Alan Yeterlilikleri | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
İlgili temel alanda tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | | | | | | | | | |
Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | | | | | | | | | |
İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye duyarlı tasarım / araştırma / planlama yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | | | | | | | | | |
Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar ile kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | | | | | | | | | |
İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | | | | | | | | | |
Tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. | | | | | | | | | |
Tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. | | | | | | | | | |
Alanıyla ilgili kuramsal / kavramsal bilgiyi, bilişsel ve pratik becerileri, araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır. | | | | | | | | | |
Alternatif tasarım çözümleri geliştirebilir. Disiplinler arası etkileşimli tasarım konusunda beceri sahibi olur. Sahip olduğu bilgi ve becerileri sorunların tanımında, yorumunda, ustalık ve inovasyon çözümlerin geliştirilmesinde kullanır. | | | | | | | | | |
Alanıyla ilgili bireysel çalışmaları bağımsız olarak yürütür ve çok disiplinli, disiplinlerarası ve disiplinler üstü çalışmalarda bireysel ve ortak sorumluluk alır. Bunun için gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir. | | | | | | | | | |
Bir tasarım projesinde ortak çalışmaları planlar, sorumluluk alır ve yürütür. | | | | | | | | | |
Yaşam boyu öğrenme bilinciyle hareket eder. | | | | | | | | | |
Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır, bilgiyi nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | | | | | | | | | |
İleri Düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim (bilgi ve iletişim) teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır. | | | | | | | | | |
Meslek alanında, mesleki uygulamada ve mesleki araştırmalarda, etik ve davranış kurallarına ilişkin kavrayış, davranma alışkanlığı ve toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder. | | | | | | | | | |
Tasarım süreçlerinde olası toplumsal, çevresel ve etik sonuçlarını dikkate alarak karar verebilmek için gerekli temeli oluşturacak verileri toplar, değerlendirir ve yorumlar. | | | | | | | | | |
Alanındaki mevcut bilgiyi eleştirel ve diyalektik bir yaklaşımla değerlendirebilme, sahip olduğu bilgi, kavrayış ve becerileri disiplininin gerektirdiği profesyonel bir yaklaşımla etik ilkelerin ışığında, mesleki davranış kuralları, ölçütler ve standartlar ile yasal çerçevelere uygun olarak, olası toplumsal, çevresel ve etik sonuçlarını dikkate alarak kullanır. | | | | | | | | | |
Yaşadığı tarihsel dönemde yerel, bölgesel, ulusal ve küresel genel ve mesleki sorunlar hakkında bilgi ve bilinç sahibidir. | | | | | | | | | |