Eskişehir Teknik Üniversitesi Eskişehir Teknik Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • English
Program Hakkında Eğitim Amaçları Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan Yeterlilikleri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları İlişkisi
  • Mimarlık ve Tasarım Fakültesi
  • Mimarlık Bölümü
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Mimarlık ve Felsefe
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • Öğrenme Çıktıları
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Öğrenme Çıktısının Program Çıktılarına Katkısı

Ders Bilgileri

Ders Kodu - Ders Adı MİM2517 - Mimarlık ve Felsefe
Ders Türü Mesleki Seçmeli Dersler
Ders Dili Türkçe
Teori + Uygulama 3+0
AKTS 4.0
Öğretim Elemanları DOÇENT DOKTOR MEHMET İNCEOĞLU
Dersin Veriliş Biçimi Bu dersin veriliş biçimi yüz yüzedir
Dersin Önkoşulları Yoktur
Önerilen Dersler Yoktur
Zorunlu ya da Önerilen Kaynaklar • James W. Carey, “Technology and Ideology: The Case of the Telegraph” In Communication as Culture, pp. 201-227.• Stephen Kern, “Wireless World” In Crowley & Heyer, Eds., Communication in History, pp. 228-231.• Susan Douglas, Broadcasting Begins” In Crowley & Heyer, Eds., Communication in History, pp. 232 240. • Jukka-Pekka Puro, “Finland: A Mobile Culture” In James E. Katz and Moark Aakhus, Eds., Perpetual Contact: Mobile Communication, Private Talk, Public Performance, pp. 19-29.• Leopoldina Fortunati, “Italy: Stereotypes, True and False” In James E. Katz and Moark Aakhus, Eds., Perpetual Contact: Mobile Communication, Private Talk, Public Performance, pp. 42-62.
Okuma Listesi • Harold Innis, “The Problem of Space” In The Bias of Communication, pp. 124-131 (I’ve included the entire chapter in the reader, and you may want to read it to provide context for the assigned excerpt).• James Carey, Section V of “Space, Time, and Communication” In Communication as Culture, pp. 169-172.• Adrian Forty, “Language Metaphors” In Words and Buildings, pp. 62-85.• Jonathan Hale, “Systems of Communication” In Building Ideas, pp. 131-170.• Umberto Eco, “Function and Sign: The Semiotics of Architecture” In Neil Leach, Ed., Rethinking• Architecture, pp. 181-201.• Marshall McLuhan, “Housing” In Understanding Media, pp. 123-130.• Steven Heller, “Making Buildings Talk.” Metropolis (July 2002): 104-7, 165.• Karrie Jacobs, “How Coney Island Is It?” Metropolis (October 2004): 74+.• Philip Nobel, “The Futures of Architecture” Metropolis (January 2005): 58+.
Değerlendirme 1 arasınav (klasik), 1 final sınavı (klasik)
Staj & Uygulama Yoktur
Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Ders İçeriği

Haftalar Konular
1. hafta TR: 1. Haftalar Tanışma ve dersin tanıtılması, kapsamı ve amacının anlatılması
2. hafta 2. Haftalar Mimarlık ve Felsefe kitabından makalelerin yorumlanması Mimarlık ve Felsefe
3. hafta 3. Haftalar Mimarlık ve Felsefe kitabından makalelerin yorumlanması Mimarlıkta Felsefe / Felsefede Mimarlık
4. hafta 4. Haftalar 19. yüzyıl felsefe yaklaşımları ve mimarlığa etkileri
5. hafta 5. Haftalar 20. yüzyıl felsefe yaklaşımları ve mimarlığa etkileri
6. hafta 6. Haftalar 20. yüzyıl felsefe yaklaşımları ve mimarlığa etkileri
7. hafta 7. Haftalar 19. ve 20. yüzyıl felsefe yaklaşımları ve mimarlığa etkilerinin tartışılması
8. hafta 8. Haftalar Tasarım felsefesine giriş,
9. hafta 9. Haftalar Tasarım felsefesine giriş, Tasarım, insanın tinsel yaratma erkiyle meydana getirdiği, doğaya alternatif bir varlık alanı mıdır?
10. hafta 10. Haftalar Tasarım felsefesine giriş, tasarım olarak bilim, sanat ve teknik arasındaki ilişki
11. hafta 11. Haftalar Tasarım felsefesine giriş, mimarlık, kent, resim, müzik ve edebiyat gibi belli başlı tasarım modelleri kitap incelemesi Hermeneutik üzerine yazılar : Gadamer, Habermas, Misch, Bollnow, Riedel, Japp / derleyen/çeviren Doğan Özlem
12. hafta 12. Haftalar Tasarım felsefesine giriş, mimarlık, kent, resim, müzik ve edebiyat gibi belli başlı tasarım modelleri kitap incelemesi Hermeneutik üzerine yazılar : Gadamer, Habermas, Misch, Bollnow, Riedel, Japp / derleyen/çeviren Doğan Özlem
13. hafta 13. Haftalar Hermeneutik üzerine yazılar Gadamer, Habermas, Misch, ait makalelerin yorumlanması Bollnow, Riedel, Japp, ait makalelerin yorumlanması
14. hafta 14. Haftalar Hermeneutik üzerine yazılar Gadamer, Habermas, Misch, ait makalelerin yorumlanması Bollnow, Riedel, Japp, ait makalelerin yorumlanması.

Öğretim Yöntem ve Teknikleri

  • Öğretim Yöntemleri
  • Anlatım
  • Tartışma
  • Soru-Yanıt
  • Gözlem
  • Alan Gezisi
  • Beyin Fırtınası
  • Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
  • Öğretim Yeterlilikleri
  • Üretken
  • Akılcı
  • Sorgulayan
  • Girişimci
  • Yaratıcı
  • Etik Kurallara Uyma
  • Takım halinde çalışabilme
  • Zamanı etkili kullanma
  • Farklılıklara saygı gösterme
  • Eleştirel düşünebilme
  • Problem çözme
  • Kaliteye önem verme
  • Bilgiyi yönetme
  • Bağımsız çalışma
  • Disiplinlerarası projelerde çalışma
  • Proje Tasarlama ve Yönetme

Ölçme ve Değerlendirme

Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Sayısı Yüzde (%)
Toplam (%) 0
  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları ı
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar r
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri