1. hafta |
Tanışma ve Ders İçeriği ile İlgili Bilgilendirme |
2. hafta |
Kitle İletişiminde Yer Alan Kavramlar ve Sürecin İşleyişi: Gönderici (Kaynak), Alıcı (Hedef Kitle), İleti (Mesaj), Araç, Kodlama, Kodaçımı, Geribildirim, Gürültü. |
3. hafta |
Kitle İletişimine Eleştirel Yaklaşımlar: Kanaat Önderi ve Eşik Bekçisi Kavramları, Gündem Oluşturma Kuramı, Suskunluk Sarmalı Kuramı. |
4. hafta |
Kitle İletişimine Eleştirel Yaklaşımlar: Medyada Hegemonya Kavramı ve Medyanın İdeolojik Gücü, Rızanın İmalatı ve Medyada Propaganda Kuramı. |
5. hafta |
Kitle İletişimine Eleştirel Yaklaşımlar: Medyanın Manipülasyon Gücü, Mizenformasyon ve Dezenformasyon. |
6. hafta |
Teknolojik Dönüşümün Kitle İletişimine Etkileri ve Dijital Medya Kavramı: İnternetin Gelişimi ve Dijital Medyanın Bileşenleri, Geleneksel Medya ve Yeni Medyanın Farkları, Çevrimiçi İletişim, Yeni Medya ve Enformasyon Toplumu, Demokratik ve Yeni Bir Kamusal Alan Olarak Sosyal Medya Platformları. |
7. hafta |
Ara Sınav |
8. hafta |
Yeni Medyada Terimler ve Kavramlar: Sanal Gerçeklik, Sanal Cemaatler, Ağ Toplumu, Sosyal Medya, Dijital Aktivizm, Paylaşım, Beğeni, Takipçi Sayısı, Sosyal Medya Fenomeni / İnfluencer, Troll, Hacker. |
9. hafta |
Yeni Medyada İçerik Oluşturma: Yurttaş Gazeteciliği ve Yeni Medyada Gündem Oluşturma. |
10. hafta |
Yeni Medyanın Kullanıcıya Sunduğu Olanaklar ve Riskler: Sosyal Medyada Bilgi Kirliliği, Yeni Medyada Nefret Söylemi, Yeni Medya ve Mahremiyet. |
11. hafta |
Sosyal Medyada Güvenlik Tehditleri ve Önlemler: Siber Suç ve Siber Zorbalık, Web’te Gizlilik İçin Alınabilecek Önlemler |
12. hafta |
Medya Okuryazarlığı Tanımı ve Önemi |
13. hafta |
Dijital Okuryazarlık Bileşenleri, Dijital Medya Okuryazarlığı ve Eleştirel Düşünme. |
14. hafta |
Web Ortamında Güvenilir, Doğru ve Güncel Bilgiye Erişim, Eleştirel Düşünme ve Dijital Okuryazarlık İlişkisi. |