| 
                                1                             | 
                            
                                Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde mimarlık, planlama, tasarım temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir.                             | 
                        
                                                
                            | 
                                2                             | 
                            
                                Mimarlık / planlama / tasarım alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalığa sahiptir.                              | 
                        
                                                
                            | 
                                3                             | 
                            
                                Mesleki yüksek lisansta mesleki uygulama yeterliliği için gerekli bilişsel ve pratik becerileri kazanır.                             | 
                        
                                                
                            | 
                                4                             | 
                            
                                Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygular.                             | 
                        
                                                
                            | 
                                5                             | 
                            
                                İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olur.                             | 
                        
                                                
                            | 
                                6                             | 
                            
                                Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür.                             | 
                        
                                                
                            | 
                                7                             | 
                            
                                Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir.                             | 
                        
                                                
                            | 
                                8                             | 
                            
                                Çalışma ve öğrenim ortamlarında bağımsız davranır ve sorumluluk alır, bir proje tanımlar ve yönetir.                              | 
                        
                                                
                            | 
                                9                             | 
                            
                                Karmaşık, öngörülemeyen ve yeni stratejik yaklaşımları gerektiren çalışma veya öğrenim bağlamlarını yönetir ve dönüştürür.                             | 
                        
                                                
                            | 
                                10                             | 
                            
                                Alanında akademik ortamlarda veya uygulama ortamlarda çalışan ekiplerin mesleki bilgi ve pratiğine katkıda bulunur ve/veya stratejik başarımını gözden geçirmek amacıyla sorumluluk üstlenir.                             | 
                        
                                                
                            | 
                                11                             | 
                            
                                Öğrenimini büyük ölçüde kendi başına yönlendirmeye ya da bağımsız olarak sürdürmeye olanak veren öğrenme becerilerine sahiptir.                             | 
                        
                                                
                            | 
                                12                             | 
                            
                                Bir çalışmada ulaşılan bulgular ve sonuçlar ile bunların temelinde yatan bilgi ve rasyoneli uzman olan ve olmayan gruplarla açık ve sistemli bir biçimde paylaşır.                              | 
                        
                                                
                            | 
                                13                             | 
                            
                                Sosyal normlar ve ilişkiler üzerinde diyalektik düşündüğünü gösterir, değişim için öncülük eder.                             | 
                        
                                                
                            | 
                                14                             | 
                            
                                Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır.                             | 
                        
                                                
                            | 
                                15                             | 
                            
                                Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür; ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunar ve yayın yapar.                             | 
                        
                                                
                            | 
                                16                             | 
                            
                                Mesleki yüksek lisansta mesleki uygulama yeterliliği için geçerli sertifikasyonu kazanmak için gerekli yetkinliklere sahiptir.                             | 
                        
                                                
                            | 
                                17                             | 
                            
                                Bilgi ve kararlarının uygulanmasından doğabilecek toplumsal ve etik sorumluluklarının bilincinde olarak, bilgiyi tümleştirir ve karmaşık durumları ele alır, eksik ya da sınırlı enformasyonla karar üretir.                              | 
                        
                                                
                            | 
                                18                             | 
                            
                                Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.                             | 
                        
                                                
                            | 
                                19                             | 
                            
                                Alanıyla ilgili kapsamlı projeler üretir. Kazandığı bilgi, kavrayış ve becerileri kullanarak [disiplinler arası, çok disiplinli disiplinler üstü bir yaklaşımla] farklı ölçeklerde tasarım / planlama kararları verme konusundaki kapasitesini ortaya koyan, kapsamlı bir proje üretir.                             |