1. hafta |
ICAO TEMEL YETKİNLİĞİ
ICAO Temel Yetkinlik ve Tanımlarını ICAO Doc. 9995 Kanıta Dayalı Eğitim dokümanına göre tanımlanması:
- Prosedürlerin Uygulanması;
- Haberleşme
- Havaaracı Uçuş Rotası Yönetimi; Otomasyon
- Havaaracı Uçuş Rotası Yönetimi; Manuel Kontrol
- Liderlik ve Takım Çalışması
- Problem Çözme ve Karar Alma
- Durum Farkındalığı
- İş Yükü Yönetimi |
2. hafta |
TEMEL YETKİNLİK ÖĞRENİM AMAÇLARI
Haberleşme
(01) İletişimde alıcı konumunda olan kişinin bilgileri almak için hazır ve algılayabilecek durumda olması.
(02) Neyin, ne zaman, nasıl ve kiminle iletişim kuralacağını uygun bir şekilde seçme yeteneği.
(03) Açık, doğru ve özlü iletişim kurma becerisi.
(04) Alıcının önemli bilgileri doğru anlayıp anlamadığını doğrulama yeteneği
(05) Aktif olarak dinleme yeteneği ve alınan bilgilerin anlaşıldığını gösterme. |
3. hafta |
06) Alakalı ve etkili sorular sorma yeteneği.
(07) Standart radyo-telefon konuşma usulü.
(08) İngilizce verilen belgeleri doğru bir şekilde okuma, yorumlama, oluşturma ve bunlara yanıt verme.
(09) Sözsüz iletişimi doğru yorumlama.
(10) Sözlü mesajla tutarlı ve destekleyici uygun göz teması, vücut hareketi ve hareketleri kullanma. |
4. hafta |
Liderlik ve Takım Çalışması
(01) Katılımı teşvik eden bir açık iletişim ortamı yaratma.
(02) İnisiyatifi ve gerektiğinde yönlendirme.
(03) Hataları kabul etme ve sorumluluk alma becerisi.
(04) Başkalarının ihtiyaçlarını tahmin etme ve uygun şekilde yanıt verme.
(05) Yönlendirildiğinde talimatları uygulama.
(06) İlgili endişeleri ve niyetleri iletme. |
5. hafta |
07) Yapıcı geri bildirim verme ve alma.
(08) Başkalarına empati, saygı ve hoşgörü.
(09) Başkalarını planlamaya dahil etme ve faaliyetleri başkalarının yeteneklerine göre adil ve uygun bir şekilde tahsis etme.
(10) Çatışma ve anlaşmazlıkları yapıcı bir şekilde ele alma ve çözme becerisi.
(11) Kendini Kontrol Edebilme. |
6. hafta |
Problem Çözme ve Karar Alma
(01) Uygun kaynaklardan doğru ve yeterli bilgi arama.
(02) Neyin ve neden yanlış gittiğini belirleme ve doğrulama.
(03) Uygun problem çözme stratejilerini uygulayabilme.
(04) Problemlerle çalışmaya devam edebilme.
(05) Uygun ve zamanında karar verme süreçlerini kullanma.
(06) Öncelikleri uygun şekilde belirleme.
(07) Seçenekleri etkin bir şekilde tanımlama ve değerlendirme.
(08) Kararları gerektiği gibi izleme, inceleme ve uyarlama.
(09) Riskleri tanımlama ve yönetme. |
7. hafta |
Durum Farkındalığı
(01) Operasyonu etkileyebileceğinden genel ortamı tanımlama ve değerlendirme.
(02) Tehditleri, hataları ve istenmeyen uçak durumlarını belirleme.
(03) Tehditleri, hataları ve istenmeyen uçak durumlarını yönetebilme |
8. hafta |
İş Yükü Yönetimi
(01) Kendini Kontrol Edebilme yeteneğinin devam ettirilmesi.
(02) Görevleri etkin bir şekilde planlama, önceliklendirme ve zamanlama.
(03) Görevleri yerine getirirken zamanı etkin bir şekilde yönetebilme.
(04) Yardım teklifi ve kabul etme, gerektiğinde yetkilendirme ve erken yardım isteme.
(05) Kesintileri, dikkat dağıtıcı unsurları, varyasyonları ve hataları etkin bir şekilde yönetme. |
9. hafta |
İLAVE TEHDİTLER VE ÖĞRENME AMAÇLARIYLA İLGİLİ HATA YÖNETİMİ
Bilginin Uygulanması
(01) Uçuş eğitimi öncesi planlamayı tamamlama.
(02) Yer eğitim ortamında uçuş aşamalarıyla ilgili KSA ve TEM. |
10. hafta |
Moral bozukluğunu Önleme ve Giderme (UPRT) ve Esneklik
(01) Potansiyel moral bozucu 'tehditleri' tanıma ve senaryo durumlarında etkili “tehdit yönetimi”.
(02) Olası moral bozucu hataları tanıma ve senaryo durumlarında etkili “hata yönetimi’ önerme.
(03) Moral bozucu etkenlerin nedenler ve katkıda bulunan faktörler.
(04) Senaryo ve / veya diğer çalışmalar sırasında esneklik gösterme.
(05) Stres, yorgunluk ve havacılık yaşam tarzının durum bilinci üzerindeki etkilerini ve durum bilincini korumak için onlarla nasıl başa çıkılacağını belirleme ve tartışabilme. |
11. hafta |
ZİHİNSEL MATEMATİK
(01) Havacılıkta kullanılan hacim ve kütle ölçülerini birbirine dönüştürme.
(02) Zaman, mesafe ve hızı tahmini.
(03) Tırmanma hızını, iniş hızını, mesafeyi ve zamanı tahmin.
(04) Zaman, mesafe ve yakıt kütlesi ekleme veya çıkarma.
(05) Verilen süre içinde yakıt harcama süresini ve yakıt akışını hesaplama.
(06) İlgili yakıt bilgileri verilen zamanı (karar verme için) hesaplama. |
12. hafta |
(07) Onaylı eğitim organizasyonu (ATO) tarafından onaylanmış basit bir yöntem kullanarak en derin alçalmayı belirleme.
(08) Yüzdeye göre değişen değerleri belirleyin, Örneğin. kuru-ıslak iniş mesafesi ve yakıt harcaması.
(09) 3 derecelik bir kayma şeridindeki mesafelerde yüksekliği tahmin etme.
(10) 60’ta 1 kuralını kullanarak baş hesaplaması yapma.
(11) Rüzgar hızı, yönü ve kullanımdaki pist verildiğinde karşı ve yan rüzgar bileşenlerini tahmin etme. |
13. hafta |
Örnek Olay Çalışması |
14. hafta |
Örnek Olay Çalışması |