Eskişehir Teknik Üniversitesi Eskişehir Teknik Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • English
Program Hakkında Eğitim Amaçları Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan Yeterlilikleri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları İlişkisi
  • Spor Bilimleri Fakültesi
  • Antrenörlük Eğitimi Bölümü
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Eğitsel Oyunlar
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • Öğrenme Çıktıları
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Öğrenme Çıktısının Program Çıktılarına Katkısı

Ders Bilgileri

Ders Kodu - Ders Adı BEÖ302 - Eğitsel Oyunlar
Ders Türü Zorunlu Dersler
Ders Dili Türkçe
Teori + Uygulama 2+2
AKTS 5.0
Öğretim Elemanları ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ERDAL KÜÇÜKKAYA
Dersin Veriliş Biçimi Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Önkoşulları Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Önerilen ders bulunmamaktadır
Zorunlu ya da Önerilen Kaynaklar KAYNAKLAR * Seyrek Hilmi- Sun Muammer. Çocuk Oyunları, Okul Öncesi Eğitimde Oyun Dersi El Kitabı. Müzik Eserleri Yayınları. İzmir ; 1985. * Alpman Cemal. Eğitim Bütünlüğü İçinde Beden Eğitimi ve Çağlar Boyunca Gelişimi. Milli Eğitim Basımevi. Eğitim Genel Müdürlüğü Yayınları ; 1. İstanbul; 1972. * Fişek Kurtan. Spor Yönetimi. Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Yayınları; 515. S.B.F. Basın ve Yayın Yüksekokulu Basımevi. Ankara; 1983. * Grunfeld Frederich.V. Oyun Ansiklopedisi. Türkiye’de İlk Kez Dünyadaki Tüm Oyunlar, Güçlü Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş. İstanbul; 1900 Z. * Hazar Muhsin. Beden Eğitimi ve Sporda Oyunla Eğitim. Tütibay Ltd.Sti. Basımevi. Ankara;1996. * Çamlıyer Hatice-Çamlıyer Hüseyin. Eğitim Bütünlüğü içinde Çocuk Hareket Eğitimi ve Oyun. Can Ofset .Manisa;1997. * Özata Nuran-Özata Erol. Eğitsel Oyunlar. Marmara Üniversitesi Beden Eğitimi ve spor Yüksekokulu. İstanbul; 1994. * Erdemli Atila. İnsan, Spor ve Olimpizm. Sarmal Yayınevi. Birinci Baskı.İstanbul; 1996. * Milli Eğitim Gençlik ve Spor Bakanlığı. İlköğretim Okulları, Lise ve Dengi Okullar Beden Eğitimi Dersi Öğretim Programları. Milli Eğitim Basımevi. İstanbul; 1988. * Oğuzkan Şükran-Oral Güler. Okulöncesi Eğitim. Milli Eğitim Basımevi. İstanbul; 1987. * Yavuzer Haluk. Çocuk Psikolojisi. Remzi Kitapevi. İstanbul; 1987. * Milli Eğitim Bakanlığı, Beden Eğitimi, Spor ve İzcilik daire Başkanlığı. İl ve Orta Öğretim Kurumlarında Beden Eğitimi, Spor ve İzcilik Uygulamaları Yönergesi. Milli Eğitim Basımevi . Ankara; 1983. * Yalçın Halil Fehmi. Beden Eğitimi Öğretmeni El Kitabı.Gazi Üniversitesi Yayın No; 203, Gazi Eğitim Fakültesi Yayın No ; 24, İkinci Baskı, Ankara;1987. * Milli Eğitim Gençlik ve Spor Bakanlığı. İlköğretim Okulları, Lise ve Dengi Okullar Beden Eğitimi Dersi Öğretim Programları. Milli Eğitim Basımevi. İstanbul; 1988. * Türkiye Futbol Federasyonu. Futbol Eğitim Dergisi. Türkiye Futbol Federasyonu Yayını. Sayı; 1, Nisan; 1996. * Keten Mustafa. Türkiye’de Spor. Ayyıldız Matbaası. Ankara; 1974. * Kirazoğlu Zeynep. Ünitelere Göre Hazırlanmış Oyunlar. Ezgi Kitapevi. Bursa; 2000. * Orhun A.Adnan. Beden Kültüründe Paradigma Değişimi ve Okul Sporunun Yeniden Sorgulanması. Sporda Psiko-Sosyal Alanlar Seminer Kitabı. Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara; 7-8 Haziran 1996. * Östürk Füsün, Yücel Behice, Temoçin Sadun, Kuter Murat, Olaru Ana-Maria. Spor Bilimleri Sözlüğü. Türk Spor Vakfı Yayını. Bursa 2000 Ofset Basımevi. Adana; 1996. * Zorba Erdal. Herkes İçin Spor ve Fiziksel Uygunluk. Başbakanlık Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Spor Eğitimi Daire Başkanlığı. Ankara; 1999. * Aslan Refik. Beden Eğitimi Bilgileri, Bimaş Matbaacılık. Ankara; 1979. * Milli Eğitim Bakanlığı, Okuliçi Beden Eğitimi Spor ve İzcilik Dairesi Başkanlığı. Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Ders İçi ve Ders Dışı Çalışmaları Rehberi. Ankara; 2000. * Kasap Hasan. Spor Metodik ve Didaktiği. T.F.F Eğitim Yayınları 9. Arbaş Matbaacılık . İstanbul; 1991. * Muratlı Sedat. Çocuk ve Spor. Bağırgan Yayımevi. Ankara; 1997. * Sevim Yaşar. Kondisyon Antrenmanı. Gazi Bürü Kitapevi. 1. Baskı. Ankara ; 1991. * Richard A. Schmidt. Motor Control and Learning. United States of America. Human Kinetics Books, 1988. * Özmen Öner. Çağdaş Sporda Eğitim Üçgeni. Bağırgan Yayımevi. 2. Baskı Ankara;1999. * Binbaşıoğlu Cavit. Öğretim Metodu ve Uygulama.Binbaşıoğlu Yayımevi. Ankara; 1974. * Demirel Özcan. Öğrenme Sanatı. Pegem A Yayıncılık. Ankara 1999 * M. Ferit Acar. Futbolda Çocuk ve Gençlerin Antrenmanları. Meta Basımevi, İzmir 2000. * G.Bilir, Y.Sevim, M.Bilir ( 1977) Hentbol için 100 eğitsel oyun * E.Küçükkaya, ( 1989) 5-6 yaş kız ve erkek çocukların motor gelişimlerinin sağlanmasında oyunun yeri ve önemi.Y.Lisans Tezi * C.Buruel (1985), Çeviri Mehmet Dündar) Çocuklar ve Gençler için 150 yeni oyun * A.Löscher ( 1998), Çeviri Hale Harputluoğlu. Birçok kişi için küçük oyunlar * Sel Ruhi, ( 1987), İlk ve Ortaokullarda Beden Eğitmi * Sel Ruhi (1987), Her yaşa göre oyunlar, rontlar, hak dansları * Sel Ruhi ( 1986 ) Anaokulunda oyun. * Sel Ruhi ( 1982 ) Eğitsel Oyun * Joe Luxbacher (1995) , Soccer Practice Games, * John A.Reewes-J.Malcolm Simon ( 1991) , Select Soccer Drills * J.Malcolm Simon, John A. Reevees (1994), Soccer Restart Plays * Malcolm Cook, Nick Whitead, (1994 ) Soccer Trainnig * Şentürk U, Tavur H. ( 1997) Anadolu Üniversitesi, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu bitirme tezlerinde, 16-18 yaş gençler için Futbol ve Eğitsel oyunlar * Patty Hacker, Eric Malmberg, Lim Nance (1996), Gymnastics, Fun and Games, * Öner Özmen, Çocuk ve Futbol, Türkiye Futbol Federasyonu 1998. * Dr. Mahmut Tezcan, Boş Zamanlar Sosyolojisi, Ankara 1977, Doğan Matbaası, s.48 * (Doç.Dr. Norma Razan , Okulöncesi eğitimde oyunun, oyunda yetişkinin işlevi, Yapa Yayınları. Ya-pa okulöncesi eğitim ve yaygınlaştırılması semineri II.III. 1985. S.57 istanbul)
Okuma Listesi
Değerlendirme Ara sınav, Uygulama, Dönem sonu sınavı
Staj & Uygulama Staj uygulama yoktur
Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları Sağlık ve Kaliteli Yaşam , Nitelikli Eğitim

Ders İçeriği

Haftalar Konular
1. hafta Eğitsel oyunun tanımı ve tarihçesi
2. hafta Oyunun hedef ve amacı, oyun öğretimi ve öğretimin amacı
3. hafta Eğitsel oyunun çocuklar için önemi ve gelişime etkileri
4. hafta eğitsel oyunun çocuklar için önemi ve gelişime etkileri -fiziksel gelişim -psikomotor gelişim -sosyal gelişim
5. hafta eğitsel oyunun çocuklar için önemi ve gelişime etkileri -duygusal gelişim -zihinselgelişim -dil gelişimi
6. hafta ARA SINAV
7. hafta Oyun seçimi ve öğretimi, oyun uygulamaları
8. hafta Oyun ortamı ve aletleri, oyun uygulamaları
9. hafta Oyunların gruplandırılması, oyun uygulamaları
10. hafta Oyunda öğretmenin dikkat etmesi gereken noktalar, oyun uygulamaları
11. hafta Oyunlarda güvenlik önlemleri, oyun uygulamaları
12. hafta ARA SINAV
13. hafta Oyun öğretiminin planlanması ve yıllık planın hazırlanması
14. hafta Oyun öğretiminin planlanması ve yıllık planın hazırlanması

Öğretim Yöntem ve Teknikleri

  • Öğretim Yöntemleri
  • Anlatım
  • Tartışma
  • Soru-Yanıt
  • Gözlem
  • Alan Gezisi
  • Takım/Grup Çalışması
  • Gösterme
  • Uygulama - Alıştırma
  • Sorun/Problem Çözme
  • Beyin Fırtınası
  • Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
  • Proje Tasarımı/Yönetimi
  • Rol Oynama/Dramatize Etme
  • Öğretim Yeterlilikleri
  • Özdeğerlerine saygılı
  • Akılcı
  • Sorgulayan
  • Girişimci
  • Toplumsal duyarlılık
  • Çevre Duyarlılığı
  • Takım halinde çalışabilme

Ölçme ve Değerlendirme

Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Sayısı Yüzde (%)
1.Ara Sınav 1 40
Dönem Sonu Sınavı 1 60
Toplam (%) 100
  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları ı
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar r
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri