Eskişehir Teknik Üniversitesi Eskişehir Teknik Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Hakkında Eğitim Amaçları Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan Yeterlilikleri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları İlişkisi
  • Mimarlık ve Tasarım Fakültesi
  • İç Mimarlık Bölümü
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Temel Tasarım I
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • Öğrenme Çıktıları
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Öğrenme Çıktısının Program Çıktılarına Katkısı

Ders Bilgileri

Ders Kodu - Ders Adı İÇT113 - Temel Tasarım I
Ders Türü Zorunlu Dersler
Ders Dili Türkçe
Teori + Uygulama 4+4
AKTS 10.0
Öğretim Elemanları ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ SEDA CANOĞLU
Dersin Veriliş Biçimi Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Önkoşulları Bu dersin ön koşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
Okuma Listesi
Değerlendirme Uygulama
Staj & Uygulama Bu ders için uygun değildir.
Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları Nitelikli Eğitim

Ders İçeriği

Haftalar Konular
1. hafta Dersin araçları, gereçleri, çalışma yöntemi, ödül değerlendirme ve yoğun uygulama gerekliliği. Bilgi nedir? Estetik bilgi, sıradan insan, görsel zeka, katılımcı eğitim, öğretim.(Müzeden görerek çizimler)
2. hafta Çizgi nedir? Çizginin kullanımları. Paralel esaslı çizgilerin temel üretkenlik biçimleri .Ton değerleri, düz eğri, kırık düzlemler.Uygulamalar. (Skeç defteri tutma zorunluluğu, Beyin sporuna başlangıç. Soyuttan somuta,daireleri nesnelleştirme.)
3. hafta Çizgi: çizgi psikolojisi,çizgiyle biçim oluşturma,araya girme, açma (degradeton) teknikleri,aralık,aralık ayarları ve ton.Uygulamalar.(Beyin sporu:Başlıkları çaprazlama,magazin haberleri değiştirme, ilan nesneleriyle oynama, skeç defterine böçek etütleri.)
4. hafta Çizgi: ölçü, aralık, ışık-gölge, örtme ve çizgisel sıkıştırma (teğetlik) teknikleri. Kavramları çizgiyle yansıtma. Uygulamalar. (Beyin sporu: Atasözlerinin alışkılarını kırma etütleri. Kolaj: nesneleri, varlıkları gerçek dışı, tuhaf yorumlama,hazır resimlerle)
5. hafta Çizgi-yüzey, çizgi-hacim, çizgi-mekan, çizgi-kütle. Siyah zemine beyaz mürekkeple pozitif görüntü oluşturma, görme biçimlerini geliştirme. Düşlem tekniklerine giriş (Var olandan yararlanarak geliştirme) Uygulamalar. (Beyin sporu: Bilimsel sorun, tuhaf, saçma, gerçek dışı çözümler bulma, kolaj)
6. hafta Çizgi, hareket, ritim. Ritim egemenliği. Uygulamalar. (Beyin sporu: Tuhaf sorunlara, bilimsel çözüm üretme. Kolaj. Skeç defteri)
7. hafta Çizgi, optik görsellik, simetri, derinlik ve psikolojik anlamlar. Uygulamalar. (Beyin sporu:Düş Makinaları, kolaj, skeç defteri: çiçek etütleri.)
8. hafta Biçim, biçim psikolojisi, Yeni Biçim Üretme Yöntemleri: metamorfoz, transformasyon, adaptasyon. Uygulamalar. (Beyin sporu: Modül yüzeylerden yararlanma, Tangram Kareleri) Markör, karizma, toz pastel teknikleri.
9. hafta Biçimlendirme, Kavramlaştırma, Soyutlama, Stilize etme. Uygulamalar. (Tangram kareleri, Beyin sporu: simgelerden analojik yararlanma, kolaj. Fon kağıdı, karizma.)
10. hafta Biçim sunma yöntemleri ve rölyef tekniği. Suluboya, karizma. Uygulamalar. (Beyin sporları: Fizyolojik teknikler, kolaj, skeç defteri, parıltılı objeler)
11. hafta Doku, doku çeşitleri, Doku Psikolojisi. Yapay doku ifadeleri. Suluboya, karizma. Uygulamalar. (Kolaj, Skeç defteri: organik doku etütleri.)
12. hafta Görsel dokular, doku perspektifi, suluboya, karizma. Uygulamalar. (Kolaj, Beyin Sporları: eksik biçimleri tamamlama.)
13. hafta Doku ve Parıltı. Parıltı Teknikleri, Nesnelerde, varlıklarda, mekanlarda. Suluboya, markör, karizma. (Kolaj, Biçimlere değişik ad bulma ve anlamlandırma.)
14. hafta Renk, Renk Kuramları, Renk kataloğunu üretme ödevleri.

Öğretim Yöntem ve Teknikleri

  • Öğretim Yöntemleri
  • Anlatım
  • Tartışma
  • Soru-Yanıt
  • Gözlem
  • Gösterme
  • Uygulama - Alıştırma
  • Sorun/Problem Çözme
  • Beyin Fırtınası
  • Öğretim Yeterlilikleri
  • Üretken
  • Özdeğerlerine saygılı
  • Akılcı
  • Sorgulayan
  • Yaratıcı
  • Zamanı etkili kullanma
  • Farklılıklara saygı gösterme
  • Eleştirel düşünebilme
  • Soyut analiz ve sentez yapma
  • Problem çözme
  • Kurumsal bilgiyi uygulamaya dönüştürme
  • Kaliteye önem verme
  • Bağımsız çalışma
  • Organize etme ve planlama
  • Karar verme becerisi

Ölçme ve Değerlendirme

Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Sayısı Yüzde (%)
1.Ara Sınav 1 20
Ödev 1 20
Dönem Sonu Sınavı 1 60
Toplam (%) 100
  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları ı
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar r
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri