Eskişehir Teknik Üniversitesi Eskişehir Teknik Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Hakkında Eğitim Amaçları Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan Yeterlilikleri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları İlişkisi
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Mimarlık Anabilim Dalı
  • Mimarlık Anabilim Dalı-Tezli YL
  • Mimari Koruma BD Tezli Yüksek Lisans
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Kültürel Mirasın Korunmasında Bellek – Mekân İlişkileri
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • Öğrenme Çıktıları
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Öğrenme Çıktısının Program Çıktılarına Katkısı

Ders Bilgileri

Ders Kodu - Ders Adı KOR538 - Kültürel Mirasın Korunmasında Bellek – Mekân İlişkileri
Ders Türü Seçmeli Dersler
Ders Dili Türkçe
Teori + Uygulama 3+0
AKTS 7.5
Öğretim Elemanları DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ FERAN ÖZGE GÜVEN ULUSOY
Dersin Veriliş Biçimi Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Önkoşulları Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler
Okuma Listesi Alanyalı Aral, E. (2018). Mimarlıkta Yaratıcı Haritalama: “Yaşanmış Mekan”ı GörünürKılmak Üzerine. Mimarlık, 399 (Ocak-Şubat 2018).Bach, J. (2013). Memory landscapes and the labor of the negative in Berlin. International Journal of Politics, Culture, and Society, 26, 31-40.Barthel, D. (1996). Getting in touch with history: The role of historic preservation in shaping collective memory. Qualitative Sociology, 19 (3), 345-364.Berntsen, D.ve Bohn, A. (2015). Kültürel Yaşam Senaryoları ve Bireysel Yaşam Öyküleri (Çev. Y. A. Dalar). P. Boyer ve J. V. Wertsch (Eds.), Zihinde ve Kültürde Belek. İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.Boer, P. D. (2008). Loci memoriae-Lieux de mémoriae. A. Erll ve A. Nünning (Eds.), Cultural Memory Studies: An International and Interdisciplinary Handbook içinde). Berlin: Walter de Gruyter GmbH&Co;.ICOMOS. (1931). Carta Del Restauro/Atina Tüzüğü.ICOMOS. (1964). Venice Charter/Venedik Tüzüğü.Kamel-Ahmed, E. (2015). What to conserve?: Heritage, memory and management of meanings. International Journal of Architectural Research, 9 (1), 67-76.Parmaksız, P. M. Y. (2019). Belleğin mekanından mekanın belleğine: Kavramsal bir tartışma. İlef, 6(1), 7-26.Schudson, M. (2007). Kolektif bellekte çarpıtma dinamikleri. Cogito, (50), 179-199.Vecco, M. (2010). A definition of cultural heritage: From tangible to the intangible. Journal of Cultural Heritage, (11), 321-324.Williams, H. L.ve A.Conway, M. (2015). Otobiyografik Anı Ağları (Çev: Y. A. Dalar). P. Boyer ve J. V. Wertsch (Eds.), Zihinde ve Kültürde Belek. İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.Yates, F. (1966). The art of memory. USA: Routledge.
Değerlendirme 1 Ara Sınav, 1 Dönem Sonu Sınavı
Staj & Uygulama
Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Ders İçeriği

Haftalar Konular
1. hafta Yer ve Mekân Kavramı
2. hafta Disiplinler Arası Bir Kavram Olarak Bellek
3. hafta Bellek ve Mekân İlişkisi: Mekânsal dönüşümlerin belleğe etkisi
4. hafta Bellek - Mekân İlişkisini Ortaya Çıkarmada Kullanılan Bilimsel Yöntemler
5. hafta Belleğin Mekânsal Temsilleri: Anıtlar, Müzeler, Anma mekânları, Negatif mekanlar, Anı mekânları
6. hafta Belleğin Mekânsal Temsilleri: Anıtlar, Müzeler, Anma mekânları, Negatif mekanlar, Anı mekânları
7. hafta Mekânsal Belleğin Sunumu
8. hafta Kültürel Mirasın Korunmasında Çağdaş Yaklaşımlar
9. hafta Kültürel Mirasın Korunmasında Bellek - Mekân İlişkisi: Yaklaşımlar, İlkeler, Projeler, Anı haritalama
10. hafta Kültürel Mirasın Korunmasında Bellek - Mekân İlişkisi: Yaklaşımlar, İlkeler, Projeler, Anı haritalama
11. hafta Öğrenci Sunumları
12. hafta Öğrenci Sunumları
13. hafta Öğrenci Sunumları
14. hafta Öğrenci Sunumları

Öğretim Yöntem ve Teknikleri

  • Öğretim Yöntemleri
  • Anlatım
  • Tartışma
  • Soru-Yanıt
  • Takım/Grup Çalışması
  • Örnek Olay İncelemesi
  • Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
  • Öğretim Yeterlilikleri
  • Özdeğerlerine saygılı
  • Sorgulayan
  • Etik Kurallara Uyma
  • Toplumsal duyarlılık
  • Türkçeyi etkili kullanma
  • Takım halinde çalışabilme
  • Eleştirel düşünebilme
  • Kurumsal bilgiyi uygulamaya dönüştürme
  • Bilgiyi yönetme
  • Karar verme becerisi
  • Disiplinlerarası projelerde çalışma

Ölçme ve Değerlendirme

Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Sayısı Yüzde (%)
Toplam (%) 0
  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları ı
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar r
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri