Eskişehir Teknik Üniversitesi Eskişehir Teknik Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Hakkında Eğitim Amaçları Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan Yeterlilikleri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları İlişkisi
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Mimarlık Anabilim Dalı
  • Mimarlık Anabilim Dalı-Tezli YL
  • Bina Bilgisi Bilim Dalı-Tezli YL
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Mimari Tasarım Stüdyosu I
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • Öğrenme Çıktıları
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Öğrenme Çıktısının Program Çıktılarına Katkısı

Ders Bilgileri

Ders Kodu - Ders Adı MİM561 - Mimari Tasarım Stüdyosu I
Ders Türü Zorunlu Dersler
Ders Dili Türkçe
Teori + Uygulama 2+2
AKTS 7.5
Öğretim Elemanları DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ ÖZLEM KANDEMİR, DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ ELİF TATAR
Dersin Veriliş Biçimi Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Önkoşulları Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Yok.
Okuma Listesi Ayşin Sev (2009), Sürdürülebilir Mimarlık, YEM Yayın, İstanbul.Sev, A., (2011), “A comparative analysis of building environmental assessment tools and suggestions for regional adaptations”, Civil Engineering and Environmental Systems, 28 (3), 231-245.Sev, A. (2009), “How Can the Construction Industry Contribute to Sustainable Development? A Conceptual Framework,” Sustainable Development, 17 (3), 161-173, (2009).Sev, A., (2013). Sürdürülebilir mimarlığı doğru mu algılıyoruz? Ege Mimarlık, 2013/1 (83), 16-19.Gissen, D., (2002). Big & Green: Towards Sustainable Architecture in the 21st Century, Princeton Architectural Press, New York.Yeang, K. (2008). Ecodesign: A manual for Ecological Design, Wiley, New York.Jones, D. L., (1998). Architecture and the Environment: Bioclimatic Building Design, Laurence King Publishing, London.Demirbilek, F.N. 1999, “Mimarlıkta Pasif Yöntemlerle Yararlanma ve Korunma: Dünyadan ve Türkiye’den Örnekler,” Güneş Günü Sempozyumu ’99 Bildiri Kitabı, 25-27 Haziran 1999, derl. N.Altuntop, TÜBİTAK ve Makine Mühendisleri Odası Kayseri Şubesi Başkanlığı, İzmir, ss.112-116.
Değerlendirme 1. Ara Sınav (Klasik): % 152. Ara Sınav (Klasik): % 25Dönem Sonu Sınavı (Klasik): % 60
Staj & Uygulama Yok.
Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Ders İçeriği

Haftalar Konular
1. hafta Derse Giriş: Ders hakkında bilgiler ve tanışma
2. hafta Sosyal, kültürel, ekonomik ve çevresel sürdürülebilirlik, sürdürülebilir mimarlık, ekolojik mimarlık kavram ve tanımları.
3. hafta Sürdürülebilir planlama, karma işlevli alan kullanımı,
4. hafta Çevre, sosyal inovasyon ve sürdürülebilirlik kavramlarının tanıtılması; tasarımın sürdürülebilirliği kavramı; üretimin sürdürülebilirliği kavramı
5. hafta Dünyada çevre, sosyal inovasyon ve sürdürülebilirlik kavramları; Türkiye’de çevre, sosyal inovasyon ve sürdürülebilirlik kavramları
6. hafta Türkiye’de çevre, sosyal inovasyon ve sürdürülebilirlik kavramları
7. hafta sürdürülebilir ulaşım, eko-kentler, alternatif sürdürülebilir yaşam modelleri; Permakültür, Slow Food ve Slow City yaklaşımları
8. hafta Yeşil binalar ve yeşil çatı uygulamaları, genel tasarım ilkeleri ve değerlendirme sistemleri
9. hafta Mimari tasarımda yeniden kullanım, esnek kullanım, geri dönüşüm ilkeleri ve uygulamaları
10. hafta sürdürülebilir tasarım ve yapım teknolojileri, yerel mimarlık, sürdürülebilir mimarlık ilke ve yöntemleri, yaşam döngüsü tasarım yaklaşımı, çevre koruma amaçlı kanun ve yönetmelikler, ekolojik mimarlık, sürdürülebilir mimarlık örnekleri, yeşil bina değerlendirme sistemleri
11. hafta Ekolojik ve sürdürülebilir tasarım yaklaşımlarının yerel ve çağdaş mimarlık örnekleri üzerinden okunması
12. hafta Ekolojik ve sürdürülebilir tasarım yaklaşımlarının yerel ve çağdaş mimarlık örnekleri üzerinden okunması
13. hafta Mimari tasarımda yeniden kullanım, esnek kullanım, geri dönüşüm ilkeleri ve uygulamaları
14. hafta Mimari tasarımda yeniden kullanım, esnek kullanım, geri dönüşüm ilkeleri ve uygulamaları

Öğretim Yöntem ve Teknikleri

  • Öğretim Yöntemleri
  • Anlatım
  • Tartışma
  • Soru-Yanıt
  • Gözlem
  • Alan Gezisi
  • Takım/Grup Çalışması
  • Uygulama - Alıştırma
  • Örnek Olay İncelemesi
  • Sorun/Problem Çözme
  • Beyin Fırtınası
  • Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
  • Proje Tasarımı/Yönetimi
  • Öğretim Yeterlilikleri
  • Üretken
  • Özdeğerlerine saygılı
  • Akılcı
  • Sorgulayan
  • Toplumsal duyarlılık
  • Çevre Duyarlılığı
  • Takım halinde çalışabilme
  • Farklılıklara saygı gösterme
  • Eleştirel düşünebilme
  • Soyut analiz ve sentez yapma
  • Problem çözme
  • Kaliteye önem verme
  • Bağımsız çalışma
  • Organize etme ve planlama
  • Karar verme becerisi
  • Disiplinlerarası projelerde çalışma
  • Proje Tasarlama ve Yönetme

Ölçme ve Değerlendirme

Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Sayısı Yüzde (%)
1.Ara Sınav 1 25
Ödev 1 25
Dönem Sonu Sınavı 1 50
Toplam (%) 100
  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları ı
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar r
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri