Alan Yeterlilikleri | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Alanındaki gelişmeleri, sorunları ve olası çözüm alternatiflerini sosyal paydaşlar ile paylaşır ve bilimsel çerçevede optimum çözümlere yönlendirme yetkinliğine sahiptir. | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Uçak ve uçak motorlarının bakım, tasarım ve performansıyla ilgili lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alanda veya ilgili yan alanlarda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalığa sahiptir; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | | | | | | | | | | |
Havaaracı ve itki sistemleri ile ilgili bakım ve bunlarla ilgili mühendislik uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Alanının doğrudan veya dolaylı olarak ilişkili olduğu disiplinlerarası (sosyal-ekonomi, işletme, hukuk, ilgili mühendislik dalları vb.) etkileşimi kuramsal olarak kavrar ve etkili ve verimli bir şekilde uygular. | | | | | | | | | | |
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. | | | | | | | | | | |
Uçak ve itki sistemlerinin bakım, tasarım ve performanslarıyla ile ilgiili kapsamlı mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir, sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. | | | | | | | | | | |
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Uçak yapıları, havaaracı bakımı, performansı, itki sistemleri ve alt alanları ile ilgili uzmanlık gerektiren bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | | | | | | | | | | |
Alanında problemleri bilimsel yöntemler ile tanımlar, çözüm için yöntem geliştirir ve etkin ve verimli bir şekilde uygular. | | | | | | | | | | |
Uçak ve itki sistemlerinin bakım, tasarım ve performansıyla ilgili bağımsız çalışmalarıyla bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Bilgi işleme becerileriyle yeni bilgi oluşturup uygulama – kontrol – geribildirim ve değerlendirme becerileri geliştirir. | | | | | | | | | | |
Uçak ve itki sistemlerinin bakım, tasarım ve performansıyla ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Uçak ve itki sistemleri ve alt alanlarının bakım, tasarım ve performansıyla ilgili bilgileri bilimsel yöntemler ile tamamlar, ilgili uygulamaların farkında olur, ilişkili disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. | | | | | | | | | | |
Alanına ilişkin yan dallar ile ilgili bilgileri eleştirel yaklaşımla inceler, karşılaştırır, ayrıştırır, bütünleştirir (analiz ve sentez) ve çözüme yönelik yönlendirme (öz düzenleme) yetkinliğine ulaşır. | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alanındaki çalışmalarının gelişim ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik bir yaklaşımla yazılı veya sözlü olarak iletir. | | | | | | | | | | |
Uçak ve itki sistemlerinin sosyal, hukuki ve çevresel boyutlarını görür, önerilerle geliştirir, öngörülerle sorun çözücü değişiklikleri planlar ve bunları uygular. | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |