Eskişehir Teknik Üniversitesi Eskişehir Teknik Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • English
Program Hakkında Eğitim Amaçları Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan Yeterlilikleri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları İlişkisi
  • Spor Bilimleri Fakültesi
  • Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Beden Eğitimi Öğretiminde Drama
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • Öğrenme Çıktıları
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Öğrenme Çıktısının Program Çıktılarına Katkısı

Ders Bilgileri

Ders Kodu - Ders Adı ÖMB245 - Beden Eğitimi Öğretiminde Drama
Ders Türü Alan Eğitimi (S)
Ders Dili Türkçe
Teori + Uygulama 2+0
AKTS 4.0
Öğretim Elemanları ÖĞRETİM GÖREVLİSİ AYÇA ÖZMEN
Dersin Veriliş Biçimi Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Önkoşulları Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Yoktur.
Zorunlu ya da Önerilen Kaynaklar SAN, Inci ve digerleri.(1990). Ankara\\\\\\\'da Yaratici Drama . Ankara: Türk Alman Kültür Merkezi Yayini. SAN, Inci. (1991).\\\\\\\"Egitim-Ögretimde Yasayarak Ögrenme Yöntemi ve Estetik Süreç Olarak Yaratici Drama\\\\\\\". Egitimde Nitelik Gelistirme Sempozyumu . 13-14 Nisan. Istanbul: Kültür Koleji Yayinlari SAN, Inci.(1991).\\\\\\\"Egitimde Drama\\\\\\\". TED Ankara Koleji Vakfi Özel Lisesi Ilk Kisim Ögretmenlerine Yönelik Egitimde Drama Semineri Açis Konusmasi, 2 - 6 Eylül SAN, Inci.(1991).\\\\\\\"Yaratici Drama, Egitsel Boyutlari\\\\\\\". I. Izmir Egitim Kongresi, Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Egitim Fakültesi. 25-27 Kasim. SAN, Inci. (1992). \\\\\\\"Evrim Içinde Sanat Egitimi Politikalari. Sanat Egitimi-Yeni Yaklasimlar\\\\\\\". Ankara Üniversitesi Egitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. Cilt 25, Sayi 2. SAN, Inci.(1992).\\\\\\\"Egitsel Yaratici Drama\\\\\\\". ASSITEJ Türkiye Merkezi Semineri . 25-26 Mayis. SAN, Inci.(1993).\\\\\\\"Toplumsal Degisme ve Degisen Sanat Egitimi\\\\\\\". Anadolu Üniversitesi Yayin No. 762. Güzel Sanatlar Fakültesi Yayini no. 4, Sayi:1 SAN, Inci.(1994).\\\\\\\"Ankara\\\\\\\'da Besinci Uluslararasi Yaratici Drama Semineri\\\\\\\". Ankara Üniversitesi Egitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. Cilt:27, Sayi 1, s. 69-81 SAN, Inci.(1995).\\\\\\\"The Development of Educational Drama in Turkey\\\\\\\". Stage of Art. ABD: Summer, s. 32-33 SAN, Inci.(1996).\\\\\\\"Yaraticilik Egitimi Için Gerekli Yenilikler. Bir Sanat Egitbilimci Gözüyle\\\\\\\". Egitimimize Bakislar . Istanbul: Kültür Koleji Vakfi Yayinlari, No 1. SAN, Inci.(1997). (Derl.) Drama-Maske-Müze. Türk Alman Kültür Isleri Kurulu Yayin Dizisi 12. Ankara: ISKUR Matbaacilik SAN, Inci ve Ayse OKVURAN.(1997)\\\\\\\"The Development of Drama in Education in Turkey\\\\\\\".Researching Drama and Theatre in Education. International Conference . University of Exeter, April 8th-12th. SAN, Inci.(1997).\\\\\\\"Ankara\\\\\\\'da Yaratici Drama Çalismalari\\\\\\\". Çocuk Kültürü . Çagdaş Yasami Destekleme Dernegi Yayini, Istanbul. SAN, Inci.(1998).\\\\\\\"Sanatla Egitim Üzerine Düsünceler\\\\\\\". MEB Dergisi, Egitim-Sanat-Kültür Sayisi . Sayi 139, s.21-23, Ankara SAN, Inci.(1998).\\\\\\\"Müze Egitbilimi Nasil Gelisti?\\\\\\\". Milliyet Sanat Dergisi , Sayi. 444, s. 21-23 SAN, Inci.(1998).\\\\\\\"Sanatlar Egitimi\\\\\\\". MEF Okullari 2. Egitim Sempozyumu, 21. Yüzyilin Esiginde Türk Egitim Sistemi: Sorunlar, Çözümler, Öneriler, Perspektifler. S. 22. 20 Kasim, Istanbul. SAN, Inci.(1999). \\\\\\\"Türkiye\\\\\\\'de Yaratici Drama Çalismalarinin Dünü ve Bugünü\\\\\\\". Egitimde Tiyatroda Yaratici Drama. Çagdaş Drama Dernegi Bülteni . Sayi: 2, Ocak, s: 3-6. SAN, Inci.(1999). \\\\\\\"Müze ve Drama\\\\\\\". Egitimde Tiyatroda Yaratici Drama. Çagdaş Drama Dernegi Bülteni . Sayi: 3,4, Temmuz, s: 3-4. SAN, Inci.(2001). \\\\\\\"Türkiye\\\\\\\'de Egitimde Yaratici Drama Çalismalarinin Gelisimi\\\\\\\". Iletisim . Ankara: Gazi Üniversitesi, Iletisim Fakültesi Basimevi. Bahar, 9. s: 221-230 SAN, Inci.(2001). \\\\\\\"Drama\\\\\\\'ya Bakis Olumlu\\\\\\\". Ögretmen Dünyasi, Mayis, Sayi 257, s. 17-18 SAN, Inci.(2001). \\\\\\\"EgitimdeDramanin Kisa Tarihçesi\\\\\\\". Çagdaş Egitimde Kültür ve Sanat . Çagdaş Yasami Destekleme Dernegi Yayini 14, Istanbul: Mart Matbaacilik Sanatlari Ltd.Sti. s.81-89 SAN, Inci.(2003). Drama ve Ögretim Bilgisi . (Yayina Hazirl.). 2. Baski. V. Uluslararasi Egitimde Drama. Ankara: Naturel Yayinlari, No. 11 SAN, Inci.(2003). V. Uluslararasi Egitimde Drama. (Yayina Hazirl.) Ankara: Naturel Yayinlari, No. 12 SAN, Inci.(2003). \\\\\\\"Beyin, Devinim, Tümel Ögrenme ve Drama\\\\\\\". Okulöncesinde Drama ve Tiyatro. Türkiye 5. Drama Liderleri Bulusmasi Bildirileri. Olusum Tiyatrosu ve Drama Atölyesi. Ankara: Fersa Matbaacilik, s.31-44 SAN, Inci. (2003). \\\\\\\"Yaraticilikta Temel Kavramlar\\\\\\\". Çocukta Yaraticilik ve Drama. Anadolu Üniversitesi Açikögretim Fakültesi Okulöncesi Ögretmenligi Lisans Programi. Editör: Ali Öztürk. Eskisehir: Anadolu Üniversitesi Yayin no. 1488, Açikögretim Fakültesi Yayin no. 798, s.1-14 SAN, Inci. (2003). \\\\\\\"Dramada Temel Kavramlar\\\\\\\". Çocukta Yaraticilik ve Drama. Anadolu Üniversitesi Açikögretim Fakültesi Okulöncesi Ögretmenligi Lisans Programi. Editör: Ali Öztürk. Eskisehir: Anadolu Üniversitesi Yayin no. 1488, Açikögretim Fakültesi Yayin no. 798, s.109-120
Okuma Listesi
Değerlendirme Ara sınav, ödev ve final sınavı
Staj & Uygulama Bu ders için uygun değildir.
Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları Sağlık ve Kaliteli Yaşam , Nitelikli Eğitim

Ders İçeriği

Haftalar Konular
1. hafta Eğitimde yöntem olarak dramanın kullanım alanları
2. hafta Uyum ve güven çalışmaları
3. hafta İmgesel düşünme ve ifade
4. hafta Düş gücünü geliştirme
5. hafta Özgür düşünme yetisini kazanma
6. hafta Beden Eğitimi dersinde drama
7. hafta Beden Eğitimi dersinde drama
8. hafta Drama yoluyla iletişim ve etkileşim
9. hafta Duyular ve drama ilişkisi
10. hafta Beden eğitimi ders planlarının drama yöntemiyle uygulanması
11. hafta Beden Eğitimi ders planlarının drama yöntemiyle uygulanması
12. hafta Beden Eğitimi ders planlarının drama yöntemiyle uygulanması
13. hafta Farklı yaş gruplarına göre drama etkinliklerinin planlanıp uygunması
14. hafta Farklı yaş gruplarına göre drama etkinliklerinin planlanıp uygunması

Öğretim Yöntem ve Teknikleri

  • Öğretim Yöntemleri
  • Anlatım
  • Tartışma
  • Soru-Yanıt
  • Gözlem
  • Alan Gezisi
  • Takım/Grup Çalışması
  • Gösterme
  • Deney
  • Örnek Olay İncelemesi
  • Sorun/Problem Çözme
  • Beyin Fırtınası
  • Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
  • Proje Tasarımı/Yönetimi
  • Öğretim Yeterlilikleri
  • Özdeğerlerine saygılı
  • Sorgulayan
  • Yaratıcı
  • Etik Kurallara Uyma
  • Çevre Duyarlılığı
  • Farklı durumlara ve sosyal rollere uyum
  • Takım halinde çalışabilme

Ölçme ve Değerlendirme

Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Sayısı Yüzde (%)
1.Ara Sınav 1 40
Dönem Sonu Sınavı 1 60
Toplam (%) 100
  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları ı
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar r
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri