1 |
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. |
2 |
Alanındaki gelişmeleri, sorunları ve olası çözüm alternatiflerini sosyal paydaşlar ile paylaşır ve bilimsel çerçevede optimum çözümlere yönlendirme yetkinliğine sahiptir. |
3 |
Uçak ve uçak motorlarının bakım, tasarım ve performansıyla ilgili lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı alanda veya ilgili yan alanlarda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
4 |
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalığa sahiptir; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. |
5 |
Havaaracı ve itki sistemleri ile ilgili bakım ve bunlarla ilgili mühendislik uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. |
6 |
Alanının doğrudan veya dolaylı olarak ilişkili olduğu disiplinler arası (sosyal-ekonomi, işletme, hukuk, ilgili mühendislik dalları vb.) etkileşimi kuramsal olarak kavrar ve etkili ve verimli bir şekilde uygular. |
7 |
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. |
8 |
Uçak ve itki sistemlerinin bakım, tasarım ve performanslarıyla ile ilgiili kapsamlı mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. |
9 |
Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir, sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. |
10 |
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. |
11 |
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. |
12 |
Uçak yapıları, havaaracı bakımı, performansı, itki sistemleri ve alt alanları ile ilgili uzmanlık gerektiren bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
13 |
Alanında problemleri bilimsel yöntemler ile tanımlar, çözüm için yöntem geliştirir ve etkin ve verimli bir şekilde uygular. |
14 |
Uçak ve itki sistemlerinin bakım, tasarım ve performansıyla ilgili bağımsız çalışmalarıyla bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. |
15 |
Bilgi işleme becerileriyle yeni bilgi oluşturup, uygulama – kontrol – geribildirim ve değerlendirme becerileri geliştirir. |
16 |
Uçak ve itki sistemlerinin bakım, tasarım ve performansıyla ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. |
17 |
Uçak ve itki sistemleri ve alt alanlarının bakım, tasarım ve performansıyla ilgili bilgileri bilimsel yöntemler ile tamamlar, ilgili uygulamaların farkında olur, ilişkili disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. |
18 |
Alanına ilişkin yan dallar ile ilgili bilgileri eleştirel yaklaşımla inceler, karşılaştırır, ayrıştırır, bütünleştirir (analiz ve sentez) ve çözüme yönelik yönlendirme (öz düzenleme) yetkinliğine ulaşır. |
19 |
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alanındaki çalışmalarının gelişim ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik bir yaklaşımla yazılı veya sözlü olarak iletir. |
20 |
Uçak ve itki sistemlerinin sosyal, hukuki ve çevresel boyutlarını görür, önerilerle geliştirir, öngörülerle sorun çözücü değişiklikleri planlar ve bunları uygular. |
21 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |