Eskişehir Teknik Üniversitesi Eskişehir Teknik Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • English
Program Hakkında Eğitim Amaçları Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan Yeterlilikleri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları İlişkisi
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Elektrik-Elektronik Mühendisliği ABD-(İngilizce)
  • Elektrik-Elektronik Müh.ABD-(İngilizce)-Tezli YL
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Learning Control (Öğrenme Tabanlı Kontrol)
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • Öğrenme Çıktıları
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Öğrenme Çıktısının Program Çıktılarına Katkısı

Ders Bilgileri

Ders Kodu - Ders Adı EEM5502 - Learning Control (Öğrenme Tabanlı Kontrol)
Ders Türü Seçmeli Dersler
Ders Dili İngilizce
Teori + Uygulama 3+0
AKTS 7.5
Öğretim Elemanları DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ SEMİHA TÜRKAY
Dersin Veriliş Biçimi Yüz Yüze
Dersin Önkoşulları Bu dersin ön koşul yada eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Yok
Zorunlu ya da Önerilen Kaynaklar 1. Jason J. Bramburger, "Data-Driven Methods forDynamic Systems", 2025.2. Richard S. Sutton and Andrew G. Barto, "Reinforcement Learning: An Introduction", 2017.3. Sean Meyn, "Feedback Systems and Reinforcement Learning", 2020
Okuma Listesi 1. Morgan and Claypool Publishers, "Algorithms for Reinforcement Learning", 2009.2. Proctor, J.L., Brunton, S.L. and Kutz, J.N., 2016. Dynamic mode decomposition with control. SIAM Journal on Applied Dynamical Systems, 15(1), pp.142-161.3. Brunton, S.L., Budišić, M., Kaiser, E. and Kutz, J.N., 2022. Modern Koopman theory for dynamical systems. SIAM Review, Vol 64, Issue 24.lsalti, M.; Markovsky, I.; Lopez, V. G. & Müller, M. A. (2025): Data-based system representations from irregularly measured data, IEEE Transactions on Automatic Control, vol. 70, no. 1, pp. 143-1584. Alsalti, M.; Lopez, V. G. & Müller, M. A. (2025): Notes on data-driven output-feedback control of linear MIMO systems
Değerlendirme 1 Ara Sınav, Final, Proje
Staj & Uygulama Yok
Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Ders İçeriği

Haftalar Konular
1. hafta Bir Kontrol Sorununuz Var: Hem kontrol hem de pekiştirmeli öğrenme (RL) uygulayıcılarının bakış açısından kontrol felsefesine dair bir inceleme. Modeller, durum uzayı modelleri ve farklı bağlamlarda 'durum'un anlamı.
2. hafta TR: TR: Ayrıklaştırma ve örnekleme yöntemleriyle sürekli hareket planlamasının temel yaklaşımları. Hızlı Keşfeden Rastgele Ağaç Algoritması, Optimal örnekleme tabanlı hareket planlaması
3. hafta Türevsel kısıtlar altında sürekli hareket planlaması: Hareket planlama için bilgisayar tabanlı araçlar ve kütüphaneler.
4. hafta Türevsel kısıtlarla sürekli hareket planlaması ve kafes yapılarına dayalı planlama yaklaşımları
5. hafta Kısıtlar altında kontrol. Çevrim içi optimizasyon.
6. hafta Referans sinyali takibi ve bozucu etkilere karşı rejeksiyon yöntemleri
7. hafta Pekiştirmeli öğrenme ve Q-öğrenme algoritmasına giriş.
8. hafta Pekiştirmeli öğrenmede değer fonksiyonu uzayında yaklaşım yöntemleri: Model tabanlı ve modelsiz yaklaşımlar.
9. hafta Çok adımlı öngörü. Dayatılmış ayrıştırma teknikleri.
10. hafta Politika yinelemesi. İyimser yaklaşıma dayalı politika yineleme algoritması
11. hafta Makine öğrenmesi tabanlı yöntemler.
12. hafta Yapay sinir ağları kullanılarak yaklaşık değer yinelemesi. Politika gradyanı ve Aktör-Eleştirmen yöntemleri.
13. hafta Yinelemeli Öğrenme Kontrolü
14. hafta Uygulama örnekleri

Öğretim Yöntem ve Teknikleri

  • Öğretim Yöntemleri
  • Anlatım
  • Tartışma
  • Soru-Yanıt
  • Takım/Grup Çalışması
  • Uygulama - Alıştırma
  • Sorun/Problem Çözme
  • Beyin Fırtınası
  • Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
  • Proje Tasarımı/Yönetimi
  • Öğretim Yeterlilikleri
  • Üretken
  • Özdeğerlerine saygılı
  • Akılcı
  • Sorgulayan
  • Yaratıcı
  • Etik Kurallara Uyma
  • Takım halinde çalışabilme
  • Eleştirel düşünebilme
  • Soyut analiz ve sentez yapma
  • Problem çözme
  • Kurumsal bilgiyi uygulamaya dönüştürme
  • Bilgiyi yönetme
  • Organize etme ve planlama
  • Temel matematik becerileri
  • Karar verme becerisi
  • Proje Tasarlama ve Yönetme
  • Uluslararası projelerde çalışma

Ölçme ve Değerlendirme

Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Sayısı Yüzde (%)
Toplam (%) 0
  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları ı
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar r
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri