Eskişehir Teknik Üniversitesi Eskişehir Teknik Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Hakkında Eğitim Amaçları Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan Yeterlilikleri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları İlişkisi
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Mimarlık Anabilim Dalı
  • Mimarlık Doktora Programı
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Tarihi Dokularda "Yeni" Dokunuşlar
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • Öğrenme Çıktıları
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Öğrenme Çıktısının Program Çıktılarına Katkısı

Ders Bilgileri

Ders Kodu - Ders Adı KOR613 - Tarihi Dokularda "Yeni" Dokunuşlar
Ders Türü Seçmeli Dersler
Ders Dili Türkçe
Teori + Uygulama 3+0
AKTS 7.5
Öğretim Elemanları PROFESÖR HİCRAN HANIM HALAÇ
Dersin Veriliş Biçimi Yüz yüze
Dersin Önkoşulları Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler
Okuma Listesi
Değerlendirme 1 ara sınav, 1 final ve ödev olarak bir alan uygulaması
Staj & Uygulama Yok
Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Ders İçeriği

Haftalar Konular
1. hafta Dersin amacı ve nasıl işleneceği,koruma süreci, gerekçeleri ve eski eserde eklentileriyle birlikte uygulama pratiğindeki son gelişmelerin ilk ders kapsamında tanımlanacaktır. Koruma Projesinde Amaç Tarihi dokuların tanımı
2. hafta Dersin amacı ve nasıl işleneceği,koruma süreci ve gerekçeleriyle birlikte uygulama pratiğindeki son gelişmelerin ilk ders kapsamında tanımlanacaktır. Tarihi eserlerin tanımı Yeni dokunuşların tanımı
3. hafta Kültür varlığında, eski eser ve yeni dokunuşların önemi tanımlanacak. Uygulama çalışmalarında kullanılacak olan geleneksel yöntemler tanımlanacak. Bu tanımalamalarla birlikte yeni olan doku analizlerine ait örnekler incelenecektir.
4. hafta İleri teknolojilerle belgeleme sürecinin nasıl ele alındığı, ileri teknolojilerin olanakları ve aksaklıkları tartışılacak. İleri teknolojilerle yapılan çalışmalardan örnekler verilecek. Eski eserde yeni doku analizleri değerlendirmeye alınacaktır.
5. hafta Mimari Koruma kapsamında, doğru bir yeni eklentinin nasıl olması gerektiği açıklanacak. Yeni uygulamaların eski eserle bağlantılı olarak çalışma yöntemleri ele alınacaktır. Bütünleşik mimari belgeleme sürecinin tanımı yapılacak ve örneklerle açıklanacak.
6. hafta Mimari Koruma kapsamında, doğru bir yeni eklenti, değişiklik yada çıkarım çalışmasının nasıl olması gerektiği açıklanacak. Yeni uygulamaların eski eserle bağlantılı olarak çalışma yöntemleri ele alınacak ve örneklerle açıklanacak.
7. hafta Tartışılan kuramsal çerçevenin alanda bir örnek üzerinde uygulanarak sınanması sağlanacaktır. Yeni olan eklenti, değişim ve çıkarımlarıyla mimari korumadaki yapı üzerinden işlevindeki etkinliği analiz edilecektir.
8. hafta Tartışılan kuramsal çerçevenin alanda bir örnek üzerinde uygulanarak sınanması sağlanacaktır.
9. hafta Tartışılan kuramsal çerçevenin alanda bir örnek üzerinde uygulanarak sınanması sağlanacaktır.
10. hafta Eski ve yeni konseptli yapıların uygulaması kapsamında toplanan verinin sınıf ortamında işlevliği yönünden değerlendirmeye alınacaktır.
11. hafta Alan uygulaması kapsamında toplanan verinin sınıf ortamında işlevliği yönünden değerlendirmeye alınacaktır.
12. hafta Eski esere ek olarak yapılan çalışma kapsamında uygulanan değişiklikler ekler ve yapıya sağladığı yararlar tartışılacak, aksaklıkların giderilmesi için neler yapılması gerektiği açığa çıkarılacaktır.
13. hafta Eski esere ek olarak yapılan çalışma kapsamında uygulanan değişiklikler ekler ve yapıya sağladığı yararlar tartışılacak, aksaklıkların giderilmesi için neler yapılması gerektiği açığa çıkarılacaktır.
14. hafta Genel değerlendirme: Yeni dokunuşlar eski eserle birlikte kuramsal olarak değerlendirilerek tamamlanacaktır.

Öğretim Yöntem ve Teknikleri

  • Öğretim Yöntemleri
  • Anlatım
  • Tartışma
  • Soru-Yanıt
  • Gözlem
  • Alan Gezisi
  • Gösterme
  • Uygulama - Alıştırma
  • Örnek Olay İncelemesi
  • Sorun/Problem Çözme
  • Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
  • Öğretim Yeterlilikleri
  • Üretken
  • Özdeğerlerine saygılı
  • Akılcı
  • Sorgulayan
  • Girişimci
  • Yaratıcı
  • Etik Kurallara Uyma
  • Toplumsal duyarlılık
  • Türkçeyi etkili kullanma
  • Çevre Duyarlılığı
  • Farklı durumlara ve sosyal rollere uyum
  • Takım halinde çalışabilme
  • Zamanı etkili kullanma
  • Soyut analiz ve sentez yapma
  • Problem çözme
  • Kurumsal bilgiyi uygulamaya dönüştürme
  • Kaliteye önem verme
  • Bilgiyi yönetme
  • Bağımsız çalışma
  • Organize etme ve planlama
  • Karar verme becerisi
  • Disiplinlerarası projelerde çalışma

Ölçme ve Değerlendirme

Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Sayısı Yüzde (%)
1.Ara Sınav 1 40
Dönem Sonu Sınavı 1 60
Toplam (%) 100
  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları ı
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar r
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri