Eskişehir Teknik Üniversitesi Eskişehir Teknik Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Hakkında Eğitim Amaçları Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan Yeterlilikleri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları İlişkisi
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Rekreasyon Anabilim Dalı-Tezli YL
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • E-spor Yönetimi
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • Öğrenme Çıktıları
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Öğrenme Çıktısının Program Çıktılarına Katkısı

Ders Bilgileri

Ders Kodu - Ders Adı REK525 - E-spor Yönetimi
Ders Türü Seçmeli Dersler
Ders Dili Türkçe
Teori + Uygulama 3+0
AKTS 7.5
Öğretim Elemanları DOÇENT HÜSEYİN ÇEVİK
Dersin Veriliş Biçimi Bu ders yüzyüze öğretim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Önkoşulları Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Önerilen ders bulunmamaktadır.
Okuma Listesi Flegr, S., & Schmidt, S. L. (2022). Strategic management in eSports–a systematic review of the literature. Sport Management Review, 25(4), 631-655.Jenny, S. E., Keiper, M. C., Taylor, B. J., Williams, D. P., Gawrysiak, J., Manning, R. D., & Tutka, P. M. (2018). eSports venues: A new sport business opportunity. Journal of Applied Sport Management, 10(1), 8.Macey, J., Tyrväinen, V., Pirkkalainen, H., & Hamari, J. (2022). Does esports spectating influence game consumption?. Behaviour & Information Technology, 41(1), 181-197.Pizzo, A. D., Su, Y., Scholz, T., Baker, B. J., Hamari, J., & Ndanga, L. (2022). Esports scholarship review: Synthesis, contributions, and future research. Journal of Sport Management, 36(3), 228-239.Peng, Q., Dickson, G., Scelles, N., Grix, J., & Brannagan, P. M. (2020). Esports governance: Exploring stakeholder dynamics. Sustainability, 12(19), 8270.
Değerlendirme Ara sınav, dönem sonu sınavı
Staj & Uygulama Yok
Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Ders İçeriği

Haftalar Konular
1. hafta Ders hakkında genel bilgi verilmesi.
2. hafta Esporun tarihi ve ticarileşmesi
3. hafta Espor endüstrisinin paydaşları
4. hafta Profesyonel ve rekreasyonel espor
5. hafta Espor yönetiminde yönetsel konular
6. hafta Esporda yönetimin fonksiyonel alanları
7. hafta Esporda Pazarlama
8. hafta Geleneksel pazarlamaya karşı espor pazarlaması
9. hafta Espor pazarlamasında güncel konular
10. hafta Esporda kariyer
11. hafta Espor yönetiminde kariyer.
12. hafta Esports players.
13. hafta Esports management
14. hafta Esporda iş fırsatları.

Öğretim Yöntem ve Teknikleri

  • Öğretim Yöntemleri
  • Anlatım
  • Tartışma
  • Soru-Yanıt
  • Takım/Grup Çalışması
  • Örnek Olay İncelemesi
  • Beyin Fırtınası
  • Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
  • Öğretim Yeterlilikleri
  • Akılcı
  • Sorgulayan
  • Etik Kurallara Uyma
  • Türkçeyi etkili kullanma
  • Bir yabancı dili etkili kullanma
  • Takım halinde çalışabilme
  • Zamanı etkili kullanma
  • Farklılıklara saygı gösterme
  • Eleştirel düşünebilme
  • Problem çözme
  • Kaliteye önem verme
  • Bağımsız çalışma
  • Organize etme ve planlama
  • Karar verme becerisi

Ölçme ve Değerlendirme

Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Sayısı Yüzde (%)
1.Ara Sınav 1 40
Dönem Sonu Sınavı 1 60
Toplam (%) 100
  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları ı
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar r
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri