Eskişehir Teknik Üniversitesi Eskişehir Teknik Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • English
Program Hakkında Eğitim Amaçları Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan Yeterlilikleri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları İlişkisi
  • Spor Bilimleri Fakültesi
  • Spor Yöneticiliği Bölümü
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Sporda Pazarlama İletişimi
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • Öğrenme Çıktıları
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Öğrenme Çıktısının Program Çıktılarına Katkısı

Ders Bilgileri

Ders Kodu - Ders Adı RHİ452 - Sporda Pazarlama İletişimi
Ders Türü Mesleki Seçmeli Dersler
Ders Dili Türkçe
Teori + Uygulama 3+0
AKTS 4.5
Öğretim Elemanları PROFESÖR DOKTOR HAKAN KATIRCI
Dersin Veriliş Biçimi Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Önkoşulları Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır
Önerilen Dersler Bu dersi alak öğrencilerin PZL403  Spor Pazarlaması, SPY401  Sporda Sponsorluk derslerini alması önerilir. 
Zorunlu ya da Önerilen Kaynaklar *Blythe, Jim (2001) Pazarlama İlkeleri, (Ceviren: Yavuz Odabaşı), Prentice Hall, Eskişehir, Bilim-Teknik Yayınevi. *Kotler, Philip (2000), Marketing Management (Translation:Nejat Muallimoğlu) Millenium Edition, Istanbul, Beta Yayıncılık. *Tek, Ömer Baybars, (1999), Pazarlama İlkeleri, Türkiye Uygulamaları:Küresel Yönetimsel Yaklaşım/ İstanbul ,Beta Yayıncılık. *Tenekecioğlu Birol, Ersoy, N.Figen (2000), Pazarlama Yönetimi, Eskişehir : Birlik Ofset Yayıncılık. *Tenekecioğlu, Birol, Ersoy, N.Figen (2000), Makro Pazarlama, 2. Basım. – Eskişehir : Birlik Ofset Yayıncılık. *Mucuk, İsmet (1984). Pazarlama İlkeleri / İstanbul : Der Yayıncılık. *Brooks, Christine M. (1994). Sports marketing : competitive business strategies for sports .Englewood Cliffs : Prentice Hall. *Schaaf, Phil. (1995). Sports marketing : it's not just a game anymore .New York : Prometheus Book. *Schlossberg, Howard.(1996).Sports marketing .Cambridge, Mass. : Blackwell Business. *Shank, Matthew D.(2002).Sports marketing : a strategic perspective .Upper Saddle River : Prentice-Hall. *Shank, Matthew D. (1999).Sports marketing : a strategic perspective .Upper Saddle River, N.J. : Prentice Hall. *Graham, Stedman.(1995).The ultimate guide to sport event management and marketing – New York : McGraw-Hill. *Pitts, Brenda G.(1998).Case studies in sport marketing / Brenda G. Pitts, editor. – Morgantown, W.Va. : Fitness Information Technology. *Pitts, Brenda G. (2002).Fundamentals of sport marketing .2nd ed. – Morgantown, W.Va. : Fitness Information Technology. *Pitts, Brenda G.(1996).Fundamentals of sport marketing. Morgantown, W.Va. : Fitness Information Technology. *McDonald, Mark A.(1999). Cases in sport marketing. Sudbury, Mass. : Jones and Bartlett. *Graham, Stedman.(2001).The ultimate guide to sports marketing . 2nd ed. – New York : McGraw-Hill. *Stotlar, D. K. (2001) Developing successful sport marketing plans. Morgantown: Fitness Information Technology. *Sleight, Steve. (1989).Sponsorship : what it is and how to use it .London : McGraw-Hill Book Co.
Okuma Listesi *Cemalcılar, İ. (1995) Pazarlama. Eskişehir: T.C. Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi. *Erem, T. (1980) Yönetim Açısından Pazarlama. İstanbul: Nihad Sayar Yayın ve Yardım Vakfı.
Değerlendirme 1 Ara sınav ve 1 Final
Staj & Uygulama Yok
Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları Nitelikli Eğitim

Ders İçeriği

Haftalar Konular
1. hafta Spor pazarlaması dersinin amacı ve dersle ilgili temel kaynaklar
2. hafta Spor Endüstrisi ve Spor Pazarlaması
3. hafta Spor Pazarlaması Yönetimi
4. hafta Spor Pazarlamasında Bilgi Sistemi ve Pazarlama Araştırması
5. hafta Tüketici Davranışı
6. hafta Pazar Bölümleme ve Konumlandırma
7. hafta Spor Pazarlama Karması ve Pazarlama Karması Özellikleri
8. hafta Spor Ürünü
9. hafta Spor Ürünü
10. hafta Fiyatlandırma Kararları
11. hafta Dağıtım
12. hafta Tutundurma: Reklam, Halkla İlişkiler.
13. hafta Tutundurma: Kişisel Satış, Satış Tutundurma
14. hafta Spor Sponsorluğu

Öğretim Yöntem ve Teknikleri

  • Öğretim Yöntemleri
  • Anlatım
  • Soru-Yanıt
  • Gözlem
  • Alan Gezisi
  • Gösterme
  • Sorun/Problem Çözme
  • Beyin Fırtınası
  • Proje Tasarımı/Yönetimi
  • Öğretim Yeterlilikleri
  • Özdeğerlerine saygılı
  • Çevre Duyarlılığı

Ölçme ve Değerlendirme

Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Sayısı Yüzde (%)
1.Ara Sınav 1 40
Dönem Sonu Sınavı 1 60
Toplam (%) 100
  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları ı
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar r
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri