Eskişehir Teknik Üniversitesi Eskişehir Teknik Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Hakkında Eğitim Amaçları Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan Yeterlilikleri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları İlişkisi
  • Mimarlık ve Tasarım Fakültesi
  • Mimarlık Bölümü
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Mimarlıkta Sürdürülebilir Tasarım
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • Öğrenme Çıktıları
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Öğrenme Çıktısının Program Çıktılarına Katkısı

Ders Bilgileri

Ders Kodu - Ders Adı MİM364 - Mimarlıkta Sürdürülebilir Tasarım
Ders Türü Mesleki Seçmeli Dersler
Ders Dili Türkçe
Teori + Uygulama 2+2
AKTS 4.5
Öğretim Elemanları DOÇENT DOKTOR MEHMET İNCEOĞLU
Dersin Veriliş Biçimi Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Önkoşulları Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Yok
Okuma Listesi Ayşin Sev (2009), Sürdürülebilir Mimarlık, YEM Yayın, İstanbul.Sev, A., (2011), “A comparative analysis of building environmental assessment tools and suggestions for regional adaptations”, Civil Engineering and Environmental Systems, 28 (3), 231-245.Sev, A. (2009), “How Can the Construction Industry Contribute to Sustainable Development? A Conceptual Framework,” Sustainable Development, 17 (3), 161-173, (2009).Sev, A., (2013). Sürdürülebilir mimarlığı doğru mu algılıyoruz? Ege Mimarlık, 2013/1 (83), 16-19.Gissen, D., (2002). Big & Green: Towards Sustainable Architecture in the 21st Century, Princeton Architectural Press, New York.Yeang, K. (2008). Ecodesign: A manual for Ecological Design, Wiley, New York.Jones, D. L., (1998). Architecture and the Environment: Bioclimatic Building Design, Laurence King Publishing, London.Demirbilek, F.N. 1999, “Mimarlıkta Pasif Yöntemlerle Yararlanma ve Korunma: Dünyadan ve Türkiye’den Örnekler,” Güneş Günü Sempozyumu ’99 Bildiri Kitabı, 25-27 Haziran 1999, derl. N.Altuntop, TÜBİTAK ve Makine Mühendisleri Odası Kayseri Şubesi Başkanlığı, İzmir, ss.112-116.
Değerlendirme 1. Ara Sınav (Klasik): % 152. Ara Sınav (Klasik): % 25Ödev (Poster): % 15Dönem Sonu Sınavı (Klasik): % 45
Staj & Uygulama Yok
Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Ders İçeriği

Haftalar Konular
1. hafta Derse Giriş: Ders hakkında bilgiler ve tanışma
2. hafta Sosyal, kültürel, ekonomik ve çevresel sürdürülebilirlik, sürdürülebilir mimarlık, ekolojik mimarlık kavram ve tanımları
3. hafta Sürdürülebilir planlama, karma işlevli alan kullanımı, sürdürülebilir ulaşım, eko-kentler, alternatif sürdürülebilir yaşam modelleri; Permakültür, Slow Food ve Slow City yaklaşımları
4. hafta Çevre, sosyal inovasyon ve sürdürülebilirlik kavramlarının tanıtılması; tasarımın sürdürülebilirliği kavramı; üretimin sürdürülebilirliği kavramı
5. hafta Dünyada çevre, sosyal inovasyon ve sürdürülebilirlik kavramları; Türkiye’de çevre, sosyal inovasyon ve sürdürülebilirlik kavramları
6. hafta Türkiye’de çevre, sosyal inovasyon ve sürdürülebilirlik kavramları
7. hafta Verimlilik: Sağlıklı Yapay Çevre; Verimli Enerji Sistemleri; Çevreye Duyarlı (yenilenebilir) Yapı Malzemeleri; Karışık sistemler; Aktif sistemler; Pasif sistemler; Çevreye Duyarlı (Form tasarım ilişkisi)
8. hafta Yeşil binalar ve yeşil çatı uygulamaları, genel tasarım ilkeleri ve değerlendirme sistemleri
9. hafta Mimari tasarımda yeniden kullanım, esnek kullanım, geri dönüşüm ilkeleri ve uygulamaları
10. hafta Sürdürülebilir tasarım ve yapım teknolojileri, yerel mimarlık, sürdürülebilir mimarlık ilke ve yöntemleri, yaşam döngüsü tasarım yaklaşımı, çevre koruma amaçlı kanun ve yönetmelikler, ekolojik mimarlık, sürdürülebilir mimarlık örnekleri, yeşil bina değerlendirme sistemleri
11. hafta Ekolojik ve sürdürülebilir tasarım yaklaşımlarının yerel ve çağdaş mimarlık örnekleri üzerinden okunması
12. hafta Ekolojik ve sürdürülebilir tasarım yaklaşımlarının yerel ve çağdaş mimarlık örnekleri üzerinden okunması
13. hafta Mimarlıkta Sertifika Sistemleri: BREEAM Sertifika Sistemi; LEED Sertifika Sistemi; SBTOOL Çevresel Değerlendirme Sistemi; CASBEE Sertifikasyon Sistemi; Yeşil Yıldız Çevre Performans Sertifikası.
14. hafta Mimarlıkta Sertifika Sistemleri: BREEAM Sertifika Sistemi; LEED Sertifika Sistemi; SBTOOL Çevresel Değerlendirme Sistemi; CASBEE Sertifikasyon Sistemi; Yeşil Yıldız Çevre Performans Sertifikası

Öğretim Yöntem ve Teknikleri

  • Öğretim Yöntemleri
  • Anlatım
  • Tartışma
  • Soru-Yanıt
  • Gözlem
  • Alan Gezisi
  • Takım/Grup Çalışması
  • Gösterme
  • Uygulama - Alıştırma
  • Örnek Olay İncelemesi
  • Sorun/Problem Çözme
  • Beyin Fırtınası
  • Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
  • Proje Tasarımı/Yönetimi
  • Öğretim Yeterlilikleri
  • Üretken
  • Akılcı
  • Sorgulayan
  • Yaratıcı
  • Toplumsal duyarlılık
  • Türkçeyi etkili kullanma
  • Çevre Duyarlılığı
  • Bir yabancı dili etkili kullanma
  • Farklı durumlara ve sosyal rollere uyum
  • Takım halinde çalışabilme
  • Farklılıklara saygı gösterme
  • Eleştirel düşünebilme
  • Soyut analiz ve sentez yapma
  • Kaliteye önem verme
  • Bağımsız çalışma
  • Organize etme ve planlama
  • Karar verme becerisi

Ölçme ve Değerlendirme

Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Sayısı Yüzde (%)
Toplam (%) 0
  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları ı
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar r
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri