Eskişehir Teknik Üniversitesi Eskişehir Teknik Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Hakkında Eğitim Amaçları Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan Yeterlilikleri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları İlişkisi
  • Spor Bilimleri Fakültesi
  • Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Türk Eğitim Tarihi
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • Öğrenme Çıktıları
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Öğrenme Çıktısının Program Çıktılarına Katkısı

Ders Bilgileri

Ders Kodu - Ders Adı ÖMB220 - Türk Eğitim Tarihi
Ders Türü Zorunlu Dersler
Ders Dili Türkçe
Teori + Uygulama 2+0
AKTS 3.0
Öğretim Elemanları DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ NALAN AKSAKAL
Dersin Veriliş Biçimi Bu ders sadece yüz yüze öğretim şeklinde yürütülmektedir
Dersin Önkoşulları Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Önerilen ders yoktur. 
Okuma Listesi
Değerlendirme   1 Ara sınav, 1 Final ve 1 Ödev  
Staj & Uygulama Yok
Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları Nitelikli Eğitim

Ders İçeriği

Haftalar Konular
1. hafta Türk eğitim tarihinin konusu, yöntemi ve kaynakları
2. hafta İlk Türk devletlerinde eğitim; İlk Müslüman Türk devletlerinde eğitim; Türkiye Selçukluları ve Anadolu Beyliklerinde eğitim
3. hafta Osmanlı Devleti’nde eğitim: İlk yenileşme hareketlerine kadar eğitim sistemi
4. hafta 13-18. yüzyıllarda Osmanlı coğrafyası dışındaki Türk devletlerinde eğitim
5. hafta Osmanlı Devleti'nde Tanzimat'a kadar eğitimde yenileşme hareketleri
6. hafta Tanzimat’tan Cumhuriyete modern eğitim sisteminin kuruluşu; geleneksel eğitimin yeniden düzenlenmesi
7. hafta 19-20. yüzyıllarda Avrasya’daki diğer Türk devlet ve topluluklarında eğitim
8. hafta Millî mücadele döneminde eğitim
9. hafta Türkiye Cumhuriyeti’nde eğitim: Türkiye eğitim sisteminin temelleri, yapısı, kuruluşu ve gelişimi
10. hafta Başlangıcından bugüne öğretmen yetiştirme süreci
11. hafta 21. yüzyılda Türk dünyasında eğitim
12. hafta Ortak hedefler, dil ve alfabe birliği, ortak tarih yazma çalışmaları
13. hafta Türk eğitim tarihinin konusu, yöntemi, sistemine yönelik genel bakış
14. hafta Türk eğitim tarihinin konusu, yöntemi, sistemine yönelik genel tekrar

Öğretim Yöntem ve Teknikleri

  • Öğretim Yöntemleri
  • Anlatım
  • Tartışma
  • Soru-Yanıt
  • Takım/Grup Çalışması
  • Beyin Fırtınası
  • Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
  • Proje Tasarımı/Yönetimi
  • Öğretim Yeterlilikleri
  • Özdeğerlerine saygılı
  • Akılcı
  • Sorgulayan
  • Yaratıcı
  • Etik Kurallara Uyma
  • Toplumsal duyarlılık
  • Türkçeyi etkili kullanma
  • Çevre Duyarlılığı
  • Farklı durumlara ve sosyal rollere uyum
  • Takım halinde çalışabilme
  • Farklılıklara saygı gösterme
  • Eleştirel düşünebilme
  • Soyut analiz ve sentez yapma
  • Kaliteye önem verme

Ölçme ve Değerlendirme

Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Sayısı Yüzde (%)
1.Ara Sınav 1 40
Dönem Sonu Sınavı 1 60
Toplam (%) 100
  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları ı
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar r
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri