Eskişehir Teknik Üniversitesi Eskişehir Teknik Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • English
Program Hakkında Eğitim Amaçları Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan Yeterlilikleri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları İlişkisi
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Mimarlık Anabilim Dalı
  • Mimarlık Anabilim Dalı-Tezli YL
  • Mimari Koruma BD Tezli Yüksek Lisans
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Korumada Araştırma ve Belgeleme Yöntemleri
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • Öğrenme Çıktıları
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Öğrenme Çıktısının Program Çıktılarına Katkısı

Ders Bilgileri

Ders Kodu - Ders Adı KOR527 - Korumada Araştırma ve Belgeleme Yöntemleri
Ders Türü Seçmeli Dersler
Ders Dili Türkçe
Teori + Uygulama 3+0
AKTS 7.5
Öğretim Elemanları PROFESÖR DOKTOR HİCRAN HANIM HALAÇ
Dersin Veriliş Biçimi Yüz yüze, sunum
Dersin Önkoşulları Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Yok
Zorunlu ya da Önerilen Kaynaklar *Ahunbay, Zeynep. Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon. (İstanbul: YEM Yayınları, 1996). *Altınöz, Güliz Bilgin. Assessment of Historical Strafication in Multi-layered Towns as a Support for Conservation Decision-Making Process: A Geographic Information Systems (GIS) Based Approach Case Study: Bergama. (Ankara: Middle East Technical University, 2002) *Bektaş, Cengiz. Koruma Onarım. (İstanbul: Literature Yayınları, 2001) *A Guide to the Project Management Body of Knowledge (PMBOK Guide) -- 2000 Edition. (Philadelphia: Project Management Institute, 2001) *Ed. Sarkis H., A Turkish Triangle: Ankara, Istanbul, and Izmir at the Gates of Europe, HHarvard University Pres, 2006 *Ed. Baltsavias M., Recording, Modeling and Visualization of Cultural Heritage, Taylor & Francis, 2006. *Ed. Peckham, R.S. (2003) Rethinking Heritage: Cultures and Politics in Europe. I. B. Tauris (Hardcover) *Ed. Bucher, W., (1996). Dictionary of Building Preservation. Preservation Press S. (Paperback) *Erder C., Tarihi çevre kaygısı, Ankara: ODTÜ, 1999 *Erder, Cevat. Our Architectural Heritage: from Consciousness to Conservation, (United Kingdom: Richard Clay Ltd., Bungay, 1986). *Feilden, Bernard M.; Jokilehto, Jukka (1993). Management Guidelines for World Cultural Heritage Sites, (Rome: ICCROM, UNESCO, ICOMOS, 1993). *Feilden, B., Conservation of Historic Buildings, Londra: Architectural Press (Elsevier Ltd.), 2001. *Fitch James Marston. Historic Preservation: Curatorial Management of the Built World. (Virginia: University of Virginia Press, 1990). *Günay R., Mimar Sinan: Sinan the Architect and His Works, İstanbul: Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, 2006. *International Documents Regarding the Preservation of Cultural and Natural Heritage, Ed. Madran E., Özgönül N., Ankara: METU yayınevi, 2001. *International Directory of Training in Conservation of Cultural Property, 1994 Edition. Ed. By Conservation Institute Staff. (Los Angeles: Getty Conservation Institute, 1994). *Jokilehto. Jukka. A history of architectural conservation. (Oxford: Butterworth-Heinemann, 2002 [1999], [1986]). *Kuban, Doğan. Tarihi Çevre Korumanın Mimarlık Boyutu - Kuram ve Uygulama. İstanbul: Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, 2000). *Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu, Ankara: T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Kültür Varlıkları ve Müzeler Genel Müdürlüğü, 2006. *Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Yüksek Kurulu İlke Kararları, Ankara: T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Kültür Varlıkları ve Müzeler Genel Müdürlüğü, 2006. *Madran E., Özgönül N., Kültürel ve Doğal Değerlerin Korunması, Ankara: Mimarlar Odası, 2005. Madran E., Tanzimattan Cumhuritere Kültür Varlıklarının korunmasına İlişkin Tutumlar ve Düzenlemeler: 1800-1950, Ankara: METU yayınevi, 2002. *Norman Tyler Historic Preservation: An Introduction to Its History, Principles, and Practice W. W. Norton & Company; 2nd edition1999 Prudon, T., Preservation of Modern Architecture, Londra: John Wiley & Sons Inc; ISBN-10: 0471662941, 2007 *Orbaşlı, Aylin. Architectural Conservation. Blackwell, 2008. *Prudon, T. (2007). Preservation of Modern Architecture (Hardcover). John Wiley & Sons Inc; 1st ed.(January 17, 2007) *Robert E. Stipe (Editor A Richer Heritage: Historic Preservation in the Twenty-First Century Publisher: The University of North Carolina Press *Sassen, Saskia. “Place and Production in the Global Economy,” in The City Reader. Edited by Le Gates, Richard T.; Stout, Frederic. (London: Routledge, 1999 [1996]). *Stovel, Herb. Risk Preparedness: A Management Manual for World Cultural Heritage, (Rome: ICCROM, UNESCO, ICOMOS, WHC, 1998). *Strike, James. Architecture in Conservation: Managing Development at Historic Sites, (London: Routledge, 1994) *Tyler, N. (1999). Historic Preservation: An Introduction to Its History, Principles, and Practice (Paperback). W. W. Norton & Company; 2nd edition *Ward Bucher (Editor) Dictionary of Building Preservation, Wiley Preservation Press1996 *Yasal Düzenlemelerde Taşınmaz Kültür Varlıklarının Korunması ve Yerel Yönetimler, Ankara: T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı, TMMOB Mimarlar Odası Ankara Şubesi, 2006. Özaslan, N., Özkut D., Mimari Korumada Güncel Konular, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi, 2010.
Okuma Listesi
Değerlendirme Değerlendirme 2 ara sınav ve 1 final sınavından oluşmaktadır.
Staj & Uygulama Assessment methods will consist of 2 preliminary exam and 1 final exam
Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Ders İçeriği

Haftalar Konular
1. hafta Dersin amacı ve nasıl işleneceği,koruma süreci ve gerekçeleriyle birlikte uygulama pratiğindeki son gelişmelerin ilk ders kapsamında tanımlanacaktır. Koruma Projesinde Amaç Koruma Projesinin tanımı Koruma Sürecinin tanımı
2. hafta Dersin amacı ve nasıl işleneceği,koruma süreci ve gerekçeleriyle birlikte uygulama pratiğindeki son gelişmelerin ilk ders kapsamında tanımlanacaktır. Analitik rölöve tanımı Mimari belgeleme sürecinin tanımı
3. hafta Kültür varlığında, belgeleme süreci ve sürecin önemi tanımlanacak. Uygulama çalışmalarında kullanılacak olan geleneksel yöntemler tanımlanacak.
4. hafta İleri teknolojilerle belgeleme sürecinin nasıl ele alındığı, ileri teknolojilerin olanakları ve aksaklıkları tartışılacak. İleri teknolojilerle yapılan çalışmalardan örnekler verilecek.
5. hafta Mimari Koruma kapsamında, doğru bir belgeleme çalışmasının nasıl olması gerektiği açıklanacak. Bütünleşik mimari belgeleme sürecinin tanımı yapılacak ve örneklerle açıklanacak.
6. hafta Mimari Koruma kapsamında, doğru bir belgeleme çalışmasının nasıl olması gerektiği açıklanacak. Bütünleşik mimari belgeleme sürecinin tanımı yapılacak ve örneklerle açıklanacak.
7. hafta Tartışılan kuramsal çerçevenin alanda bir örnek üzerinde uygulanarak sınanması sağlanacaktır.
8. hafta Tartışılan kuramsal çerçevenin alanda bir örnek üzerinde uygulanarak sınanması sağlanacaktır.
9. hafta Tartışılan kuramsal çerçevenin alanda bir örnek üzerinde uygulanarak sınanması sağlanacaktır.
10. hafta Alan uygulaması kapsamında toplanan verinin ofis ortamında işlenmesi sağlanacaktır.
11. hafta Alan uygulaması kapsamında toplanan verinin ofis ortamında işlenmesi sağlanacaktır.
12. hafta Alan çalışması kapsamında uygulanan bütünleşik mimari belgeleme yönteminin sağladığı yararlar tartışılacak, aksaklıkların giderilmesi için neler yapılması gerektiği tartışılacaktır.
13. hafta Alan çalışması kapsamında uygulanan bütünleşik mimari belgeleme yönteminin sağladığı yararlar tartışılacak, aksaklıkların giderilmesi için neler yapılması gerektiği tartışılacaktır.
14. hafta Genel değerlendirme: alan çalışması, kuramsal çerçeve ile birlikte değerlendirilerek tamamlanacaktır.

Öğretim Yöntem ve Teknikleri

  • Öğretim Yöntemleri
  • Anlatım
  • Tartışma
  • Soru-Yanıt
  • Gözlem
  • Alan Gezisi
  • Gösterme
  • Uygulama - Alıştırma
  • Örnek Olay İncelemesi
  • Sorun/Problem Çözme
  • Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
  • Öğretim Yeterlilikleri
  • Üretken
  • Özdeğerlerine saygılı
  • Akılcı
  • Sorgulayan
  • Girişimci
  • Yaratıcı
  • Etik Kurallara Uyma
  • Toplumsal duyarlılık
  • Türkçeyi etkili kullanma
  • Çevre Duyarlılığı
  • Farklı durumlara ve sosyal rollere uyum
  • Takım halinde çalışabilme
  • Zamanı etkili kullanma
  • Soyut analiz ve sentez yapma
  • Problem çözme
  • Kurumsal bilgiyi uygulamaya dönüştürme
  • Kaliteye önem verme
  • Bilgiyi yönetme
  • Bağımsız çalışma
  • Organize etme ve planlama
  • Karar verme becerisi
  • Disiplinlerarası projelerde çalışma

Ölçme ve Değerlendirme

Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Sayısı Yüzde (%)
1.Ara Sınav 1 40
Dönem Sonu Sınavı 1 60
Toplam (%) 100
  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları ı
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar r
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri