1. hafta |
IT Hizmetleri ile ilgili terimler, Havalimanındaki müşteriler ve ihtiyaçları, ITIL ve Havalimanı IT Hizmetleri, |
2. hafta |
IT Hizmet Yönetimi nedir? IT Hizmetini kim sağlar ve paydaşları kimlerdir? IT Hizmetlerinde kaynaklar nelerdir? |
3. hafta |
Hizmet Hayat Döngüsü, Hizmet Tasarımı, Hizmet Geçişi, Hizmetin İşletilmesi, IT Hizmetinin Sürdürülebilmesi, IT Projelerine Hizmet Hayat Döngüsünün Uygulanması |
4. hafta |
Hizmet Stratejisi Nedir? Strateji süreçleri, Hizmet Portföyü, Talep yönetimi, Müşterilerin taleplerine hazır olmak, Hizmet Stratejisi için teknoloji kullanımı |
5. hafta |
Hizmet Tasarımının Hayat Döngüsü, Hizmet Seviyesi Sözleşmeleri (SLA), Hizmet Kataloğunun Yönetilmesi, Dışarıdan alınarak dağıtılacak hizmetlere hazır olmak, Hizmetin Kullanılabilirliği, Hizmet kapasitesinin yönetimi, IT Hizmetlerinin Devamlılığı, Bilgi güvenliği, Hizmet tasarımındaki sorumluluklar |
6. hafta |
Havalimanı hizmetlerinin listelenmesi, hangi hizmetlerin devamlılığın dışarıdan alınacağının belirlenmesi, hizmetin zaman ve süreç kritikliği, SLA seviyelerinin belirlenmesi, Hizmetin |
7. hafta |
Hizmet geçişinin hizmet hayat döngüsü içindeki yeri, Geçişin kontrolü ve koordinasyonu, Kaynak ve yapılandırmanın yönetimi, Bilgi (kurumsal hafıza) Yönetimi, Geçişin planlanması ve yönetimi |
8. hafta |
İşletmenin Hizmet Hayat döngüsündeki yeri, Olay (Event) yönetimi, Arıza (Incident) yönetimi, İstek (talep) yönetimi, Erişim yönetimi, Sorun (problem) yönetimi, İşletim sorumlulukları |
9. hafta |
Geliştirme ihtiyaçlarının ve kayıtlarının tutulması, Başlangıç noktası ve döngü, Ölçme ihtiyacı ve nelerin ölçüleceğinin belirlenmesi, Anahtar Performans Göstergeleri (KPI), Gelişim sorumluluklarının belirlenmesi. |
10. hafta |
Planlama, Sürecin tasarlanması, Senaryonun uygulanması, Organizasyonun direncinin yönetilmesi, Paydaşların belirlenmesi ve iletişim |
11. hafta |
Stratejik değerlendirmelerle stratejinin belirlenmesi, Stratejinin çalıştırılması, Hizmetlerin belirlenmesi ve stratejinin ortaya konulması, İç ve dış hizmet kaynakları, |
12. hafta |
Hizmet geçişi safhalarında görülenler, Diğer ITIL süreçleri ile geçişin bir arada işletilmesi, Örnekler |
13. hafta |
Hizmet listelerinin çıkarılması, hizmet listelerinin birbirleri ile ilgili ilişkilerin ortaya konulması, CMS ihtiyaçları, CMS uygulamasının seçilmesi, |
14. hafta |
ITIL Geçişleri ile ilgili örnekler |