Eskişehir Teknik Üniversitesi Eskişehir Teknik Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Hakkında Eğitim Amaçları Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan Yeterlilikleri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları İlişkisi
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Sivil Havacılık Anabilim Dalı
  • Sivil Havacılık Anabilim Dalı-Tezli YL
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Havalimanlarında Bilişim Teknoloji Hizmetleri Yönetimi
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • Öğrenme Çıktıları
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Öğrenme Çıktısının Program Çıktılarına Katkısı

Ders Bilgileri

Ders Kodu - Ders Adı SHA555 - Havalimanlarında Bilişim Teknoloji Hizmetleri Yönetimi
Ders Türü Seçmeli Dersler
Ders Dili Türkçe
Teori + Uygulama 3+0
AKTS 7.5
Öğretim Elemanları
Dersin Veriliş Biçimi Yüz Yüze / Uzaktan
Dersin Önkoşulları Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Bu ders için önerilen bir ders yoktur.
Okuma Listesi • IT SERVICE MANAGEMENT A Guide for ITIL Foundation Exam Candidates Second Edition, Ernest Brewster, Richard Griffiths, Aidan Lawes, John Sansbury, ISBN: 978-1-906124-93-9, British Informatics Society Limited, 2012• ITIL Foundation ITIL 4 Edition, ISBN 9780113316076, TSO part of Williams Lea, 2019• Managing the IT Services Process, Noel Bruton, ISBN 0 7506 57235, Butterworth-Heinemann, 2004• Configuration Management Principles and Practice, Anne Mette Jonassen Hass, ISBN: 0-321-11766-2, Addison-Wesley Professional, 2002• CONFIGURATION MANAGEMENT Expert Guidance for Service Managers and Practitioners, David Norfolk, Shirley Lacy, ISBN 978-1-906124-58-8, British Informatics Society Limited, 2010
Değerlendirme 1 Ara sınav, 1 final sınavı
Staj & Uygulama Bu ders için uygun değildir.
Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Ders İçeriği

Haftalar Konular
1. hafta IT Hizmetleri ile ilgili terimler, Havalimanındaki müşteriler ve ihtiyaçları, ITIL ve Havalimanı IT Hizmetleri,
2. hafta IT Hizmet Yönetimi nedir? IT Hizmetini kim sağlar ve paydaşları kimlerdir? IT Hizmetlerinde kaynaklar nelerdir?
3. hafta Hizmet Hayat Döngüsü, Hizmet Tasarımı, Hizmet Geçişi, Hizmetin İşletilmesi, IT Hizmetinin Sürdürülebilmesi, IT Projelerine Hizmet Hayat Döngüsünün Uygulanması
4. hafta Hizmet Stratejisi Nedir? Strateji süreçleri, Hizmet Portföyü, Talep yönetimi, Müşterilerin taleplerine hazır olmak, Hizmet Stratejisi için teknoloji kullanımı
5. hafta Hizmet Tasarımının Hayat Döngüsü, Hizmet Seviyesi Sözleşmeleri (SLA), Hizmet Kataloğunun Yönetilmesi, Dışarıdan alınarak dağıtılacak hizmetlere hazır olmak, Hizmetin Kullanılabilirliği, Hizmet kapasitesinin yönetimi, IT Hizmetlerinin Devamlılığı, Bilgi güvenliği, Hizmet tasarımındaki sorumluluklar
6. hafta Havalimanı hizmetlerinin listelenmesi, hangi hizmetlerin devamlılığın dışarıdan alınacağının belirlenmesi, hizmetin zaman ve süreç kritikliği, SLA seviyelerinin belirlenmesi, Hizmetin
7. hafta Hizmet geçişinin hizmet hayat döngüsü içindeki yeri, Geçişin kontrolü ve koordinasyonu, Kaynak ve yapılandırmanın yönetimi, Bilgi (kurumsal hafıza) Yönetimi, Geçişin planlanması ve yönetimi
8. hafta İşletmenin Hizmet Hayat döngüsündeki yeri, Olay (Event) yönetimi, Arıza (Incident) yönetimi, İstek (talep) yönetimi, Erişim yönetimi, Sorun (problem) yönetimi, İşletim sorumlulukları
9. hafta Geliştirme ihtiyaçlarının ve kayıtlarının tutulması, Başlangıç noktası ve döngü, Ölçme ihtiyacı ve nelerin ölçüleceğinin belirlenmesi, Anahtar Performans Göstergeleri (KPI), Gelişim sorumluluklarının belirlenmesi.
10. hafta Planlama, Sürecin tasarlanması, Senaryonun uygulanması, Organizasyonun direncinin yönetilmesi, Paydaşların belirlenmesi ve iletişim
11. hafta Stratejik değerlendirmelerle stratejinin belirlenmesi, Stratejinin çalıştırılması, Hizmetlerin belirlenmesi ve stratejinin ortaya konulması, İç ve dış hizmet kaynakları,
12. hafta Hizmet geçişi safhalarında görülenler, Diğer ITIL süreçleri ile geçişin bir arada işletilmesi, Örnekler
13. hafta Hizmet listelerinin çıkarılması, hizmet listelerinin birbirleri ile ilgili ilişkilerin ortaya konulması, CMS ihtiyaçları, CMS uygulamasının seçilmesi,
14. hafta ITIL Geçişleri ile ilgili örnekler

Öğretim Yöntem ve Teknikleri

  • Öğretim Yöntemleri
  • Anlatım
  • Tartışma
  • Soru-Yanıt
  • Gözlem
  • Takım/Grup Çalışması
  • Gösterme
  • Uygulama - Alıştırma
  • Örnek Olay İncelemesi
  • Sorun/Problem Çözme
  • Beyin Fırtınası
  • Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
  • Proje Tasarımı/Yönetimi
  • Rol Oynama/Dramatize Etme
  • Öğretim Yeterlilikleri
  • Üretken
  • Özdeğerlerine saygılı
  • Akılcı
  • Sorgulayan
  • Girişimci
  • Yaratıcı
  • Etik Kurallara Uyma
  • Toplumsal duyarlılık
  • Türkçeyi etkili kullanma
  • Çevre Duyarlılığı
  • Bir yabancı dili etkili kullanma
  • Farklı durumlara ve sosyal rollere uyum
  • Takım halinde çalışabilme
  • Zamanı etkili kullanma
  • Farklılıklara saygı gösterme
  • Eleştirel düşünebilme
  • Soyut analiz ve sentez yapma
  • Problem çözme
  • Kurumsal bilgiyi uygulamaya dönüştürme
  • Kaliteye önem verme
  • Bilgiyi yönetme
  • Bağımsız çalışma
  • Organize etme ve planlama
  • Temel matematik becerileri
  • Karar verme becerisi
  • Disiplinlerarası projelerde çalışma
  • Proje Tasarlama ve Yönetme
  • Önderlik
  • Uluslararası projelerde çalışma

Ölçme ve Değerlendirme

Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Sayısı Yüzde (%)
1.Ara Sınav 1 20
Ödev 1 30
Dönem Sonu Sınavı 1 50
Toplam (%) 100
  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları ı
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar r
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri