Eskişehir Teknik Üniversitesi Eskişehir Teknik Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Hakkında Eğitim Amaçları Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan Yeterlilikleri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları İlişkisi
  • Mimarlık ve Tasarım Fakültesi
  • İç Mimarlık Bölümü
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Koruma Kuramları
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • Öğrenme Çıktıları
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Öğrenme Çıktısının Program Çıktılarına Katkısı

Ders Bilgileri

Ders Kodu - Ders Adı İÇT449 - Koruma Kuramları
Ders Türü Zorunlu Dersler
Ders Dili Türkçe
Teori + Uygulama 2+0
AKTS 3.0
Öğretim Elemanları PROFESÖR MERAL NALÇAKAN
Dersin Veriliş Biçimi Bu ders yüzyüze yapılmaktadır.
Dersin Önkoşulları Yoktur
Önerilen Dersler Röleve - Restorasyon
Okuma Listesi Ahunbay, Z.,Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon,Kuban, D., Tarihi Çevre Korumanın Mimari Boyutu.
Değerlendirme Yazılı sınav
Staj & Uygulama Gerek yok
Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Ders İçeriği

Haftalar Konular
1. hafta Koruma düşüncesinin ortaya çıkışı ve gelişimi.
2. hafta Koruma düşüncesinin ortaya çıkışı ve gelişimi.
3. hafta Korunacak değerler ve değerlendirme ölçütleri.
4. hafta Anıtlarda bozulmaya neden olan etkenler.
5. hafta Slaytlarla konuların tekrarı ve örnek gösterme.
6. hafta Restorasyon teknikleri, sağlamlaştırma, bütünleme, yenileme.
7. hafta Ara sınav
8. hafta Çağdaş ek, yeniden işlevlendirme, yeniden yapım ve temizleme.
9. hafta Slaytlarla konuların tekrarı ve örnek gösterme.
10. hafta Taşıma ve arkeolojik restorasyon.
11. hafta Slaytlarla konuların tekrarı ve örnek gösterimi.
12. hafta Slaytlarla konuların tekrarı ve örnek gösterimi.
13. hafta Kültür varlıklarının korunması ile ilgili örgütlenme,yasalar ve koruma eğitimi.-Restorasyon uygulama.
14. hafta Yazılı sınav

Öğretim Yöntem ve Teknikleri

  • Öğretim Yöntemleri
  • Anlatım
  • Tartışma
  • Soru-Yanıt
  • Gözlem
  • Alan Gezisi
  • Takım/Grup Çalışması
  • Gösterme
  • Uygulama - Alıştırma
  • Örnek Olay İncelemesi
  • Sorun/Problem Çözme
  • Beyin Fırtınası
  • Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
  • Öğretim Yeterlilikleri
  • Üretken
  • Özdeğerlerine saygılı
  • Akılcı
  • Sorgulayan
  • Girişimci
  • Yaratıcı
  • Etik Kurallara Uyma
  • Toplumsal duyarlılık
  • Türkçeyi etkili kullanma
  • Çevre Duyarlılığı
  • Bir yabancı dili etkili kullanma
  • Farklılıklara saygı gösterme
  • Eleştirel düşünebilme
  • Soyut analiz ve sentez yapma
  • Kaliteye önem verme
  • Bilgiyi yönetme
  • Organize etme ve planlama
  • Karar verme becerisi
  • Disiplinlerarası projelerde çalışma
  • Uluslararası projelerde çalışma

Ölçme ve Değerlendirme

Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Sayısı Yüzde (%)
1.Ara Sınav 1 40
Dönem Sonu Sınavı 1 60
Toplam (%) 100
  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları ı
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar r
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri