Eskişehir Teknik Üniversitesi Eskişehir Teknik Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Hakkında Eğitim Amaçları Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan Yeterlilikleri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları İlişkisi
  • Mimarlık ve Tasarım Fakültesi
  • Mimarlık Bölümü
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Mimari Tasarımda Afet Yönetimi ve Geçici Barınma Çözümleri
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • Öğrenme Çıktıları
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Öğrenme Çıktısının Program Çıktılarına Katkısı

Ders Bilgileri

Ders Kodu - Ders Adı EMİM240 - Mimari Tasarımda Afet Yönetimi ve Geçici Barınma Çözümleri
Ders Türü Mesleki Seçmeli Dersler
Ders Dili Türkçe
Teori + Uygulama 2+1
AKTS 4.0
Öğretim Elemanları DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ ELİF TATAR
Dersin Veriliş Biçimi Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Önkoşulları Dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Yok.
Okuma Listesi AFAD. Açıklamalı Afet Yönetimi Terimleri Sözlüğü. Ed. T.C. Başbakanlık Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı. Ankara: AFAD, 2014Sphere Association. The Sphere Handbook: Humanitarian Charter and Minumum Standards in Humanitarian Response, fourth edition, Geneva, Switzerland, 2018.UNHCR, (2007), Handbook for Emergencies, United Nation High Commissioner for Refugees, Third Edition, Geneva, Switzerland, 595ss.KADIOĞLU, M. (2008). Modern, bütünleşik afet yönetimin temel ilkeleri. Afet Zararlarını Azaltmanın Temel İlkeleri, 1.Implementation of emergency housing. (2012). The Housing Development Agency (HDA). https://doi.org/http://thehda.co.za/pdf/uploads/multimedia/HDA_Implementing_Emergency_Housing_Guidelines.pdfThe Sphere Handbook. (2018). Sphere Association,. https://doi.org/https://spherestandards.org/wp-content/uploads/Sphere-Handbook-2018-EN.pdfUNHCR, Shelter Solutions. UNHCR Emergency Handbook. https://emergency.unhcr.org/entry/254351/shelter-solutionsInternational Federation of Red Cross and Red Crescent Societies. (2020). World Disasters Report 2020. IFRC: https://www.ifrc.org/sites/default/files/2021-05/20201116_WorldDisasters_Full.pdf FEMA, (2006). Designing for Earthquakes: A Manuel for Architects, USA AIA Disaster Assistance Handbook. (2017). American Institute of Architects.IFRC. Post-disaster shelter: Ten designs. Geneva, 2013AFAD. (2015, 11 Nisan). Geçici Barınma Merkezlerinin Kurulması, Yönetimi ve İşletilmesi Hakkında YönergeTMMOB. 2023. Geçici Barınma Alanları Yer Seçimi ve Yerleşimi. https://www.spo.org.tr/resimler/ekler/21c938a547e8e70_ek.pdf
Değerlendirme 1 Ara sınav, 1 Ödev, 1 Dönem sonu sınavı
Staj & Uygulama Yok
Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Ders İçeriği

Haftalar Konular
1. hafta Ders tanıtımı ve içeriğin aktarılması
2. hafta Mimarlık Disiplininde Afet ve Acil Durum; Afet Çeşitleri, Temel kavramlar ve Tanımlar
3. hafta Türkiye’de Yaşanmış Büyük Afetler ve Etkileri
4. hafta Dünya’da Yaşanmış Büyük Afetler ve Etkileri
5. hafta Afet Yönetim Süreci ve Mimarlık
6. hafta Afet Toplanma Alanlarının Özellikleri ve Tasarım Kriterleri
7. hafta Ara Sınav
8. hafta Farklı Coğrafyalarda Afet Toplanma Alanları; Toplanma Alanlarının Değerlendirilmesi Üzerine Ödev Sunumları
9. hafta Geçici Barınma Birimleri ve Mimari Tasarım Kriterleri
10. hafta Farklı Coğrafyalarda Geçici Barınma Çözümleri; Geçici Barınma Alanlarının Değerlendirilmesi Üzerine Ödev Sunumları
11. hafta Geçici Barınma Birimi Tasarım Önerilerinin Geliştirilmesi, Öğrenci Tasarımları ve Önerileri
12. hafta Geçici Barınma Birimi Tasarım Önerilerinin Geliştirilmesi, Öğrenci Tasarımları ve Önerileri
13. hafta Geçici Barınma Birimi Tasarım Önerilerinin Geliştirilmesi, Öğrenci Tasarımları ve Önerileri
14. hafta Final Sınavı

Öğretim Yöntem ve Teknikleri

  • Öğretim Yöntemleri
  • Anlatım
  • Tartışma
  • Soru-Yanıt
  • Takım/Grup Çalışması
  • Örnek Olay İncelemesi
  • Sorun/Problem Çözme
  • Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
  • Proje Tasarımı/Yönetimi
  • Öğretim Yeterlilikleri
  • Üretken
  • Sorgulayan
  • Yaratıcı
  • Toplumsal duyarlılık
  • Çevre Duyarlılığı
  • Takım halinde çalışabilme
  • Eleştirel düşünebilme
  • Problem çözme
  • Karar verme becerisi
  • Proje Tasarlama ve Yönetme

Ölçme ve Değerlendirme

Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Sayısı Yüzde (%)
1.Ara Sınav 1 30
Ödev 1 30
Dönem Sonu Sınavı 1 40
Toplam (%) 100
  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları ı
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar r
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri