1. hafta |
Tanışma ve dersin içeriği ile işlenişi hakkında bilgi verme |
2. hafta |
Yüz Yüze İletişim Ve Kitle İletişimi Kavramlarının Tanımı.
İletişim Ve Kitle İletişiminin Toplum Yaşamındaki Yeri Ve Önemi. |
3. hafta |
Kitle İletişim Kuram Ve Araştırmalarının Tarihçesi.
Kitle İletişiminde Yer Alan Kaynak, Mesaj, Alıcı, Kanal, Etki, Geribildirirm, Gürültü gibi Kavramlarının Tanımı.
Laswell Modeli, Sihirli Mermi / Hipodermik İğne Kuramı, Shannon Weaver Modeli, Schram'ın Kitle İletişim Modeli |
4. hafta |
DeFleur'un Bağımlılık Modeli
Kullanımlar Ve Doyumlar Kuramı.
Katz, Berelson Ve Lazersfeld'in İki Aşamalı Enformasyon Akışı Modeli.
Kanaat Önderi Kavramının Tanımı.
Eşik Bekçisi Kavramının Tanımı. |
5. hafta |
Noelle-Neumann'ın Suskunluk Sarmalı Kuramı.
McCombs ve Shaw'un Gündem Oluşturma Kuramı.
Chomsky'nin Medya Ve Propaganda Kuramı.
Medyanın Manipülasyon Gücü. |
6. hafta |
Medya Etiği Ve Toplumsal Sorumluluk İşlevi
|
7. hafta |
Medyanın Toplumsal Cinsiyet Açısından Kadınlar Üzerindeki Etkisi |
8. hafta |
Tüketim Aracı Olarak Medyanın Çocuklar Üzerindeki Etkisi |
9. hafta |
Medyada Nefret Söylemi Medya Ve Şiddet |
10. hafta |
Yeni Medya Ve Kitle İletişiminde Yaşanan Değişimler Etik Ve Toplumsal Sorumluluk Açısından Yeni Medyaya Bakış |
11. hafta |
Medya Okuryazarlığı Tanımı Ve Önemi.
Medya Okuryazarlığının Tarihsel Gelişimi.
Dünyada Ve Türkiye'de Medya Okuryazarlığı Uygulamaları. |
12. hafta |
Medya Okuryazarlığının Temel İlkeleri.
Eleştirel Düşünmenin Belirleyici Özellikleri.
Medya Okuryazarlığı Kapsamında Yeni Medyaya Bakış. |
13. hafta |
Medya Okuryazarlığı Kapsamında Örnek Medya Metinlerinin Çözümlenme Uygulaması |
14. hafta |
Medya Okuryazarlığı Kapsamında Örnek Medya Metinlerinin Çözümlenme Uygulaması |