Eskişehir Teknik Üniversitesi Eskişehir Teknik Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Hakkında Eğitim Amaçları Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan Yeterlilikleri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları İlişkisi
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Görsel İletişim ve Dijital Medya-Tezsiz YL
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Dijital Oyun Tasarımı
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • Öğrenme Çıktıları
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Öğrenme Çıktısının Program Çıktılarına Katkısı

Ders Bilgileri

Ders Kodu - Ders Adı İLT568 - Dijital Oyun Tasarımı
Ders Türü Seçmeli Dersler
Ders Dili Türkçe
Teori + Uygulama 3+0
AKTS 7.5
Öğretim Elemanları DOÇENT DOKTOR BURÇİN YERSEL
Dersin Veriliş Biçimi yüzyüze
Dersin Önkoşulları dersin ön koşulu bulunmamamaktadır
Önerilen Dersler
Okuma Listesi
Değerlendirme ara sınav ödev ve dönem sonu sınavı
Staj & Uygulama
Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Ders İçeriği

Haftalar Konular
1. hafta Dijital Oyunlar:Tarihçesi, Türleri
2. hafta Oyun Motorları
3. hafta Oyun Tasarımına Giriş: İş akışı, Senaryo, Karakter tasarımı, Karakter modelleme, Çevre tasarımı, Çevre modelleme,
4. hafta Oyun Kontrolleri: Scripting, Bolt eklentisi;
5. hafta Animasyon: Animasyon modülü arayüzü, Hazır animasyonları kullanma
6. hafta Görsel Efektler; Karakter tasarımı, Asset tasarımı; Dekor ve araçların tasarımı;
7. hafta ara sınav
8. hafta Açık Kaynak Kodlu Modelleme Programı: Arayüz, Basit modelleme, Katı yüzey, Düşük poligon modelleme, Sculpting modu; Malzemeler ve render;
9. hafta Animasyon ve IK modulleri;
10. hafta Modelleme Programından Oyun Motoruna Geçiş
11. hafta Oyun Seviyesi Tasarımı: Oyun motoru yazılımı
12. hafta Arayüz Tasarımı: Açılış ekranı, Sinematikler,
13. hafta Arayüz ve etkileşim; Puan sistemi, Ödüller ve taşınabilir eşyalar
14. hafta öğrenci projeleri değerlendirme

Öğretim Yöntem ve Teknikleri

  • Öğretim Yöntemleri
  • Anlatım
  • Takım/Grup Çalışması
  • Uygulama - Alıştırma
  • Örnek Olay İncelemesi
  • Sorun/Problem Çözme
  • Beyin Fırtınası
  • Proje Tasarımı/Yönetimi
  • Öğretim Yeterlilikleri
  • Üretken
  • Akılcı
  • Sorgulayan
  • Yaratıcı
  • Etik Kurallara Uyma
  • Toplumsal duyarlılık
  • Farklı durumlara ve sosyal rollere uyum
  • Takım halinde çalışabilme
  • Zamanı etkili kullanma
  • Problem çözme
  • Kurumsal bilgiyi uygulamaya dönüştürme
  • Kaliteye önem verme
  • Bilgiyi yönetme
  • Bağımsız çalışma
  • Proje Tasarlama ve Yönetme
  • Uluslararası projelerde çalışma

Ölçme ve Değerlendirme

Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Sayısı Yüzde (%)
Toplam (%) 0
  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları ı
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar r
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri