Eskişehir Teknik Üniversitesi Eskişehir Teknik Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Hakkında Eğitim Amaçları Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan Yeterlilikleri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları İlişkisi
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Görsel İletişim ve Dijital Medya-Tezsiz YL
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Dijital Oyun Tasarımı
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • Öğrenme Çıktıları
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Öğrenme Çıktısının Program Çıktılarına Katkısı

Ders Bilgileri

Ders Kodu - Ders Adı İLT568 - Dijital Oyun Tasarımı
Ders Türü Seçmeli Dersler
Ders Dili Türkçe
Teori + Uygulama 3+0
AKTS 7.5
Öğretim Elemanları DOÇENT BURÇİN YERSEL
Dersin Veriliş Biçimi yüzyüze
Dersin Önkoşulları dersin ön koşulu bulunmamamaktadır
Önerilen Dersler
Okuma Listesi
Değerlendirme ara sınav ödev ve dönem sonu sınavı
Staj & Uygulama
Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Ders İçeriği

Haftalar Konular
1. hafta Dijital Oyunlar:Tarihçesi, Türleri
2. hafta Oyun Motorları
3. hafta Oyun Tasarımına Giriş: İş akışı, Senaryo, Karakter tasarımı, Karakter modelleme, Çevre tasarımı, Çevre modelleme,
4. hafta Oyun Kontrolleri: Scripting, Bolt eklentisi;
5. hafta Animasyon: Animasyon modülü arayüzü, Hazır animasyonları kullanma
6. hafta Görsel Efektler; Karakter tasarımı, Asset tasarımı; Dekor ve araçların tasarımı;
7. hafta ara sınav
8. hafta Açık Kaynak Kodlu Modelleme Programı: Arayüz, Basit modelleme, Katı yüzey, Düşük poligon modelleme, Sculpting modu; Malzemeler ve render;
9. hafta Animasyon ve IK modulleri;
10. hafta Modelleme Programından Oyun Motoruna Geçiş
11. hafta Oyun Seviyesi Tasarımı: Oyun motoru yazılımı
12. hafta Arayüz Tasarımı: Açılış ekranı, Sinematikler,
13. hafta Arayüz ve etkileşim; Puan sistemi, Ödüller ve taşınabilir eşyalar
14. hafta öğrenci projeleri değerlendirme

Öğretim Yöntem ve Teknikleri

  • Öğretim Yöntemleri
  • Anlatım
  • Takım/Grup Çalışması
  • Uygulama - Alıştırma
  • Örnek Olay İncelemesi
  • Sorun/Problem Çözme
  • Beyin Fırtınası
  • Proje Tasarımı/Yönetimi
  • Öğretim Yeterlilikleri
  • Üretken
  • Akılcı
  • Sorgulayan
  • Yaratıcı
  • Etik Kurallara Uyma
  • Toplumsal duyarlılık
  • Farklı durumlara ve sosyal rollere uyum
  • Takım halinde çalışabilme
  • Zamanı etkili kullanma
  • Problem çözme
  • Kurumsal bilgiyi uygulamaya dönüştürme
  • Kaliteye önem verme
  • Bilgiyi yönetme
  • Bağımsız çalışma
  • Proje Tasarlama ve Yönetme
  • Uluslararası projelerde çalışma

Ölçme ve Değerlendirme

Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Sayısı Yüzde (%)
Toplam (%) 0
  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları ı
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar r
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri