Eskişehir Teknik Üniversitesi Eskişehir Teknik Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Hakkında Eğitim Amaçları Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan Yeterlilikleri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları İlişkisi
  • Mimarlık ve Tasarım Fakültesi
  • Mimarlık Bölümü
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Mimari Tasarıma Giriş II
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • Öğrenme Çıktıları
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Öğrenme Çıktısının Program Çıktılarına Katkısı

Ders Bilgileri

Ders Kodu - Ders Adı MİM116 - Mimari Tasarıma Giriş II
Ders Türü Zorunlu Dersler
Ders Dili Türkçe
Teori + Uygulama 2+4
AKTS 8.0
Öğretim Elemanları PROFESÖR DOKTOR BERNA ÜSTÜN, DOÇENT DOKTOR ÖZLEM KANDEMİR, DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ ELİF TATAR
Dersin Veriliş Biçimi Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Önkoşulları Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Yok.
Okuma Listesi • Arcan, E.F.-Evci, F. (1992). “Mimari Tasarıma Yaklaşım 1, Bina Bilgisi Çalışmaları” İki K Yayınevi, İstanbul• Bayazıt, N. ( 2004), “Tasarlama Kuramları ve Metotları”, Birsen Yayınevi• Çakın, Ş. (1988), “Mimari Tasarım, İnsan ve Çevre”, Özel Matbaası, İstanbul• Erkman, U. (1982), “Mimari Tasarım İçin Bir Veri Üretim Yöntemi Olarak Çevre Analizi”, İstanbul Teknik Üniversitesi Yayını• Hasol, D. (1979), “Mimarlık Sözlüğü”, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları• İnceoğlu,N. (1982).“Mimarlıkta Bina Programlama Olgusu”, İstanbul Teknik Üniversitesi Yayınları• İnceoğlu,N.(1990). “Mimarlık Bilgisi Ders Notları”, Yıldız • İzgi, U. (1999), “Mimarlıkta Süreç: Kavramlar-İlişkiler”, İstanbul, Yem Yayınları Teknik Üniversitesi Yayını• Soygeniş, S. (2006), “Mimarlık Düşünmek Düşlemek”, Yem yayınları, yayın no. 126• Onat, E. (2006), “Mimarlığa Yolculuk”, Yem Yayınları • Maslow, A. (1954), “Motivation and Personality”, New York:Harper and Row Publishers• Rapoport, A.(2004), “Kültür Mimarlık Tasarım”, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, Yapı yayın 105• Sırmalı, F. (1975), “Adım Adım Mimarlık”, Arpaz Yayınevi
Değerlendirme 2 Ara sınav, 1 Ödev, 1 Final sınavı.
Staj & Uygulama Yok
Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Ders İçeriği

Haftalar Konular
1. hafta BARINMA İŞLEVİNİN YENİDEN TARTIŞILMASI: KARTEZYEN EV TASARIMI
2. hafta YER, YAPI, MEKAN İLİŞKİLERİNİN KAVRANMASI VE TARTIŞILMASI
3. hafta BİNA-YAPI-KONSTRÜKSİYON VE STRÜKTÜR KAVRAMLARININ TARTIŞILMASI SUNUM: RECEP ÜSTÜN-STRÜKTÜR İKİ EYLÜL KAMPÜSÜNDE STRÜKTÜR-FOLLİE TASARIMI ÇALIŞMASININ TANITILMASI+ ÇALIŞMA GRUPLARIN OLUŞTURULMASI
4. hafta FARKLI ÖLÇEKLERDE YER-YAPI-MEKAN OKUMALARI (YAKIN VE UZAK ÖLÇEK, YAKIN ÇEVRE VE KENTSEL ÖLÇEK) SUNUM: GÖKÇE KETİZMEN ÖNAL -CONSTANT “NEW BABYLON” ÇALIŞMA: İKİ EYLÜL KAMPÜSÜNDE STRÜKTÜR-FOLLİE TASARIMI ÇALIŞMASININ TARTIŞILMASI
5. hafta DÜŞÜNSEL ORGANİZASYON, TASARIM PROBLEMİ TANIMLAMA SÜREÇLERİNİ KAVRAMA. SUNUM: ÖZLEM KANDEMİR. KOLAJ TESLİM: İKİ EYLÜL KAMPÜSÜNDE STRÜKTÜR-FOLLİE TASARIMI ÇALIŞMASININ TESLİMİ - TARTIŞMA “KIYIDA OLMAK” KONULU KENT İÇİNDE STRÜKTÜR TASARIMI ÇALIŞMASININ TANITILMASI ÇALIŞMA GRUPLARIN OLUŞTURULMASI
6. hafta TANIMLANAN PROBLEMİN FARKLI TEKNİKLER İLE AKTARILMA SÜREÇLERİNİ TARTIŞMA SUNUM: HAKAN KELEŞ-ANİMASYON+VİDEO TASARIMI ÇALIŞMA: “KIYIDA OLMAK” KONULU KENT İÇİNDE STRÜKTÜR TASARIMI ÇALIŞMASININ TARTIŞILMASI
7. hafta TESLİM+JÜRİ: “KIYIDA OLMAK” KONULU KENT İÇİNDE STRÜKTÜR TASARIMI ÇALIŞMASININ TESLİMİ +DEĞERLENDİRME
8. hafta SUNUM: BERNA ÜSTÜN : “ GELENEKSEL TÜRK EVİ” ÇALIŞMA: KONULU MAKET + 3DK. VİDEO ÇALIŞMASININ TANITILMASI+TARTIŞMA
9. hafta SUNUM: FARUK ATALAYER:PORTFOLYO TASARIMI ÇALIŞMA: “KENTSEL AKTİVİTE JENERATÖRÜ” KONULU DÖNEM SONU PROJESİNİN TANITILMASI TESLİM: KONULU MAKET + 3DK. VİDEO ÇALIŞMASININ TESLİMİ
10. hafta SUNUM: GÖKÇE KETİZMEN ÖNAL - KENT VE KİMLİK ÇALIŞMA: “KENTSEL AKTİVİTE JENERATÖRÜ” KONULU DÖNEM SONU PROJESİNİN TARTIŞILMASI
11. hafta SUNUM: ÖZGE ULUSOY: NEYİ KORUYORUZ NİYE KORUYORUZ? ÇALIŞMA: “KENTSEL AKTİVİTE JENERATÖRÜ” KONULU DÖNEM SONU PROJESİNİN TARTIŞILMASI
12. hafta JÜRİ: : “KENTSEL AKTİVİTE JENERATÖRÜ” KONULU DÖNEM SONU PROJESİ ARA JÜRİSİ
13. hafta “KENTSEL AKTİVİTE JENERATÖRÜ” KONULU DÖNEM SONU PROJESİNİN TARTIŞILMASI
14. hafta SUNUM ALPER GÜLLE : İTALYA İZLENİMLERİ ÇALIŞMA: “KENTSEL AKTİVİTE JENERATÖRÜ” KONULU DÖNEM SONU PROJESİNİN TARTIŞILMASI+PORTFOLYO ÖRNEKLERİ İLE İLGİLİ KRİTİK

Öğretim Yöntem ve Teknikleri

  • Öğretim Yöntemleri
  • Anlatım
  • Tartışma
  • Soru-Yanıt
  • Gözlem
  • Alan Gezisi
  • Takım/Grup Çalışması
  • Sorun/Problem Çözme
  • Beyin Fırtınası
  • Proje Tasarımı/Yönetimi
  • Öğretim Yeterlilikleri
  • Üretken
  • Özdeğerlerine saygılı
  • Sorgulayan
  • Yaratıcı
  • Etik Kurallara Uyma
  • Toplumsal duyarlılık
  • Çevre Duyarlılığı
  • Takım halinde çalışabilme
  • Zamanı etkili kullanma
  • Farklılıklara saygı gösterme
  • Eleştirel düşünebilme
  • Soyut analiz ve sentez yapma
  • Bilgiyi yönetme
  • Bağımsız çalışma
  • Proje Tasarlama ve Yönetme

Ölçme ve Değerlendirme

Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Sayısı Yüzde (%)
Toplam (%) 0
  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları ı
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar r
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri