Eskişehir Teknik Üniversitesi Eskişehir Teknik Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Hakkında Eğitim Amaçları Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan Yeterlilikleri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları İlişkisi
  • Spor Bilimleri Fakültesi
  • Rekreasyon Bölümü
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Boş Zaman ve Psikoloji
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • Öğrenme Çıktıları
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Öğrenme Çıktısının Program Çıktılarına Katkısı

Ders Bilgileri

Ders Kodu - Ders Adı REK333 - Boş Zaman ve Psikoloji
Ders Türü Zorunlu Dersler
Ders Dili Türkçe
Teori + Uygulama 3+0
AKTS 3.0
Öğretim Elemanları DOÇENT SÜLEYMAN MUNUSTURLAR
Dersin Veriliş Biçimi Bu ders sadece yüz yüze öğretim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Önkoşulları Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Önerilen ders yoktur
Okuma Listesi Cüceloğlu, D. (1991). İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitapevi.Morgan, C. T. (1991). Psikolojiye Giriş. Ankara: H. Ü. Psikoloji Bölümü Yayınları, Yayın No: 1Willis, J. D., Campell, L. F. (1992). Exercise Psychology. Champaign: Human Kinetics.
Değerlendirme Ara sınav (% 40), Final sınavı (% 60)
Staj & Uygulama Yok
Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları Sağlık ve Kaliteli Yaşam , Nitelikli Eğitim

Ders İçeriği

Haftalar Konular
1. hafta Boş Zaman ve Psikoloji İlişkisi
2. hafta Boş zaman davranışını takip eden etmenler, aktivite bağlılığı
3. hafta Boş zaman davranışı olarak egzersiz, fitness ve psikoloji
4. hafta Boş zaman davranışına ilişkin kuramsal modeller
5. hafta Boş zaman davranışı ve motivasyon
6. hafta Bilişsel ve davranışsal değişim stratejisi ilkeleri
7. hafta Boş zaman davranışı ve kişilik
8. hafta Liderlik ve grup dinamiği
9. hafta Bir boş zaman engeli olarak psikolojik etmenler
10. hafta Yaşam doyumu, yaşam kalitesi and psikoloji ilişkisi
11. hafta Stresle baş etmede boş zaman aktivitelerinin rolü
12. hafta Yaşlılık psikolojisi ve boş zaman
13. hafta Engelli birey psikolojisi ve boş zaman
14. hafta Boş zaman ve psikoloji kavramlarına yönelik öğrenci değerlendirmeleri

Öğretim Yöntem ve Teknikleri

  • Öğretim Yöntemleri
  • Anlatım
  • Tartışma
  • Soru-Yanıt
  • Uygulama - Alıştırma
  • Örnek Olay İncelemesi
  • Sorun/Problem Çözme
  • Beyin Fırtınası
  • Öğretim Yeterlilikleri
  • Üretken
  • Akılcı
  • Girişimci
  • Yaratıcı
  • Etik Kurallara Uyma
  • Takım halinde çalışabilme
  • Soyut analiz ve sentez yapma
  • Problem çözme
  • Karar verme becerisi

Ölçme ve Değerlendirme

Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Sayısı Yüzde (%)
1.Ara Sınav 1 40
Dönem Sonu Sınavı 1 60
Toplam (%) 100
  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları ı
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar r
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri