Eskişehir Teknik Üniversitesi Eskişehir Teknik Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Hakkında Eğitim Amaçları Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan Yeterlilikleri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları İlişkisi
  • Mühendislik Fakültesi
  • Malzeme Bilimi ve Mühendisliği Bölümü (İngilizce)
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Streng. Mech. in Mate.(Malz.Dayanım Art.Mek.)
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • Öğrenme Çıktıları
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Öğrenme Çıktısının Program Çıktılarına Katkısı

Ders Bilgileri

Ders Kodu - Ders Adı MLZ486 - Streng. Mech. in Mate.(Malz.Dayanım Art.Mek.)
Ders Türü Mesleki Seçmeli Dersler
Ders Dili İngilizce
Teori + Uygulama 2+0
AKTS 3.0
Öğretim Elemanları PROFESÖR CEMAİL AKSEL
Dersin Veriliş Biçimi Yüz Yüze
Dersin Önkoşulları Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Bu dersi alan/alacak öğrencilerin: i) MLZ 221 Physical Properties of Materials, ii) MLZ 216 Mechanical Behaviour of Materials I, ve iii) MLZ 327 Mechanical Behaviour of Materials II derslerini de almaları önerilir.
Okuma Listesi Okuma Listesi 1. W.F. Smith (1993) Foundations of Materials Science and Engineering. New York: McGraw-Hill, Inc.2. R.W. Hertzberg (1996) Deformation and Fracture Mechanics of Engineering Materials. Canada: John Wiley & Sons, Inc.3. P.P. Benham, R.J. Crawford (1991) Mechanics of Engineering Materials. New York: John Wiley & Sons, Inc.4. J.B. Watchman (1996) Mechanical Properties of Ceramics. Canada: John Wiley & Sons, Inc.5. A.K. Kaw (1997) Mechanics of Composite Materials. USA: Chapman & Hall / CRC Press.6. M.F. Ashby, D.R.H. Jones (1993) Engineering Materials 1: An Introduction to their Properties and Applications. Oxford: Pergamon Press.7. M.F. Ashby, D.R.H. Jones (1992) Engineering Materials 2: An Introduction to Microstructures, Processing and Design. Oxford: Pergamon Press.8. F.L. Matthews and R.D. Rawlings (1994) Composite Materials: Engineering and Science. Oxford: Chapman & Hall.
Değerlendirme i) 2 Ara sınav, ii) 1 Kısa Sınav (Quiz) ve iii) 1 Final sınavı. Sınav Adı, Sınav Türü, Sınav Yüzdesi: 1. ARA SINAV, Test, ; 2. ARA SINAV, Test, 0; KISA SINAV (QUİZ), Test, ; DÖNEM SONU SINAVI, Test, @. Genel Amaç:Dersin amacı; metal, seramik polimer ve kompozit malzemelerin: i) mekanik özelliklerinin/davranışlarının, ii) kırılma mekaniğinin temellerinin/prensiplerinin, iii) dayanım arttırma ile iv) tokluk mekanizmalarının, ayrıca v) termo-mekanik özelliklerinin, vi) ısıl stres/şok parametreleri ile vii) ısıl özelliklerinin/davranışlarının ve uygulamalarının öğrenciler tarafından anlaşılmasını ve değerlendirilmesini sağlamaktır.
Staj & Uygulama Bu ders için uygun değildir.
Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Ders İçeriği

Haftalar Konular
1. hafta Malzemelerin Sınıflandırılması;
2. hafta Metallerin Mekanik Özellikleri/Davranışları; Elastik/Plastik Deformasyon; Dislokasyonlar;
3. hafta Seramiklerin Mekanik Özellikleri/Davranışları;
4. hafta Polimerlerin Mekanik Özellikleri/Davranışları; Viskoelastik Deformasyon;
5. hafta Kompozitlerin Mekanik Özellikleri/Davranışları;
6. hafta 1. Ara Sınav;
7. hafta Kırılma Mekaniğinin Temelleri/Prensipleri;
8. hafta Metallerde Dayanım Arttırıcı Mekanizmalar; Toparlanma, Yeniden Kristalleşme ve Tane Büyümesi;
9. hafta Seramiklerde Tokluk Mekanizmaları;
10. hafta Polimerlerin Deformasyon ve Dayanım Arttırma Mekanizmaları;
11. hafta 2. Ara Sınav;
12. hafta Kompozitlerde Tokluk Mekanizmaları;
13. hafta Malzemelerin Termo-Mekanik Özellikleri; Isıl Stres/Şok Parametreleri;
14. hafta Malzemelerin Isıl Özellikleri/Davranışları.

Öğretim Yöntem ve Teknikleri

  • Öğretim Yöntemleri
  • Anlatım
  • Tartışma
  • Soru-Yanıt
  • Gösterme
  • Uygulama - Alıştırma
  • Örnek Olay İncelemesi
  • Sorun/Problem Çözme
  • Beyin Fırtınası
  • Öğretim Yeterlilikleri
  • Üretken
  • Sorgulayan
  • Yaratıcı
  • Bir yabancı dili etkili kullanma
  • Zamanı etkili kullanma
  • Eleştirel düşünebilme
  • Soyut analiz ve sentez yapma
  • Problem çözme
  • Kurumsal bilgiyi uygulamaya dönüştürme
  • Kaliteye önem verme
  • Bilgiyi yönetme
  • Organize etme ve planlama
  • Temel matematik becerileri
  • Karar verme becerisi

Ölçme ve Değerlendirme

Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Sayısı Yüzde (%)
2.Ara Sınav 1 45
Dönem Sonu Sınavı 1 55
1.Ara Sınav 1 45
Toplam (%) 145
  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları ı
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar r
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri