Eskişehir Teknik Üniversitesi Eskişehir Teknik Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Hakkında Eğitim Amaçları Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan Yeterlilikleri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları İlişkisi
  • Spor Bilimleri Fakültesi
  • Antrenörlük Eğitimi Bölümü
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Spor Etiği
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • Öğrenme Çıktıları
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Öğrenme Çıktısının Program Çıktılarına Katkısı

Ders Bilgileri

Ders Kodu - Ders Adı ANT141 - Spor Etiği
Ders Türü Zorunlu Dersler
Ders Dili Türkçe
Teori + Uygulama 4+0
AKTS 5.0
Öğretim Elemanları DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ CİHAN AYGÜN
Dersin Veriliş Biçimi Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Önkoşulları Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Önerilen ders yoktur.
Okuma Listesi Gözütok FD. Öğretmenlerin Etik Davranışları. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri FakültesiDergisi, Cilt 32, Sayı:1-2, 1999: 83-99.Aydın Pİ. Yönetsel, Mesleki ve Örgütsel Etik. Ankara: PegemA Yayıncılık. 1998.Luthar HK, Di Battista RA ve Gautschi T. Perception of What the Ethical Climate is andWhat it Should be: The Role of Gender , Academic Status, and Ethical Education. Journal ofBusiness Ethics, 1997: 205-217.Nuttal J. Ahlak Üzerine Tartışmalar: Etiğe Giriş. (Çeviren: Abdullah Yılmaz) İstanbul: AyrıntıYayınları, 1997.Russel B. Bilim ve Din. (Çeviren: Hilmi Yavuz). Cem Yayınevi, 1993.Hitt WD. Ethics and Leadership: Putting Theory into Practise. Columbus: Battelle Pres, 1990.
Değerlendirme ara sınav % 40, dönem sonu sınavı % 60
Staj & Uygulama Staj uygulama yoktur.
Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları Nitelikli Eğitim , Eşitsizliklerin Azaltılması

Ders İçeriği

Haftalar Konular
1. hafta Etik Kavramı
2. hafta Ahlak ve Etik
3. hafta Etik Türleri: Betimleyici etik, Normatif etik, Meta Etik.
4. hafta Meslek Etiği, Spor Etiği, Antrenörlük Etiği
5. hafta Antrenörlük Etik İlkeleri-1
6. hafta Antrenörlük Etik İlkeleri-2
7. hafta Fair Play ve Olimpizm
8. hafta Etik Sistemleri; Amaçlanan sonuç etiği, Kural etiği, Toplumsal sözleşme etiği, Kişisel etik.
9. hafta Etik Sistemleri; Amaçlanan sonuç etiği, Kural etiği, Toplumsal sözleşme etiği, Kişisel etik.
10. hafta Etik Çeşitleri: Mesleki etik, Yönetsel etik, Örgütsel etik.
11. hafta Etik Çeşitleri: Mesleki etik, Yönetsel etik, Örgütsel etik.
12. hafta Cinsiyet ve Spor
13. hafta Sporda cinsiyet eşitliği, Sporda cinsel ayrımcılık
14. hafta Genel değerlendirme

Öğretim Yöntem ve Teknikleri

  • Öğretim Yöntemleri
  • Anlatım
  • Tartışma
  • Soru-Yanıt
  • Sorun/Problem Çözme
  • Beyin Fırtınası
  • Öğretim Yeterlilikleri
  • Üretken
  • Özdeğerlerine saygılı
  • Sorgulayan
  • Yaratıcı
  • Etik Kurallara Uyma
  • Toplumsal duyarlılık
  • Türkçeyi etkili kullanma
  • Çevre Duyarlılığı
  • Farklı durumlara ve sosyal rollere uyum
  • Zamanı etkili kullanma
  • Farklılıklara saygı gösterme
  • Eleştirel düşünebilme
  • Soyut analiz ve sentez yapma
  • Problem çözme
  • Karar verme becerisi

Ölçme ve Değerlendirme

Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Sayısı Yüzde (%)
1.Ara Sınav 1 40
Dönem Sonu Sınavı 1 60
Toplam (%) 100
  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları ı
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar r
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri