Alan Yeterlilikleri | 1 | 2 | 4 | 5 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 3 | 2 |
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder. | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 3 | 1 | 3 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 3 |
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 3 | 2 | 2 |
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 | 3 | 2 | 2 |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 1 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 1 | 2 | 2 | 3 |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | 2 | 1 | 2 | 2 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 0 | 1 | 1 | 1 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 0 | 1 | 1 | 1 |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | 1 | 1 | 0 | 1 | 0 | 2 | 3 | 0 | 0 | 0 |
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 1 | 2 |
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 0 | 0 | 3 | 2 | 3 |
Alanının gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, alanının uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 1 |