Eskişehir Teknik Üniversitesi Eskişehir Teknik Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • English
Program Hakkında Eğitim Amaçları Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan Yeterlilikleri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları İlişkisi
  • Mimarlık ve Tasarım Fakültesi
  • Endüstriyel Tasarım Bölümü
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • UX/UI Tasarımı Stüdyosu
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • Öğrenme Çıktıları
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Öğrenme Çıktısının Program Çıktılarına Katkısı

Ders Bilgileri

Ders Kodu - Ders Adı ENT4508 - UX/UI Tasarımı Stüdyosu
Ders Türü Mesleki Seçmeli Dersler
Ders Dili Türkçe
Teori + Uygulama 2+1
AKTS 6.0
Öğretim Elemanları ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MEHMET EMİN ARSLAN
Dersin Veriliş Biçimi Yüz Yüze
Dersin Önkoşulları YOK
Önerilen Dersler Görsel İletişim Tasarımı Stüdyosu
Zorunlu ya da Önerilen Kaynaklar Nielsen Norman GroupKullanıcı deneyimi araştırmaları ve uygulama rehberleri.Interaction Design FoundationUX/UI alanında kapsamlı çevrimiçi eğitim ve makaleler.UX CollectiveUX/UI tasarım trendleri, vaka çalışmaları ve deneyim paylaşımları.Smashing MagazineUX ve UI tasarım teknikleri, araçlar ve en iyi uygulamalar.Figma BlogFigma tasarım aracı hakkında güncellemeler ve tasarım ipuçları.ARPostArtırılmış ve karma gerçeklik uygulamaları ve gelişmeleri.Voicebot.aiSesli arayüzler ve yapay zekâ ile etkileşim üzerine haberler ve analizler.
Okuma Listesi \\\"Don\\\'t Make Me Think, Revisited\\\\\\\" – Steve KrugKullanılabilirlik ve kullanıcı odaklı tasarımın temel prensipleri.\\\"The Design of Everyday Things\\\" – Don NormanKullanıcı deneyiminin psikolojisi ve tasarımın insan odaklı yaklaşımı.\\\"Designing Interfaces\\\" – Jenifer TidwellUI bileşenleri, tasarım kalıpları ve kullanıcı etkileşimleri \\\"About Face: The Essentials of Interaction Design\\\" – Alan Cooper, Robert ReimannEtkileşim tasarımı prensipleri ve dijital arayüzler için kapsamlı anlatım\\\"Artificial Intelligence for Humans: Design and UX\\\" – Jeff JohnsonYapay zekâ destekli UX tasarımının temel prensipleri.\\\"Augmented Reality: Principles and Practice\\\" – Dieter Schmalstieg, Tobias HollererAR ve karma gerçeklik teknolojilerinin tasarım perspektifi.\\\"Neuro Design: Neuromarketing and UX\\\" – Andrew SchickNöro-UX ve kullanıcı davranışlarının tasarıma etkileri.
Değerlendirme I. Ara Sınav Uygulaması: 40Final Uygulaması:60
Staj & Uygulama YOK
Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Ders İçeriği

Haftalar Konular
1. hafta UX ve UI Tasarımının Temelleri: Kullanıcı deneyimi (UX) ve kullanıcı arayüzü (UI) kavramları; temel prensipler ve süreçler
2. hafta Fikir Geliştirme ve Tasarım Süreci Yaratıcı düşünme teknikleri, kullanıcı odaklı tasarım süreci, problem tanımlama
3. hafta UI Bileşenleri ve Tasarım Sistemleri: Butonlar, menüler, formlar gibi temel UI elemanları; tasarım sistemlerinin önemi
4. hafta Görsel Hiyerarşi ve Estetik Tasarım: Renk, tipografi, boşluk kullanımı, görsel denge ve estetik prensiplerin uygulaması
5. hafta Etkileşim Tasarımı ve Kullanıcı Odaklı Deneyim: Mikro etkileşimler, geri bildirim mekanizmaları, kullanıcı yolculuğu haritalama
6. hafta I. Ara sınav uygulama projesi
7. hafta Yapay Zekâ Destekli Tasarım Araçları: AI ile prototip üretimi, akıllı tasarım önerileri, otomatikleştirilmiş kullanıcı testleri
8. hafta Artırılmış Gerçeklik (AR) ve Karma Gerçeklik (MR) Arayüzleri: AR/MR teknolojileri, çoklu duyusal deneyimler ve uygulama örnekleri
9. hafta Figma veya benzeri yazılımlar ile uygulama: Araçların ileri düzey kullanımı, tasarım prototipleme
10. hafta UI Tasarımı ve Proje Geliştirme: Kapsamlı UI tasarım uygulaması, proje yönetimi, iteratif tasarım süreçleri
11. hafta Geleceğin Dijital Arayüzlerine Hazırlık: Çoklu platform uyumu, sürdürülebilir ve erişilebilir UX, kullanıcı odaklı yenilikçi çözümler
12. hafta Final Proje Sunumları ve Değerlendirme: Öğrenci projelerinin sunumu, grup tartışmaları ve geri bildirim
13. hafta Final Proje Sunumları ve Değerlendirme: Öğrenci projelerinin sunumu, grup tartışmaları ve geri bildirim
14. hafta Final Proje Sunumları

Öğretim Yöntem ve Teknikleri

  • Öğretim Yöntemleri
  • Anlatım
  • Tartışma
  • Soru-Yanıt
  • Takım/Grup Çalışması
  • Gösterme
  • Uygulama - Alıştırma
  • Örnek Olay İncelemesi
  • Sorun/Problem Çözme
  • Beyin Fırtınası
  • Proje Tasarımı/Yönetimi
  • Öğretim Yeterlilikleri
  • Üretken
  • Özdeğerlerine saygılı
  • Akılcı
  • Sorgulayan
  • Yaratıcı
  • Etik Kurallara Uyma
  • Zamanı etkili kullanma
  • Soyut analiz ve sentez yapma
  • Problem çözme
  • Kaliteye önem verme
  • Bilgiyi yönetme
  • Bağımsız çalışma
  • Organize etme ve planlama
  • Karar verme becerisi
  • Proje Tasarlama ve Yönetme

Ölçme ve Değerlendirme

Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Sayısı Yüzde (%)
Toplam (%) 0
  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları ı
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar r
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri