Eskişehir Teknik Üniversitesi Eskişehir Teknik Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • English
Program Hakkında Eğitim Amaçları Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan Yeterlilikleri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları İlişkisi
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Endüstriyel Sanatlar Anabilim Dalı
  • Endüstriyel Sanatlar Anabilim Dalı-Tezli YL
  • Endüstriyel Tasarım Programı-Tezli YL
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Disiplinlerötesi Tasarım Çalışmaları Atölyesi
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • Öğrenme Çıktıları
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Öğrenme Çıktısının Program Çıktılarına Katkısı

Ders Bilgileri

Ders Kodu - Ders Adı ENT5502 - Disiplinlerötesi Tasarım Çalışmaları Atölyesi
Ders Türü Seçmeli Dersler
Ders Dili Türkçe
Teori + Uygulama 2+1
AKTS 7.5
Öğretim Elemanları DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ FÜSUN CURAOĞLU
Dersin Veriliş Biçimi Yüz Yüze
Dersin Önkoşulları Ön koşul bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Önerilen ders yoktur.
Zorunlu ya da Önerilen Kaynaklar Önerilen Kaynaklar : Design Things- Binder, T., Brandt, E., Ehn, P., & Halse, J. (2011)Wicked Problems in Design Thinking- Buchanan, R. (1992).Tasarım Kuramı: Eleştirel Bir Bakış- Er, H. A. (2010).
Okuma Listesi Temel Kaynaklar: Binder, T., Brandt, E., Ehn, P., & Halse, J. (2011). Design things. MIT Press.Margolin, V. (2002). The politics of the artificial: Essays on design and design studies. University of Chicago Press.Manzini, E. (2015). Design, when everybody designs: An introduction to design for social innovation. MIT Press.Buchanan, R. (1992). Wicked problems in design thinking. Design Issues, 8(2), 5–21. https://doi.org/10.2307/1511637Escobar, A. (2018). Designs for the pluriverse: Radical interdependence, autonomy, and the making of worlds. Duke University Press.Kossoff, G., Irwin, T., & Tonkinwise, C. (2015). Transition design. Carnegie Mellon School of Design.(Alternatif erişim: https://www.researchgate.net/publication/346042600_Transition_Design)Kolko, J. (2010). Abductive thinking and sensemaking: The drivers of design synthesis. Design Issues, 26(1), 15–28. https://doi.org/10.1162/desi.2010.26.1.15
Değerlendirme Vize: Araştırma DosyasıFinal : Proje Uygulaması
Staj & Uygulama Yok
Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Ders İçeriği

Haftalar Konular
1. hafta Tasarımın bilgi üretim biçimi olarak konumlandırılması ve disiplinlerötesi yaklaşımın kavramsal çerçevesi.
2. hafta Disiplinlerarası, çok-disiplinli ve disiplinlerötesi pratiklerin karşılaştırmalı analizi.
3. hafta Sosyal bilimlerde nitel yöntemler ve tasarımla ilişkili aktarım biçimleri.
4. hafta Eleştirel tasarım, spekülatif yaklaşım ve tasarımla düşünme pratikleri.
5. hafta Kültürel sürdürülebilirlik kavramı ve tasarım araştırmalarındaki yeri.
6. hafta Alan araştırmasına hazırlık: Gözlem, görüşme ve bağlam haritalama teknikleri.
7. hafta Yerinde veri toplama uygulamaları ve saha deneyimi.
8. hafta Verilerin analizi: Tematik yorumlama, kavramsallaştırma ve anlam inşası.
9. hafta Kavramsal tasarım önerilerinin geliştirilmesi: Atölye süreci.
10. hafta Prototipleme teknikleri ve deneysel sunum biçimleri.
11. hafta Proje sunumları ve eleştirel değerlendirme.
12. hafta Süreç değerlendirmesi ve portfolyo derleme.
13. hafta Jüri Değerlendirmesi.
14. hafta Jüri Değerlendirmesi.

Öğretim Yöntem ve Teknikleri

  • Öğretim Yöntemleri
  • Anlatım
  • Tartışma
  • Gözlem
  • Alan Gezisi
  • Takım/Grup Çalışması
  • Uygulama - Alıştırma
  • Örnek Olay İncelemesi
  • Sorun/Problem Çözme
  • Beyin Fırtınası
  • Proje Tasarımı/Yönetimi
  • Rol Oynama/Dramatize Etme
  • Öğretim Yeterlilikleri
  • Üretken
  • Özdeğerlerine saygılı
  • Akılcı
  • Sorgulayan
  • Girişimci
  • Yaratıcı
  • Etik Kurallara Uyma
  • Toplumsal duyarlılık
  • Türkçeyi etkili kullanma
  • Çevre Duyarlılığı
  • Bir yabancı dili etkili kullanma
  • Farklı durumlara ve sosyal rollere uyum
  • Takım halinde çalışabilme
  • Zamanı etkili kullanma
  • Farklılıklara saygı gösterme
  • Eleştirel düşünebilme
  • Soyut analiz ve sentez yapma
  • Problem çözme
  • Kaliteye önem verme
  • Bilgiyi yönetme
  • Bağımsız çalışma
  • Organize etme ve planlama
  • Karar verme becerisi
  • Disiplinlerarası projelerde çalışma
  • Proje Tasarlama ve Yönetme
  • Önderlik

Ölçme ve Değerlendirme

Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Sayısı Yüzde (%)
Toplam (%) 0
  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları ı
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar r
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri