Alan Yeterlilikleri | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 |
Alanındaki gelişmeleri, sorunları ve olası çözüm alternatiflerini sosyal paydaşlar ile paylaşır ve bilimsel çerçevede optimum çözümlere yönlendirme yetkinliğine sahiptir. | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 |
Ulaştırma kapsamında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alanda veya ilgili yan alanlarda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 |
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalığa sahiptir; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Alanı ile ilgili ulaştırma/ lojistik ve bunlarla ilgili mühendislik uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Alanının doğrudan veya dolaylı olarak ilişkili olduğu disiplinlerarası (sosyal-ekonomi, işletme, hukuk, ilgili mühendislik dalları vb.) etkileşimi kuramsal olarak kavrar ve etkili ve verimli bir şekilde uygular. | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Ulaştırma/ lojistik kapsamlı mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | | 1 | 1 | 1 |
Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Ulaştırma ve yan alanları ile ilgili uzmanlık gerektiren bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 3 | 3 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Alanında problemleri bilimsel yöntemler ile tanımlar, çözüm için yöntem geliştirir ve etkin ve verimli bir şekilde uygular. | 3 | 3 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Ulaştırma/ lojistik içerikli mühendislik alanında bağımsız çalışmalarıyla bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Bilgi işleme becerileriyle yeni bilgi oluşturup, uygulama – kontrol – geribildirim ve değerlendirme becerileri geliştirir. | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Ulaştırma/ lojistik içerikli mühendislik konuları ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Ulaştırma ve yan alanları ile bilgileri bilimsel yöntemler ile tamamlar, ilgili uygulamaların farkında olur, ilişkili disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Alanına ilişkin yan dallar ile ilgili bilgileri eleştirel yaklaşımla inceler, karşılaştırır, ayrıştırır, bütünleştirir (analiz ve sentez) ve çözüme yönelik yönlendirme (öz düzenleme) yetkinliğine ulaşır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alanındaki çalışmalarının gelişim ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik bir yaklaşımla yazılı veya sözlü olarak iletir. | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Ulaştırma/ lojistik kapsamlı mühendislik uygulamalarının sosyal, hukuki ve çevresel boyutlarını görür, önerilerle geliştirir, öngörülerle sorun çözücü değişiklikleri planlar ve bunları uygular. | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 |