicherung, Rekonstruktion und Bedeutung einer verschwundenen architektonischen Form in Konstantinopel, Wiesbaden : Reichert .Madran, E., 1997. Cumhuriyet’in İlk Otuz Yılında Koruma Alanın Örgütlenmesi”, ODTÜ, Mimarlık Fak. Yayını, (17:1-2), Ankara. Fitch, J.M., 1990, Historic Preservation, University Press of Virginia.Cohen, N.,(2001) Urban planning conservation and preservation, New York : McGraw-HillOrbasli, A.,(2008) Architectural Conservation: Principles and Practice Blackwell Publishing, Oxford.Orbaşlı, A. (2000) Tourists in Historic Towns: Urban Conservation and Heritage Management, London and New York, Spon Press.• UNESCO, 1972, Preserving and Restoring Monuments and Historic Buildings, Paris.Ruskin, J., (1956) The Seven Lamps of Architecture, Londra.Viollet-le-Duc, E. E.,(1990), The Architectural Theory of Viollet-le-Duc, Ed. M.F. Hearn, Cambridge USA, The MIT Press.
Değerlendirme 1 Ara Sınav, 1 Final sınavı
Staj & Uygulama Yok.
Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Ders İçeriği

Haftalar Konular
1. hafta Dersin Tanıtımı
2. hafta Osmanlı Dönemi Yapım Teknikleri: Ölçüm aletleri ve birimler
3. hafta Osmanlı Dönemi'nde inşaat örgütlenmesi ve yapı teknolojisinin evrimi
4. hafta Planlama ve projelendirme
5. hafta 19. yüzyıl yapım teknikleri
6. hafta Malzeme ve boyutlar
7. hafta Kargir Yapım Sistemleri
8. hafta Kargir Yapım Sistemleri II
9. hafta Ahşap Yapım Sistemleri
10. hafta Öğrenci Sunumları
11. hafta Öğrenci Sunumları
12. hafta Gezi_Klasik Dönem Osmanlı Mimarlığı Örnekleri
13. hafta Gezi_Geç Dönem Osmanlı Mimarlığı Örnekleri
14. hafta Değerlendirme

Öğretim Yöntem ve Teknikleri

  • Öğretim Yöntemleri
  • Anlatım
  • Tartışma
  • Soru-Yanıt
  • Gözlem
  • Alan Gezisi
  • Uygulama - Alıştırma
  • Sorun/Problem Çözme
  • Beyin Fırtınası
  • Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
  • Öğretim Yeterlilikleri
  • Akılcı
  • Sorgulayan
  • Türkçeyi etkili kullanma
  • Eleştirel düşünebilme

Ölçme ve Değerlendirme

Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Sayısı Yüzde (%)
Toplam (%) 0
  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları ı
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar r
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri