Eskişehir Teknik Üniversitesi Eskişehir Teknik Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Hakkında Eğitim Amaçları Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan Yeterlilikleri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları İlişkisi
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Beden Eğitimi ve Spor Tezli Yüksek Lisans
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Beden Eğitiminde Program Geliştirmenin Kuramsal Temelleri
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • Öğrenme Çıktıları
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Öğrenme Çıktısının Program Çıktılarına Katkısı

Ders Bilgileri

Ders Kodu - Ders Adı BES577 - Beden Eğitiminde Program Geliştirmenin Kuramsal Temelleri
Ders Türü Seçmeli Dersler
Ders Dili Türkçe
Teori + Uygulama 3+0
AKTS 7.5
Öğretim Elemanları DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ NALAN AKSAKAL
Dersin Veriliş Biçimi Bu ders sadece yüz yüze öğretim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Önkoşulları Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Önerilen ders yoktur
Okuma Listesi Griffin, L.L. & Butler, J.I. (2005) Teaching Games for Understanding: Theory, Research, and Practice. Champaign, IL: Human KineticsMitchell, S.A, Oslin, J.L., & Griffin, L.L. (2013) Teaching Sports Concepts and Skills: A Tactical Approach for Ages 7 to 18. Third Edition. Human Kinetics: LeedsLight, R. (2012) Game Sense: Pedagogy for performance, participation and enjoyment. London: Routledge.Slade, D. (2010) Transforming Plan: Teaching Tactics and Game Sense. Human Kinetics: Champaign, IL.Dyson, B. & Casey, A. (2016) Cooperative Learning in Physical Education and Physical Activity: A practical introduction. London: RoutledgeSiedentop, D. & Hastie, P.A. (2011) Complete Guide to Sport Education. Second Edition. Champaign, IL: Human Kinetics.
Değerlendirme Ara sınav, final
Staj & Uygulama Yok
Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Ders İçeriği

Haftalar Konular
1. hafta Eğitimle İlgili Temel Kavramlar
2. hafta Program Geliştirmenin Kuramsal Temelleri
3. hafta Program Geliştirmenin Kuramsal Temelleri: Tarihsel temeller
4. hafta Program Geliştirmenin Kuramsal Temelleri: Toplumsal temeller
5. hafta Program Geliştirmenin Kuramsal Temelleri: Felsefi temeller
6. hafta Program Geliştirmenin Kuramsal Temelleri: Psikolojik temeller
7. hafta Eğitim Programının Öğeleri: Beden eğitimi program incelemesi
8. hafta Eğitim Programının Öğeleri: Beden eğitimi program incelemesi
9. hafta Program Geliştirme Modelleri
10. hafta Program Geliştirme Modelleri
11. hafta Program Geliştirme Modelleri
12. hafta Program Geliştirme Modelleri
13. hafta Türkiye’de Beden Eğitimi Program Geliştirme Çalışmaları
14. hafta Türkiye’de Beden Eğitimi Program Geliştirme Çalışmaları

Öğretim Yöntem ve Teknikleri

  • Öğretim Yöntemleri
  • Anlatım
  • Soru-Yanıt
  • Gözlem
  • Alan Gezisi
  • Beyin Fırtınası
  • Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
  • Öğretim Yeterlilikleri
  • Özdeğerlerine saygılı
  • Sorgulayan
  • Toplumsal duyarlılık
  • Farklı durumlara ve sosyal rollere uyum
  • Eleştirel düşünebilme
  • Problem çözme
  • Organize etme ve planlama

Ölçme ve Değerlendirme

Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Sayısı Yüzde (%)
1.Ara Sınav 1 40
Dönem Sonu Sınavı 1 60
Toplam (%) 100
  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları ı
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar r
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri