1. hafta |
Kitle İletişiminin Öğeleri ve İletişimi Engelleyen Unsurlar |
2. hafta |
Kitle İletişiminde Yer Alan Kaynak, Mesaj, Alıcı, Kanal, Etki, Geribildirirm, Gürültü gibi Kavramlarının Tanımı. Laswell Modeli, Sihirli Mermi / Hipodermik İğne Kuramı, Shannon Weaver Modeli, Schram'ın Kitle İletişim Modeli |
3. hafta |
DeFleur'un Bağımlılık Modeli Kullanımlar Ve Doyumlar Kuramı. Katz, Berelson Ve Lazersfeld'in İki Aşamalı Enformasyon Akışı Modeli. |
4. hafta |
Kanaat Önderi, Eşik Bekçisi Kavramları ve Kitle İletişimindeki Önemi |
5. hafta |
Gündem Belirleme Kuramı Doğrultusunda Geleneksel ve Yeni Medyanın Toplum Gündemi Oluşumundaki Yeri |
6. hafta |
Suskunluk Sarmalı Kuramı ve Toplumsal Rızanın Oluşumunda Medyanın Önemi |
7. hafta |
Hegemonya Kavramı ve Medyada Propaganda Kuramı |
8. hafta |
Medya İçeriklerinde Manipülasyon ve Dezenformasyon Kavramlarının Etkileri |
9. hafta |
Medyanın Toplumsal Sorumluluğu ve Etik Kavramı Üzerinden Medyaya Yönelik Eleştiriler |
10. hafta |
Toplumsal Cinsiyetin Medyada İşlenişi ve Kadınların Medyada Temsili |
11. hafta |
Medyada Yer Alan Nefret Söyleminin ve Şiddetin Toplumsal Etkileri |
12. hafta |
Medya Okuryazarlığının Tanımı, Amacı ve Temel İlkeleri
Eleştirel Düşünmenin Belirleyici Özellikleri.
Medya Okuryazarlığı Kapsamında Yeni Medyaya Bakış. |
13. hafta |
Eleştirel Düşünme ve Medya Okuryazarlığı Çerçevesinde Medya Metinlerini Çözümleme Uygulaması |
14. hafta |
Eleştirel Düşünme ve Medya Okuryazarlığı Çerçevesinde Medya İçeriklerinin ve Filmlerin Analizi, Yorumlanması |