Eskişehir Teknik Üniversitesi Eskişehir Teknik Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Hakkında Eğitim Amaçları Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan Yeterlilikleri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları İlişkisi
  • Spor Bilimleri Fakültesi
  • Antrenörlük Eğitimi Bölümü
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Basketbol I
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • Öğrenme Çıktıları
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Öğrenme Çıktısının Program Çıktılarına Katkısı

Ders Bilgileri

Ders Kodu - Ders Adı ANT279 - Basketbol I
Ders Türü Antrenörlük Eğitimi Dersleri
Ders Dili Türkçe
Teori + Uygulama 2+2
AKTS 4.0
Öğretim Elemanları DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ SERKAN BERBER
Dersin Veriliş Biçimi Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Önkoşulları Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Önerilen ders bulunmamaktadır
Okuma Listesi
Değerlendirme 1 Ara sınav, 1 Final ve 1 Ödev
Staj & Uygulama Staj uygulama yoktur.
Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Ders İçeriği

Haftalar Konular
1. hafta Basketbolun tanımı, tekniğin tanımı, topu-topsuz temel duruş, top tutma, tek ve çift zamanlı stop nedir?, nasıl uygulanır? ve bu tekniklerin basamaklamalı öğretim çalışmaları
2. hafta Türkiye'deki basketbolun tarihsel gelişimi. Basketbol oyununun özellikleri, önceki dersin dönütünü alma, pivot dönüşü (out-side/ in-side) nedir?, nasıl uygulanır? ve bu tekniğin kademeli öğretimi çalışmaları. Toplu , topsuz temel duruş, stoplar ve pivot dönüşlerinin birleşik öğretim çalışmaları
3. hafta Basketbol oyun kuralları ve saha ölçüleri bilgisi, önceki derslerin tekrarı alma, alçak-yüksek dripling nedir?, nasıl uygulanır? Bu tekniklerin kademeli öğretimi çalışmaları
4. hafta Basketbol oyun kuralları ve saha ölçüleri bilgisi, önceki derslerin tekrarı , alçak-yüksek dripling nedir?, nasıl uygulanır? Bu tekniklerin kademeli öğretimi çalışmalarına devam
5. hafta Isınma nedir?, önemi, basketbola özgü ısınma ve streching nedir? Nasıl uygulanır?
6. hafta Basketbol oyun kuralları , önceki derslerin tekrarı. Driplingle el yön değiştirme çalışmalarının basamaklamalı öğretim metotları ve bu tekniklerin kademeli öğretim çalışmaları
7. hafta Basketbol oyun kuralları , önceki derslerin tekrarı. Driplingle el yön değiştirme çalışmalarının basamaklamalı öğretim metotları ve bu tekniklerin kademeli öğretim çalışmalarına devam
8. hafta Ara Sınav
9. hafta Önceki derslerin dönütünü alma, pas çeşitleri ve kademeli öğretime devam, basketbolda öğretim ilke ve yöntemleri çalışmaları
10. hafta Ballhandling nedir? neden yapılır? Streching ve ballhandling, temel duruş-stop-pivot dönüşü, pas ve driplingin birleşik öğretimi çalışmaları
11. hafta Öğrenilen temel tekniklerin gözden geçirilmesi, pekiştirilmesi, adım ritm çalışmalarının öğretimi (sol-sağ) Şutun analizi,hazırlığı ve kademeli öğretimi,topsuz oyuncu savunması
12. hafta Oyuncu mevkileri ve oyuncu özellikleri, önceki derslerin dönütünü alma, ballhandling ve temel tekniklerin birleşik öğretimine devam, kayma adımı nedir? Neden ve nasıl yapılır? Kademeli öğretimi çalışmaları. El ve yön değiştirme,bu tekniklerin turnike şut teknikleriyle birleşik öğretimi,toplu oyuncu savunması
13. hafta Headcoach, antrenör ve asistan ile görevleri, önceki derslerin dönütünü alma, aldatma nedir? Çeşitleri nelerdir? Toplu-topsuz aldatmanın kademeli öğretimi çalışmaları
14. hafta Önceki derslerin dönütünü alma. Toplu-topsuz aldatmanın kademeli öğretimi çalışmalarına devam.Box-out,reboundnedir? Basamaklamalı öğretim metotları

Öğretim Yöntem ve Teknikleri

  • Öğretim Yöntemleri
  • Anlatım
  • Tartışma
  • Soru-Yanıt
  • Gözlem
  • Alan Gezisi
  • Takım/Grup Çalışması
  • Gösterme
  • Uygulama - Alıştırma
  • Örnek Olay İncelemesi
  • Sorun/Problem Çözme
  • Beyin Fırtınası
  • Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
  • Proje Tasarımı/Yönetimi
  • Rol Oynama/Dramatize Etme
  • Öğretim Yeterlilikleri
  • Üretken
  • Özdeğerlerine saygılı
  • Akılcı
  • Sorgulayan
  • Girişimci
  • Yaratıcı
  • Etik Kurallara Uyma
  • Toplumsal duyarlılık
  • Türkçeyi etkili kullanma
  • Çevre Duyarlılığı
  • Farklı durumlara ve sosyal rollere uyum
  • Takım halinde çalışabilme
  • Zamanı etkili kullanma
  • Farklılıklara saygı gösterme
  • Eleştirel düşünebilme
  • Soyut analiz ve sentez yapma
  • Problem çözme
  • Kurumsal bilgiyi uygulamaya dönüştürme
  • Kaliteye önem verme
  • Bilgiyi yönetme
  • Bağımsız çalışma
  • Organize etme ve planlama
  • Karar verme becerisi
  • Önderlik

Ölçme ve Değerlendirme

Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Sayısı Yüzde (%)
1.Ara Sınav 1 40
Dönem Sonu Sınavı 1 60
Toplam (%) 100
  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları ı
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar r
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri