Eskişehir Teknik Üniversitesi Eskişehir Teknik Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Hakkında Eğitim Amaçları Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan Yeterlilikleri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları İlişkisi
  • Spor Bilimleri Fakültesi
  • Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Eğitime Giriş
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • Öğrenme Çıktıları
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Öğrenme Çıktısının Program Çıktılarına Katkısı

Ders Bilgileri

Ders Kodu - Ders Adı ÖMB105 - Eğitime Giriş
Ders Türü Zorunlu Dersler
Ders Dili Türkçe
Teori + Uygulama 2+0
AKTS 3.0
Öğretim Elemanları DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ NALAN AKSAKAL
Dersin Veriliş Biçimi Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Önkoşulları Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Bu ders kapsamında alınması önerilen ders yoktur
Okuma Listesi Balcı, A. (2010). Açıklamalı Eğitim Yönetimi Terimleri Sözlüğü. (2. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.Çağlar, M. & Reis O. (2007). Eğitimde Paradigmal Dönüşümler Sürecinde Çağdaş ve Küryerel Eğitim Planlaması. Ankara: PegemA Yayıncılık. Demirtaş, H. & Güneş, H. (2002). Eğitim Yönetimi ve Denetimi Sözlüğü. Ankara: Anı Yayıncılık.Erdoğan, İ. (2012). Eğitimde Değişim Yönetimi (3. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.Fındıkçı, İ. (2004). Yaşadıkça Eğitim. İstanbul: Hayat Yayıncılık.Friedman, T.L. (2006). Dünya Düzdür.(2.Baskı). Levent Cinemre (Çev.). İstanbul: Boyner Yayınları.
Değerlendirme Ara sınav, final
Staj & Uygulama Bu ders için uygun değildir.
Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları Nitelikli Eğitim , Eşitsizliklerin Azaltılması , Amaçlar için Ortaklıklar

Ders İçeriği

Haftalar Konular
1. hafta Dersin tanıtımı
2. hafta Eğitime ilişkin temel kavramlar
3. hafta Eğitime ilişkin temel kavramlar
4. hafta Eğitimin tarihsel gelişimi
5. hafta Eğitimin felsefi ve psikolojik temelleri
6. hafta Eğitimin felsefi ve psikolojik temelleri
7. hafta Eğitimin sosyal ve hukuki temelleri
8. hafta Eğitimin ekonomik ve politik temelleri
9. hafta Eğitim bilimlerinde yöntem
10. hafta Eğitimin işlevleri
11. hafta Eğitimin işlevleri
12. hafta Eğitimin toplumsal değişme ve yenileşmeye etkileri
13. hafta Eğitimin toplumsal değişme ve yenileşmeye etkileri
14. hafta Bir meslek olarak öğretmenlik ve öğretmen yetiştirme alanındaki uygulamalarla gelişmeler

Öğretim Yöntem ve Teknikleri

  • Öğretim Yöntemleri
  • Anlatım
  • Gözlem
  • Alan Gezisi
  • Uygulama - Alıştırma
  • Örnek Olay İncelemesi
  • Sorun/Problem Çözme
  • Beyin Fırtınası
  • Öğretim Yeterlilikleri
  • Üretken
  • Özdeğerlerine saygılı
  • Girişimci
  • Etik Kurallara Uyma
  • Türkçeyi etkili kullanma
  • Çevre Duyarlılığı
  • Farklı durumlara ve sosyal rollere uyum
  • Zamanı etkili kullanma
  • Eleştirel düşünebilme
  • Bilgiyi yönetme
  • Organize etme ve planlama
  • Karar verme becerisi

Ölçme ve Değerlendirme

Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Sayısı Yüzde (%)
1.Ara Sınav 1 40
Dönem Sonu Sınavı 1 60
Toplam (%) 100
  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları ı
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar r
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri